Koffeinsyre: Fordeler, kilder og mat

COS & # 8217; er koffeinsyre?

L & # 8217; Koffeinsyre (3.4-dihydrose-cinnaminsyre) er en organisk forbindelse og en kraftig antioksidant. Kan naturligvis bli funnet i et bredt spekter av planter.

L & # 8217; Koffeinsyre er en type polyfenol, en klasse av mikronæringsstoffer kjent for deres antioksidantegenskaper. Det er uttalt at næringsstoffet har mange helsemessige fordeler, inkludert antiinflammatorisk, antitumor og antivirale evner. Kan bidra til å forbedre idrettsutøvere. Imidlertid er det ikke vurdert & # 8220; Essential & # 8221; for menneskers helse. Med andre ord, trenger du ikke det å overleve.

Den vanligste kilden til koffeicosyre i det menneskelige kostholdet kommer fra å drikke kaffe. Det finnes også i noen grønnsaker, frukt og aromatiske urter. Noen eksempler på matvarer som inneholder koffeicosyre inkluderer:

  • Kaffe
  • vin
  • gurkemeie
  • Basil
  • timian
  • Origan
  • salvie
  • kål
  • Epler
  • jordbær
  • blomkål
  • Reddiker
  • sopp
  • kål
  • pærer
  • Olje d & # 8217; oliven

Til tross for navnet er kaffesyren ikke korrelert med koffein.

Hva er de deklarerte fordelene av Dell & # 8217; koffeicosyre?

L & # 8217; koffeicosyre er en kjent antioksidant. Antioksidanter bidrar til å forhindre oksydasjon av andre molekyler i kroppen. L & # 8217; Oksidasjon produserer frie radikaler, som kan skade celler. Dette i sin tur kan føre til betennelse, hjertesykdom eller til og med kreft.

Det hevder også at 8217; koffeinsyre:

  • redusere betennelse
  • Forhindre kreft
  • Hindre toksisiteten forbundet med kjemoterapi og stråling
  • Forhindre diabetes
  • Hindre din for tidlig aldring
  • Hindre neurodegenerative sykdommer, som Parkinsons sykdom
  • Reduser den korrelerte tretthet ALL & # 8217; Øvelse

Som andre antioksidanter, L & # 8217; koffeesyre kan være nyttig for å forbedre generell helse med alderen. Dens antioksidantegenskaper kan bidra til å redusere sjansene for å utvikle kreft, hjertesykdom og andre alderssykdommer, som Alzheimers sykdom. Dessuten kan det holde huden yngre beskytte den mot solskader.

Hvordan få L & # 8217; koffeinsyre?

Den beste måten å få kaffe saken er fra mat. Hvis du følger en diett rik på frukt og grønnsaker eller drikker kaffe regelmessig, har du sannsynligvis allerede en diskret mengde koffeicosyre i kostholdet ditt.

L & # 8217; koffeick syre er også markedsført som et supplement:

  • Å øke atletisk ytelse
  • Å hjelpe i vekttap
  • Å behandle noen virus, inkludert herpes og hivs og # 8217; hiv
  • Som en del av et kreftbehandlingsregime
  • I hudpleie sera

Imidlertid er det behov for ytterligere tester for å støtte disse anvendelsene og for å bestemme riktig dosering som er nødvendig for å produsere de største fordelene.

Det er bevis for å støtte de deklarerte fordelene?

De fleste studier som viser helsemessige fordeler med kaffe; koffeinsyre ble utført på mus eller rotter. Studier på mennesker er begrenset, og de fleste har blitt utført in vitro, dvs. all ‘8217; eksteriør av kroppen ved hjelp av celler i en petriskål eller i et testrør.

Flere søk er nødvendig for å evaluere hvordan det absorberes L & # 8217; koffeinsyre i menneskekroppen. Et lite studio på syv personer oppdaget det på 90 prosent av svelgede koffeesyre har blitt absorbert av tykktarmen.

Forbedre atletisk ytelse

TIL Liten studio ble henrettet for å se om kaffesyren kunne hjelpe konkurransedyktige idrettsutøvere i lengre perioder med motstandsøvelse. Studio Brukt Fenethyl Ester Dell & # 8217; koffeicosyre (Cape), en derivat Dell & # 8217; koffeico syre.

Etter å ha utvunnet cellene fra blodet av konkurrerende syklister, har noen celler blitt behandlet med kappe, mens andre ikke er. Så alle cellene har blitt utsatt for hypertmisk stress (varme). Forskere har oppdaget at celler behandlet med Kapp var mer i stand til å administrere og gjenopprette fra stress. Flere søk er nødvendig for å replikere disse resultatene utenfor laboratoriet.

En annen studere oppdaget at kaffesyren har forbedret toleranse toleranse alle & # 8217; trening og redusert tretthetsmarkører assosiert med # 8217; trening i rotter.

Forhindre diabetes

en studere Han fant ut at kaffesyren var i stand til å redusere blodsukkernivået betydelig i diabetesmus i forhold til en kontrollgruppe. Videre forskning på mennesker er nødvendig.

Redusere risikoen for kreft

Forskning & # 8211; Undersøkelser På kaffen viste han en sammenheng mellom vanlig forbruk av kaffe og forekomsten av noen typer kreft i forhold til folk som ikke drikker kaffe. Studier foreslo at det daglige kaffeinntaket, inkludert koffeinfri kaffe, er forbundet med en redusert forekomst av kolonkreft og endetarm. Forskere tror at disse effektene tilskrives polyfenoliske forbindelser, slik som L & # 8217; koffeinsyre.

Anti-aldring

På grunn av sin antioksidant og antiinflammatoriske egenskaper, er kaffesyren ofte funnet i hudpleie regimer. Studier viser lovende resultater. EN studere I mus, for eksempel, oppstod det at 8217; # 8217 kaffesyre; lokalt påført hvitløk på musens hud har vellykket forhindret dannelsen av rynker indusert av # 8217; UVB-bestråling. Det hemmet også oksidativt stress. Forfatterne konkluderte med at koffeinsyren viser et potensial som en aktiv ingrediens for hudbehandlinger mot hudskader forårsaket av UVB-stråler.

Forbedre kreftbehandling

Mange stoffer som brukes til å behandle kreft, for eksempel kjemoterapi og stråling, kan forårsake utilsiktet skade på organene, inkludert nyrer og lever. Flere utdanning utført på rotter eller bruk av ekstraherte humane celler viste lovende resultater i # 8217; bruk av fortynnede derivater; kaffesyre for å redusere toksisitet forbundet med visse behandlinger mot kreft. Dette kan føre til bedre resultater.

Behandle hiv

Har vist seg at koffeisyren og dets derivater Hemme viruset Jeg merker hvordan HIV. Selv om forskere ikke foreslår å bruke L & # 8217; koffeesyre alene for behandling av # 8217; HIV, tyder på at du inkluderer flere matvarer som er rik på koffeilisyre i kostholdet, kan bidra til å forbedre generell behandling for L & # 8217;. Videre forskning er nødvendig for å bekrefte disse fordelene.

L & # 8217; bruk av kafeinsyre forårsaker bivirkninger?

Noen få opplysninger om sikkerhet og bivirkninger av koffeicosyren er tilgjengelige. Koffeican syre kosttilskudd har ikke blitt mye studert hos mennesker. Så langt har ingen alvorlige bivirkninger blitt rapportert.

Husk at naturlige produkter og kosttilskudd ikke er gjenstand for stive sikkerhets- og effektbehov fra US Food and Drug Administration. Pass på at du leser L & # 8217; etikett for instruksjoner om doseringen. Hvis du er i tvil, kontakt legen din eller apoteket før du tar et supplement.

Siden det ikke er tilstrekkelig bevis for å demonstrere om koffeican syre kosttilskudd er trygge for gravide eller ammende kvinner, bør unngås.

L & # 8217;

L & # 8217; koffeicosyre er funnet naturlig i plantene, inkludert kaffe, og kan bare være en annen grunn til at et vegetabilsk-basert diett, inkludert kaffe, er bra. Mens de fleste studier har blitt utført på rotter eller mus, har det vist seg at koffeinsyren er en kraftig antioksidant og antiinflammatorisk. Det kan også være nyttig som en del av et behandlingsregime for kreft, HIV eller diabetes, men ytterligere forskning på mennesker er nødvendig for å bekrefte disse effektene.

Du kan få koffeicosyre og andre antioksidanter fra et kosttilskudd. Imidlertid er forbindelsene også allment tilgjengelige i mange vanlige frukter og grønnsaker, så vel som morgenkaffe. Hvis du er ute etter en antioksidantstur, er det viktig å spise et bredt utvalg av frukt og grønnsaker og unngå alkohol, røyk, atmosfæriske forurensninger og overflødig kjøtt. Spør legen din før du bruker kaffesyren for å kurere diabetes, kreft, L & # 8217; HIV eller andre sykdommer.