8 måter som gresk yoghurt er bra for helse

COS & # 8217; er gresk yoghurt?

Gresk yoghurt, eller spent, er ikke bare en mote. Dette meieriproduktet, som er forskjellig fra normal og søtere yoghurt, har firedoblet produksjon fra 2008 til 2013. Gresk yoghurtprodusenter legger til en ytterligere passasje til prosessen slik at 8217; overflødig vann, laktose og mineraler utslipp. Hvilke rester er en kremaktig og rik yoghurt med mindre sukker, mer karbohydrater og en sur smak. L & # 8217; Syren gjør det også lettere for kroppen din absorberer andre næringsstoffer.

Normal gresk yoghurt er en matbit rik på næringsstoffer som har mange helsemessige fordeler. Les videre for å finne ut fordelene med å legge til gresk yoghurt til kostholdet ditt.

En del er rik på næringsstoffer

Kontroller næringsbordet nedenfor for å se hvilke vitaminer og næringsstoffer som inneholder en enkel kopp gresk fett yoghurt.

En gjennomsnittlig del, avhengig av merkevaren, kan inneholde fra 12 til 17.3 gram protein.

En kopp enkel gresk yoghurt kan hjelpe deg med å tilfredsstille de anbefalte diettretningslinjene i tre daglige meieriporsjoner med lavt fett eller fettfritt. Personer som lider av laktoseintoleranse, kan også finne gresk yoghurt lettere å fordøye på grunn av bakteriell nedbrytning av melkesukker.

Kraften i proteiner

Yoghurt har en mye større mengde proteiner enn melk. Kroppen din bruker proteiner til å bygge:

  • bein
  • muskler
  • brusk
  • hud
  • hår
  • blod

Proteiner er også en av de tre næringsstoffene som gir energi. Også overfører stoffer, som oksygen, gjennom cellemembraner. Få riktig mengde protein for deg selv er viktig for immunsystemet, nerver og # 8217; flytende balanse.

Du trenger mer protein for å holde muskelmassen med L & # 8217; alder. For voksne i alderen 65 eller mer, øker mengden protein som er nødvendig mellom 1 og 1.2 gram per kilo om dagen, ifølge Mayo Clinic.

Gresk Yoghurt er en ideell kilde til protein, spesielt hvis du trenger å unngå kjøtt. Hvis du liker chia frø, legg til 2 spiseskjeer for en økning i proteiner og fibre. For en antiinflammatorisk saus med gresk yoghurt og spinat som vil dra nytte av huden din og håret ditt, prøv dette oppskrift Dr. Perrico via skjønnhetens gypsy.

Probiotika holder deg regelmessig og lykkelig

Gresk yoghurt er rik på probiotika. Probiotika er sunne bakterier som kan bidra til å styrke immunforsvaret og redusere mageproblemer, for eksempel diaré og smerte.

; Disse lever vanligvis i tarmene dine og har gode mikroorganismer i tarmen din, hjelper deg med å holde helsen din, sier Shane Griffin, en sertifisert ernæringsfysiolog og grunnlegger av hele livsbalansen. & # 8220; Uten en sunn balanse mellom gode bakterier fra probiotika, kan for mange dårlige bakterier akkumulere og forårsake skade på immunforsvaret «8221;.

Og akkurat som stress og følelser kan utløse mageproblemer, selv tar ikke tarmene dine signaler tvert imot. En studie fant at probiotika også kunne påvirke hjernen, ifølge UCLA-nyhetsrommet. En annen studie fant at probiotiske kosttilskudd reduserte utviklingen av deltakeren til deltakeren i … Anguish og tanker om tristhet og tanker om å skade andre eller seg selv.

Fotball er nøkkelen til å holde seg frisk

En annen fordel med gresk yoghurt er at den er rik på fotball. Fotball er nøkkelen til å bygge sterke muskler og hjelpe dine vitale organer. Videre produserer kroppen din ikke fotball alene. Uten nok kalsium, kan barn ikke vokse høyere som mulig, og voksne kan være i fare for osteoporose.

En del av gresk yoghurt har 18.7 prosent av din daglige kalsiumverdi.

Gresk yoghurt er et godt alternativ for eldre som ønsker å opprettholde helsen til beinene. Ideell også fordi komfortable og enkle å spise, spesielt for de som har problemer med å tygge.

Ta din B-12 her

Kroppen din trenger vitamin B-12 for dannelsen av røde blodlegemer, hjernefunksjoner og DNA-syntese. Mange velger å integrere vitamin B-12 i kostholdet, men gresk yoghurt tilbyr et kraftig og naturlig alternativ & # 8221; sier Griffin. En del av gresk yoghurt kan holde opp til 21.3% av din daglige verdi.

Vegetariske folk mangler vanligvis vitamin B-12 fordi vitamin er naturlig funnet i animalske produkter, for eksempel fisk, kjøtt og egg. Gresk yoghurt er en fin måte uten kjøtt å legge til mer på kostholdet ditt.

Kalium balanserer natrium

En del av gresk yoghurt kan holde opp til 6.8% av den daglige kaliuminntaksverdien.

Kalium bidrar til å senke blodtrykk og balanse natriumnivåer i kroppen. Hvis du har høye natriumnivåer eller en diett rik på natrium, kan du kanskje spise rike kaliummat, slik at kroppen din kan passere overflødig natrium når du går på toalettet.

En mat til gjenoppretting av & # 8217; treningen

Gresk yoghurt kan være en sunn og tilfredsstillende glede etter en hard trening. Ikke bare vil du følge deg med ditt neste måltid, men inneholder proteiner som kan reparere skaden som er forårsaket av & # 8217; trening.

Greek Yoghurt er rik på aminosyrer som utgjør proteiner og proteiner er de bestanddelte elementene for regenerering av muskelvev og reparasjon av skade på fiberen og forklarer Griffin.

Du kan prøve å legge til en banan eller bær til yoghurt for en næringsrik matbit etter trening.

Hold livet under kontroll

Gresk yoghurt er også en & # 8217; utmerket kilde til jod. Kroppen din produserer ikke jod naturlig, så det er viktig å ta nok gjennom maten du spiser. Jod er viktig for den riktige skjoldbruskfunksjonen og skjoldbruskkjertelen er avgjørende for en sunn metabolisme.

& # 8220; folk i dag har en tendens til å være mangelfull av jod, noe som kan forårsake alvorlige problemer, inkludert raske vektfluktuasjoner & # 8221; sier Griffin. For folk med vektproblemer, øker jodnivåene i dietten, øker skjoldbruskkjertelen, og øker i sin tur deres metabolisme ved å fremme vekttap.& # 8221;

Kombinasjonen av protein og konsistens av gresk yoghurt kan hjelpe deg med å føle deg mer full enn andre snacks. Dette er flott for folk som prøver å sjekke størrelsen på delene deres. Ifølge Tufts nå, var en undersøkelse i året i 2014 funnet at folket som spiste mer enn tre deler av yoghurt en uke, har tjent mindre vekt enn de som spiste mindre enn en del.

Konsistensen gjør det til en utmerket erstatning for mat

Den mest tette konsistensen av gresk yoghurt gir seg til tilpasninger, for eksempel chia frø, smoothies og istikker. Du kan også forberede isene hjemmefrysende gresk yoghurt med frisk frukt.

Alternativt kan du bruke det som en krydder på andre matvarer. [8220; bruk den som en syre krem ​​erstatning over chili eller bakt poteter & # 8221; antyder rumsey. Noen liker å erstatte smør og majones med gresk yoghurt. Gi en & # 8217; se på denne bananpannekake med to ingredienser oppskrift Fra Fitness Blogger Remi Ishizuka som bruker gresk yoghurt, i stedet for krem, som en krydder.

Del på PinterestKildebilde: Instagram.com / rrayyme

Hvordan kjøpe riktig gresk yoghurt

Selv om det vanligvis refererer til dette produktet som gresk yoghurt, er det ingen føderal standard for gresk yoghurt i USA. Bedrifter kan merke den filtrerte eller ufiltrerte yoghurt & # 8220; gresk & # 8221; Basert på konsistens og smak.

Men på steder som Nord-Afrika, L & # 8217; Sør-Europa og Hellas, inneholder den filtrerte yoghurt vanligvis ikke:

  • fortykningsmidler, som stivelse eller gelé
  • Konsentrere om myseprotein
  • Konsentrere seg om melkproteiner
  • Modifisert matstivelse
  • pektin

Den gamle stilen gresk yoghurt er laget med geitemelk. Uansett hvilken type melk som brukes, er de ingrediensene som betyr noe. Etiketter på noen matvarer, som frokostblandinger og desserter, kan indikere at de inkluderer gresk yoghurt, men ekstra sukker og andre ingredienser kan nøytralisere fordelene sine.

Den beste yoghurt er det normale, usøtede, fettfattige, med minst mulig tilsetningsstoffer. Legg til friske bær og mysli for å søte din del. På denne måten kan du vite hva C & # 8217, det er i maten din og holde valgene dine så sunne som mulig.

Spørsmål:

Hva er fordelen med å spise 2 kopper gresk yoghurt om dagen?

Yvonne, Healthline Reader

TIL:

To kopper gresk yoghurt om dagen kan gi protein, fotball, jod og kalium, som hjelper deg å føle deg fornøyd med noen kalorier. Men kanskje enda viktigere, gir yoghurt sunne bakterier for fordøyelseskanalen som kan påvirke hele kroppen;. Gresk yoghurt kan også erstatte mer kalori mat, som ost, krem ​​og majones, som kan bidra til å holde vekt. Du kan også legge til yoghurtmatene rike på fiber og næringsstoffer, som bær og valnøtter.

Natalie Butler, Rd, Ldanswers representerer meninger fra våre legereksperter. Alt innhold er strengt informativt og bør ikke betraktes som et medisinsk rådgivning.