Mat rik på barns fiber: 10 smakfulle ideer

Del på Pinterest

Det er ikke lenge siden jeg satt på restauranten med venner da man begynte å klage på det siste angrepet av hennes barns forstoppelse.

Som en klokke, svarte de andre kvinnene rundt bordet med forslag de hadde møtt da de hadde å gjøre med forstoppelse i sine egne familier.

& # 8220; Test Half Plum Juice og Half Water & # 8221; foreslått en. & # 8220; fra fiken & # 8211; Costco har dem til salgs & # 8221;, la til en annen.

Meg selv? Jeg ble sittende for det meste i stillhet. Ikke fordi samtalen i seg selv har plaget meg (å være et barns egen mor, jeg vet hvor mange ganger det kan komme ut temaet poop), men fremfor alt fordi min lille har aldri hatt problemer med å holde seg regelmessig.

Jeg vet hvor heldig jeg er.

Jeg tror at en del av hvorfor kjæresten min har alltid hatt et sunt fordøyelsessystem fordi hun alltid har vært en «8217, utmerket eater. Spis nesten alt jeg legger foran det, noe som betyr at det mottar mye fiber.

Dessverre er det ikke så lett for alle foreldre. Noen barn er bare kresen og noen familier realiserer ikke nødvendigvis sammenhengen mellom fiber og fordøyelse.

Faktisk publisert en artikkel i Fremgang i ernæring Be om å øke fordelene med fiber for barn. Dette er spesifikt fordi disse retningslinjene kanskje ikke er så kjent som de burde være.

Hvorfor fiber?

Det er mange grunner til å oppmuntre fiber i barnets kosthold og for å sikre at du har nok! For nybegynnere fyller fiberen og kan hjelpe Forhindre diabetes.

Selvfølgelig har de mest åpenbare fordelene med fiberen å gjøre med fordøyelsen. Hvis kombinert med god hydrering holder fiberen fordøyelseskanalen på farten som den skal. Dette forhindrer og kan også ta vare på forstoppelse, så du vil ikke finne deg selv våken i midten av natten med et barn som har smerte og ikke kan poop.

Hvor mye fiber?

Sekund Nasjonalt institutt for diabetes og fordøyelsesdykdommer og renali, Barn i alderen 1 og 18 bør ta mellom 14 og 31 gram fiber om dagen.

Men hva betyr det som betyr det? Og hvordan vet du hvilke matvarer som vil gi fiberen de trenger?

Fiberrike matvarer som virkelig vil spise

De beste fiberkildene er generelt integrerte matvarer. Dette kan gjøre det vanskelig å beregne mengden fiber som mottar barnet ditt. Den gode nyheten er at mange av disse kildene er velsmakende. Du trenger ikke å tvinge grønnsaker eller kornete frokostblandinger på barnet ditt for å få fiberen du trenger!

Disse 10 matvarer er gode fiberkilder og er maten som de fleste barn vil lykkelig. Og ikke bekymre deg, vi vil gi deg et omtrentlig fibertelling, slik at du kan begynne å planlegge de daglige måltidene!

  • Mel D & # 8217; Havre: Start sønnen din med en bolle med mel D & # 8217; havre. Dette velsmakende ting inkluderer ca 4 gram fiber per kopp (kokt). Du kan gjøre det til en favoritt fra barn ved å legge til ting som kanel, sirup d & # 8217; Maple og rosiner.
  • Epler: Hvert barn elsker smaken til et eple. Med 3.6 gram fiber i en liten, et eple om dagen kan virkelig være veien å gå! Legg til peanøttsmør for andre 1.6 gram og en gave som barna dine ikke kan motstå.
  • Popcorn: Familiefilmkveld? Tre popcorn popcorn kopper omslutter 2 gram fiber.
  • Gulrøtter: Selvfølgelig er gulrøtter en grønnsak og mange barn er laget av grønnsaker. Men kokk av mini gulrøtter med kanel, og du vil ha en velsmakende overraskelse med 2.9 gram fiber i hver 1/2 kopp.
  • Bananer: med 3.1 gram fibre i en middels banan, dette er en utmerket ettermiddagsmat.
  • Hele brød: Wholemal og integrert brød er gjennomsnittlig 2 gram fiber for stykke, men du kan lett finne en med 3 eller flere gram fiber. Forbered en sandwich med peanøttsmør og gelé for helg lunsj og barna dine vil være ekstatisk!
  • Bær: Raspberries tilbyr 4 gram fibre for hver 1/2 kopp. Blåbær og jordbær komplett med mindre, henholdsvis på 1.8 gram og 1.5 gram for samme beløp.
  • Integral Pasta: Hva med noen hjemmelaget makaroni Til middag i kveld? Den integrerte deigen har 2 gram fibre for 1/2 kopp.
  • Pærer: Vil ha en fryd som virkelig omslutter fiberfist? En middels størrelse pære (med peel) gir 5.5 gram fiber!
  • Søte poteter: med 3.8 gram fiber i en søt medium potet, denne velsmakende grønnsaken er ikke bare for takk!
  • Oppskrifter du ikke kan gå glipp av

    Det er hyggelig å vite at du bare kan gi en pære til barna dine og sende dem bort i fiberelskeren. Men det er også mange gode oppskrifter som vil få alle til å motta fibrene de trenger.

    Gi til en & # 8217; se på disse, til å begynne med, og vurder å invitere barna dine til å lage mat med deg!

    Du kan ha for mye fiber?

    Sannheten er at ja, du kan ha for mange fibre. Last opp barna dine til Metamucil bare fordi du vil sørge for at de får fiberen de trenger, kunne retort mot mage smerter og diaré.

    Men en studie av Journal of Pediatrics antyder at en moderat økning i kostfibrene ville være mer gode enn dårlige for de fleste barn. Så hopp over kostholdsfibertilskudd (med mindre du har blitt informert av sønns lege å bruke dem). I stedet virker det å infuse alle deilige matvarer som har så mange fibre å tilby i din daglige meny.

    Ta bort

    Neste gang vil du være ute på middag med dine andre foreldres andre venner og vil komme ut. Barnets forstoppelse argument, du vil ha mange smakfulle ideer for fibrene å dele!

    Del på Pinterest