7 fordeler med sitronvann: vitamin C, vekttap, hud og andre

Beskrivelse

L sitron vann er av god mote i disse dager.

Mange restauranter serverer vanligvis det, og noen starter dagen med vann og sitron i stedet for kaffe eller te. Ikke c & # 8217; det er tvilsomt at sitronene er deilig, men legger dem til vannet; vann gjør deg sunnere?

De fleste tester til støtte for helsemessige fordeler med sitronvann er anekdotisk. Liten vitenskapelig forskning har blitt utført spesielt på # 8217; sitronvann, men det er søk på fordelene med sitron og # 8217; vann separat.

Her er syv måter hvor kroppen din kan dra nytte av # 8217; sitronvann.

1. Fremmer hydrering l & # 8217

Sekund Råd for L & # 8217; Ernæring og ernæring, De generelle retningslinjene sier at kvinner skal få minst 91 gram om dagen, og menn skal få minst 125 gram. Dette inkluderer vann og drikke vann.

Vannet er den beste drikken for hydrering, men noen liker ikke smaken alene. L & # 8217; å legge sitron forbedrer vannsmak, som kan hjelpe deg med å drikke mer.

2. Det er en god kilde til vitamin C.

Sitrusfrukter som sitroner er rike på vitamin C, en primær antioksidant som bidrar til å beskytte celler mot skadelige frie radikaler. Du har sikkert hørt at vitamin C kan bidra til å forhindre eller begrense varigheten av forkjølelsen i noen mennesker, men studier er motstridende.

Vitamin C kan redusere risikoen for kardiovaskulære sykdommer og slag og lavere blodtrykk.

Selv om sitronene ikke er på toppen av listen over sitrusfrukter rik på vitamin C, er de fortsatt en god kilde. I følge Institutt for United States Landbruk, Saften av en sitron gir ca 18.6 milligram vitamin C. Det anbefalte daglige beløpet for voksne er mellom 65 og 90 milligram.

3. Støtter vekttap

Forskning har vist at polyfenoliske antioksidanter som er tilstede i sitroner betydelig reduserer vektøkningen i mus som er overladet for å indusere fedme.

I disse studiene på mus kompenserer antioksidantforbindelsene også for de negative effektene på blodsukkernivået og forbedrer motstanden mot insulinet, de to hovedfaktorene i utviklingen av type 2 diabetes.

Mens de samme resultatene må demonstreres hos mennesker, er det sterkt L & # 8217; anekdotiske bevis på at sitronvann støtter vekttap. Det er ikke klart om dette skyldes at folk bare drikker mer vann og føler seg sazi eller sitronsaft.

4. Forbedre kvaliteten på huden din

Vitamin C til stede i sitroner kan bidra til å redusere hudrynker, tørr hud fra # 8217; aldring og skaden forårsaket av solen. Måten vannet forbedrer huden er kontroversiell, men en ting er sikkert. Hvis huden din mister fuktighet, blir den tørr og utsatt for rynker. EN 2016 laboratorie studie har vist at en sitrusbasert drink bidro til å forhindre utvikling av rynker i de bevingede musene.

5. Hjelpe fordøyelsen

Noen drikker vann og sitron som en daglig morgenavtale for å forhindre forstoppelse. Drikk varmt eller varmt vann til sitron når du våkner, kan hjelpe deg med å flytte fordøyelsessystemet ditt.

Ayurvedisk medisin sier sur sitron smaken bidrar til å stimulere din & # 8220; Agni & # 8221;. I ayurvedisk medisin deler en sterk Agni fordøyelsessystemet, slik at du kan fordøye maten lettere og bidra til å forhindre lagring av toksiner.

6. Oppdatere pusten

Du har aldri gni en sitron på hendene for å eliminere lukten av # 8217; hvitløk eller en annen sterk lukt? Det samme populære middelet kan påføres halitosen forårsaket av forbruket av mat med sterke lukt som hvitløk, løk eller fisk.

Du kan unngå halitosen ved å drikke et glass vann og sitron etter måltider og første om morgenen. Det antas at sitron stimulerer spytt og vann; vann bidrar også til å forhindre tørr munn tørrhet, som kan forårsake halitose forårsaket av bakterier.

7. Bidrar til å forhindre nyrestein

L & # 8217; sitronsyre som finnes i sitroner, kan bidra til å forhindre nyrekalkulasjoner. Citratet, en komponent i # 8217; sitronsyre, paradoksalt gjør urinen mindre sur og kan også bryte små beregninger. Drikkevann med sitron gir deg ikke bare sitrat, men også vannet du trenger for å forhindre eller finne ut beregningene.

Hvordan lage sitronvann

For å samle helsemessige fordeler av helsen til sitron, må du drikke hele tiden og trenger mer enn en enkelt stykke sitron i koppen din.

Når du forbereder sitronvann, bruk alltid ferske sitroner i stedet for kunstig sitron fra en flaske.

Å lage sitronvann, halv sitron klemme i 8 gram varmt eller kaldt vann. For å gjøre drikken den sunnere mulig, bruk filtrert vann og biologiske sitroner.

Induksjon mer smak eller legg til en helseøkning på sitronvannet ved å legge til:

  • Noen myntkilde
  • En teskje sirup d & # 8217; lønn eller grov honning
  • Et stykke frisk ingefær
  • en klype kanel
  • En sprinkling av gurkemeie

Du kan også legge til skiver av andre friske sitrusfrukter som kalk og appelsiner eller agurkskiver. Vask alltid produktene godt før du skiver dem og bruk dem.

Å ha sitron isbiter på hånden er en fin måte å raskt legge til sitron på vannet ditt. Bare klem den friske sitronsaften i isbitskuffene og fryset. Sett noen kuber i et glass kaldt eller varmt vann etter behov.

Du kan starte dagen med en kopp varmt sitronvann og holde en krukke d & # 8217; infused vann med noen skiver sitroner i kjøleskapet ditt å drikke i løpet av dagen.

Bivirkninger av sitronvannet

L & # 8217; sitronvann er generelt trygt å drikke, men det er noen potensielle bivirkninger å være klar over.

Lemonen inneholder sitronsyre, som kan ødelegge tennens glasur. For å begrense risikoen, drikk vann og sitron med et strå og skyll deretter munnen med naturlig vann.

Når det gjelder mageforbrenning, Lemon vann kan gå i begge tilfeller. L & # 8217; sitronsyre kan forårsake mageforbrenning i noen mennesker. Andre føler seg lettelse fra mageforbrenning, siden sitronsaft blir alkalisk, og reduserer surheten i fordøyelsen. Bare eksperimentering kan si sin effekt på deg.

Noen rapporterer hyppigere turer på badet når du drikker vann og sitron. Selv om det ofte antas at vitamin C er et vanndrivende middel, viser noe som øker mengden urin som produseres, viser ikke at vitamin C fra naturlige kilder som sitroner har diuretiske effekter.

Hvis du trenger ekstra pauser på badet mens du drikker vann og sitron, er det svært sannsynlig å være forårsaket av en økning i vanninntaket.

L & # 8217;

Forskning viser at Limone Water har mange potensielle helsemessige fordeler. Bortsett fra de, l & # 8217; la sitron til vannet ditt, kan hjelpe deg med å drikke mer om dagen og holde deg hydrert. Å holde seg hydrert er grunnleggende for god helse, så sitronvann er praktisk talt en seier.