5 ting som skjedde da jeg sluttet å ta pillen

Del på PinterestOmandTheCityBlog.com

Jeg kjempet med kroniske tarmproblemer i mange år, inkludert alvorlig hevelse, akutte smerter som ligner nåler, forstoppelse (jeg snakker fra fire til fem dager om gangen), elveblest, cerebral tåke og angst.

Jeg bestemte meg for å konsultere en funksjonell medisin lege Persille helse, Fordi alle andre leger, gastroenterologer og spesialister foreskriver meg medisiner i stedet for å komme til roten til mine problemer.

Etter min første avtale med min nye lege har vi etablert en spillplan for å starte helbredelsesprosessen. Han krever ikke narkotika.

Nell ‘& # 8217; høsten 2017, min lege ga meg en diagnose av overdreven vekst av candida og tarm permeabilitet og oppfordret meg til å gjøre forskjellige ting å helbrede. Her er hva de foreskrev:

  • Start en sletting diett. Jeg har eliminert den vanligste inflammatoriske maten, som meieriprodukter, hvete, mais, soya og egg. For meg har eggene spesielt skadet magen min.
  • Stopp kontraherende hormonelle fødsler (HBC). Legen min konkluderte med at pillen påvirket meg mer enn jeg trodde (avbryte Microbioma) og jeg burde forstyrre det umiddelbart.

Hva å gjøre HBC med helsen til Dell & # 8217;?

De fleste vet ikke det, og legene diskuterer ikke nok, men pillen er Notorisk tilkoblet til Crohns sykdom og andre gastrointestinale og mageproblemer.

Jeg har vært på HBC i 9 år. I utgangspunktet ble det foreskrevet som en måte å behandle min akne på. Ser tilbake, jeg vil gjerne lære mer om vekten av min beslutning om å introdusere syntetiske hormoner i kroppen min.

Ofte, når pillen er foreskrevet for andre ting enn graviditetsforebygging (som akne, kramper og uregelmessige perioder), er det bare å slappe av et bandasje på et bredere hormonalt problem som må adresseres. Nå som jeg sluttet å ta pillen, administrerer jeg alle hormonelle og tarmproblemer som var maskering.

Stopp kontraherende hormonelle fødsler

Etter at grusomme forsøk på å ta vare på min cystisk akne med benzoylperoksid, antibiotika piller (som sikkert endret min tarmflora og sannsynligvis bidratt til mine gastrointestinale problemer i dag) og mye concealer, ble jeg foreskrevet fødselsreguleringen.

Kom ut at 8217 kokosnøttolje var svaret på alle mine hudproblemer. Imidlertid fortsatte jeg å ta prevensjon.

Nå vet jeg at prevensjonen sannsynligvis påvirket meg mer enn jeg trodde. Jeg hadde hyppige hodepine som varte dager om gangen, jeg følte uklart og opplevde andre symptomer jeg sannsynligvis visste jeg ikke engang hvorfor jeg hadde vært der så lenge.

Bestemmer seg for å slutte å ta pillen var en enkel beslutning. Jeg hadde tatt i betraktning ideen om å stoppe i flere måneder, men min unnskyldning var alltid at jeg ikke hadde tid til akne eller svinger D & # 8217; gal humør. Her er poenget: det vil aldri være et øyeblikk & # 8220; god & # 8221; å ha de tingene, men lengre aspekter, vil det bli vanskeligere. Så det var nok at legen min bestilte ham fordi endelig tok det på alvor.

Rebalance hormoner, reduser betennelsen og kjenner kroppen min

Her er hva jeg gjør personlig for å bekjempe min overgang fra pillen:

  • Fortsett l & # 8217; eliminering av matvarer som inflammer tarmen min (gluten, meieriprodukter, mais, soya, egg og raffinert sukker).
  • Les & # 8220;Women Code& # 8220; og bruk Myflo app for å overvåke syklusen min og spise mat som støtter min flyt.
  • Lytt podcaster som & # 8220;Fruktbarhet fredag& # 8220; og les alt jeg kan på balansere hormoner, østrogen og adaptogen nivåer.
  • Hold min favoritt hele tiden Gjær er et probiotisk dyr fra Lovebug, og ta det også magnesium Og sink Kosttilskudd, siden det er kjent at HBC avgår disse mikronæringsstoffene.
  • Min naturlige hudpleie rutine med le & # 8217; aktuell daglig bruk av kokosnøttolje og melaleucaolje.
  • Vær forsiktig med meg selv og arbeider for å akseptere enhver utfordring kan oppstå under denne vanskelige overgangen.

Hva jeg bodde siden jeg forlot HBC

1. Hormonal akne (men heldigvis ikke lenger!)

Min hud begynte å briste en måned etter å ha forlatt pillen, og fortsatte på denne veien opp til for to måneder siden. Jeg skylder min nåværende tilstand av lysende hud til følgende.

Hva hjelper:

  • Nattlysolje kosttilskudd. De hjelper med å balansere mine hormoner.
  • Unngå mine allergener. Selv om jeg fra tid til annen «gir det», kutter jeg hvete, egg og mais og jeg spiste svært begrensede mengder meieriprodukter, soya og raffinert sukker.
  • ved hjelp av biociditet. Jeg er så hyggelig overrasket av dette merket. De kontaktet meg tre ganger før jeg endelig aksepterte å prøve det. Faktisk fungerte veldig bra og huden min spredt. Så, jeg anbefaler det til folk med lignende hudproblemer.

Jeg får sporadiske utbrudd i løpet av syklusen, men det er ikke noe alvorlig, og det er ganske normalt. Min hud er endelig klarere siden jeg sluttet å ta pillen.

2. Hårtap

For meg er dette den mest alarmerende bivirkningen, selv om jeg visste at det var vanlig da jeg sluttet å ta pillen. Legen min forsikret meg om at dette vil også passere & # 8221; Og det er opp til min kroppsbalanse.

Hva hjelper:

  • Hold stressnivåene mine. Jeg gjør mitt beste for ikke å bekymre meg for mye, gå mer tid til å gjøre ting som gjør meg lykkelig (yoga, meditasjon, stå alle «8217; friluft) og mindre tid limt til telefonen min.
  • Kollagenpeptider. Kollagen bidrar til å fremme hårvekst og sterkere negler. Det er rik på rene proteiner, så jeg legger den til min kamp hver morgen.
  • Ikke hold håret mitt så ofte. Jeg vasker det bare to ganger i uken og begrenser antall ganger jeg bruker varme på håret mitt til styling. Jeg har flere fletninger, flere hatter og skjerf.

3. Endringer i # 8217; humør

Mitt premenstruelle syndrom var sterkere, og jeg la merke til at mitt humør, ummm, svinger fra tid til annen. Det er vanligvis før syklusen, og jeg skjønner ikke alltid det i Foga i øyeblikket.

Jeg gråter hysterisk, som om hele verden min var kollapset. Jeg føler meg deprimert og jeg gjør et stort problem for små ting. Ja, jeg innrømmer alt. Men heldigvis er det rett rundt menstruasjonsperioden og forbedrer.

Hva hjelper:

  • Vanlig meditasjon praksis. Jeg kan ikke si nok & # 8230; Meditasjon er en av de beste tingene du kan gjøre for å håndtere stress, L & # 8217; angst og invitere mer kjærlighet, medfølelse og forståelse i livet ditt.
  • Drikk mer matcha og mindre kafé. Selv om jeg ikke liker å innrømme det, kan drikke kaffe hver dag ikke være det beste for meg personlig. Jeg drikker det fortsatt et par ganger i måneden hvis jeg ønsker det, men jeg føler meg ikke som jeg måtte ha det mer (og ikke mer koffeinhodepine!) Jeg elsker min daglige kamp i morgen (se min oppskrift her). Jeg er mindre nervøs, og jeg føler meg mye mer konsentrert, men stille om morgenen.
  • Åpen kommunikasjon med min partner. Mustene D & # 8217; humør kan definitivt teste en rapport, fordi den setter hver liten ting under et mikroskop. Jeg kan ikke late som å ha vært en engel under denne prosessen, men jeg vet at ikke alle problemene som oppstår direkte relatert til humøret mitt. Mine følelser er berettiget, så det er viktig å huske. Men måten du uttrykker dine følelser, er viktig, så jeg gjør mitt beste for å tenke før jeg snakker. Selvfølgelig skjer det ikke alltid på denne måten, men praktisk daglig tålmodighet, åpning og sårbarhet.

4. Mental klarhet

Siden jeg sluttet å ta pillen, kjøpte jeg så mye psykisk luciditet i arbeid og personlig liv. Selvfølgelig kan dette også tilskrives å spise mer rent og unngå mine allergener, men jeg føler at det å slutte å ta pillen har bidratt i stor grad til klarheten min.

Nå har jeg et lite lag med tre personer som jobber med meg. Jeg lanserte den Sunn Hustle Workbookog jeg skal lansere noen mer spennende ting i de kommende månedene eller to. Jeg føler meg super produktiv i disse dager.

5. Mindre angst, mer ro

Jeg tok prevensjonspillen i 9 år. Hver morgen våknet jeg opp, jeg tok en pille, og jeg lurte på at de syntetiske hormonene antas at antagelsen kunne påvirke min langsiktige helse.

Jeg hatet å måtte stole på en pille hver dag. Jeg likte ikke følelsen av å vite at jeg burde ha stoppet en dag da jeg ønsket å barn, men jeg var for redd for konsekvensene. Jeg visste at lengre jeg ventet å komme seg ut av det, flere problemer jeg kunne potensielt ha.

Ikke c & # 8217; Det er en praktisk tid å slutte å ta pillen og møte symptomene. Det er bare noe du må møte alene, fordi alle reagerer annerledes.

Alternativer til hormonell prevensjon

  • Ikke-hormonal kobber IUD (Paragard). Personlig ikke # 8217; Jeg gjorde, fordi jeg følte at det er ganske smertefullt, og jeg vil ikke ha et fremmedlegeme i kroppen min. IUD kan vare opptil 10 år. Siden det er et unikt alternativ, snakk med legen din på fordeler og ulemper for deg.
  • Ikke-giftige kondomer. Hele matvarer bærer et giftfritt merke som kalles opprettholde. Lola (Organic buffer merkevare) har også lansert abonnement kondomer som kan sendes til ditt hjem, som er ganske praktisk!
  • Fruktbarhetsbevissthet Metode (FAM). Jeg hørte fantastiske ting om merkevaren DAYY. Selv om ikke # 8217; Jeg prøvde personlig, jeg ser på det. Jeg anbefaler å følge min venn Carly (@Frolicandflow). Snakk mye av denne metoden.
  • Permanent sterilisering. Hvis du er sikker på at du er ferdig med graviditeten, eller hvis du ikke vil ha barn først, kan dette alternativet eliminere behovet for permanent prevensjon.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min beslutning. Jeg føler meg mye mer i tråd med kroppen min. Endelig føler jeg meg som helbredelse fra Internett i stedet for midlertidig å maskere symptomene. Det er veldig kraftig å gjenoppta kontrollen over kroppen min.

At du bestemmer deg for å fortsette å ta pillen eller ikke, det er kroppen din. Det er ditt valg. Respekter rett til hver kvinne til å gjøre det som er bra for dem. Jeg kan bare dele min erfaring, som vil være helt forskjellig fra din. Så ta den beste avgjørelsen for deg.

Jules Hunt (@MandTheCity) er en entreprenør av velvære og skaperen av merkevaren Multimedia Lifestyle Brand Om og byen. Gjennom plattformen deler den reell og brukbar informasjon om daglig velvære, slik at kvinner kan forenkle livet, investere i sitt velvære og tape til deres høyere selv. Jules dukket opp på Thrive Global, den daglige posten, vel + bra, MindBodegreen, Popsugar av Arianna Huffington og andre. I tillegg til bloggen er Jules A & # 8217; sertifisert yoga lærer og bevissthet, en gal dame av planter og en & # 8217; stolt mor hund.