7 trinn for å avbryte syklusen til "Perfeksjonisme, Procrastination, Lammelse"

Del på Pinterest

Det er på tide å senke baren;. Lavere & # 8230; Nei, fortsett. Der.

Løft hånden din hvis du høres kjent: en swirling liste over ting å gjøre i hjernen din. En liste så lenge at selv den enkleste oppgaven blir overveldende og fortærer.

Selv om jeg sitter her for å skrive denne artikkelen, er jeg overveldet av poengene jeg vil understreke og hvordan man skal uttrykke dem. La meg ønske å heve hendene dine og møte det senere.

Gjør ting eller føler seg engrossed når du kjemper med angst kan være overveldende.

Det er denne følelsen av suppals som feeds en av de vanlige modellene som folk sliter på: Perfectionism-procrastination-lammelse syklusen.

For mange mennesker, ideen om å gjøre A & # 8217; andre enn Perfekt, kan være en tilstrekkelig grunn til å si: & # 8220; glem alt!& # 8221;

At den perfeksjonismen kommer fra en frykt for dom eller dommer du har på deg selv, L & # 8217; Angst elsker å overbevise deg om at hvis du ikke kan gjøre alt og gjøre det perfekt? Du gjør sannsynligvis ikke noe.

Men uunngåelig kommer et poeng hvor Quell & # 8217; unngåelse gikk foran for lenge & # 8211; Og bare når det er på tide å sette det sammen? Du konkrete.

Og så kommer den beste vennen til & # 8217; angst: The Shame. Skam vil hele tiden minne deg på at oppgaven ikke er fullført, men bare for å styrke din perfeksjonisme & # 8230; og opprettholde syklusen.

Organiser nå har blitt ikke bare en monumental oppgave & # 8211; Nå er det en eksistensiell krise, mens du begynner å spørre deg hva du kan være som denne & # 8220; feil & # 8221; I deg å bli sittende fast.

Jeg er bare lat? Hjernen min er ødelagt? Fordi jeg gjør det til meg selv? Hva med C & # 8217; er det ikke går i meg?

Ikke bekymre deg, du er ikke alene. Og det er veldig praktiske måter å overvinne # 8217; angst slik at denne syklusen ikke bare er noe du kan klare, men noe du kan erobre.

& # 8220; Den gode tingen om sykluser er at de kan omvendes på en like syklisk måte & # 8221; sier Dott.SSA Karen McDowell, Klinisk direktør for Psykologiske tjenester Ar.

[8220; Når du arbeider med perfeksjonisme, er du mindre sannsynlig å utsette & # 8221; sier. [8220; Når du procrastine mindre, føler du ikke den følelsen av panikk og lammelse, så arbeidet ditt endrer seg og føler seg bedre enn det ville vært ellers.& # 8221;

Men hvor skal du starte? For å avbryte syklusen, følg disse 7 trinnene:

1. Bevisst senke baren

Det første trinnet for å avbryte den syklusen er å gjenkjenne at ofte utfører aktivitetene, er en langsom og ufullkommen prosess. Og dette er normalt og helt ok.

Det vil ikke skje alt på en gang. Ok ta deg tid. Det er greit å begå feil (du kan alltid gå tilbake og løse dem senere!).

Med andre ord er det godt å være menneske.

Det er lett å glemme det, men når mange av forventningene vi har om oss selv, lurer bare under overflaten, fôrer vår angst.

Som forfatter, er det min jobb skrive hver eneste dag. Et av de beste rådet som noen ga meg var: «Husk, ikke hvert eneste stykke må være en juvel og # 8221;. Betyr, ikke skyte for Pulitzer-prisen med hvert oppdrag jeg har. Ingenting ville ha vært gjort og ferdig med å utfordre selvtillit hver dag. Strenge!

I stedet lærte jeg å skille om hvilke aktiviteter som fortjener det meste av tiden og # 8217, oppmerksomhet og hva som er bra for å lindre. Dette betyr ikke å akseptere latskap! Det betyr bare at du forstår at nivå B-arbeidet er veldig langt fra fiasko og en normal del av livet.

Før du senker deg i arbeidet ditt, gjør du en bevisst beslutning om å senke L & # 8217;. Frigjort fra & # 8217; forventningen om å måtte gi 100 prosent av deg selv i alt du gjør.

2. Hold aktivitetene dine med redusert størrelse

& # 8220; Å håndtere perfeksjonisme krever for å avbryte tanken hele eller ingenting og «8221;, sier Dr. McDowell. For eksempel, hvis du ønsker å organisere postkassen din, vil den ikke hjelpe deg med å vurdere det som en enkelt aktivitet. Finn ut hva komponentene i & # 8217; aktiviteten og ta dem i små. & # 8220;

Dividere aktivitetene i sine mindre stykker gjør dem ikke bare mer håndterbare, men fører til hyppigere realiseringsfølelser som hver av dem kanselleres fra listen.

La oss se på denne måten: Du må planlegge bryllupet ditt. Du kan bli fristet til å skrive & # 8220; ta blomster & # 8221; Som en oppgave, for eksempel, men dette kan vekke følelser av suppals.

Noen ganger l & # 8217; Handling av å slette noe fra en liste infuserer motivasjon til å gjøre mer. Dette er grunnen til at ingen oppgave er for liten for listen din! Det kan være så enkelt som & # 8220; Google Florists i mitt område & # 8221;. Slett det, føl deg godt om å lage noe og gjenta positivitet.

Små seire skaper fart! Så setter dine aktiviteter tilsvarende.

3. Hold styr på tiden din

Det er viktig å huske at når A & # 8217; aktivitet henger opp av oss og # 8217; Vi bygget for å være en Colossus, vi overestive ofte det som trengs for å bære det ut. Når du tenker en aktivitet som induserer angst vil kreve hele dagen, har en tendens til ikke å programmere noen for omsorg for deg selv.

& # 8220; balanse prioriteringer er viktig & # 8221; sier Dott. Supriya blair, Autorisert klinisk psykolog. «Dette er grunnen til at vi inkluderer tid for sosiale og selvhjelpsaktiviteter under vårt daglige og ukentlige program. Være ansvarlig for å utføre arbeid og morsomme aktiviteter krever praksis, tålmodighet og selvmedfølelse & # 8220;.

L & # 8217; Bruke denne ekstraordinære metoden hjelper deg med å gjenkjenne hvor mye tid faktisk krever A & # 8217; -aktivitet, styrke tilliten til din evne til å fullføre arbeidet ditt og samtidig redusere forstyrrelser.

Det gjør også plass til selvomsorg å huske at du faktisk har plass i programmet ditt for dette!

4. Omgitt av positiv støtte

Strøm i tall! Å adressere noe alene er mer undertrykkende enn å gjøre det med et støttesystem.

En av de beste måtene å organisere deg selv når du lider av angst, er å samarbeide med en følgesvenn som støtter deg og jobber hardt, at det er din andre viktige, venn, foreldre eller barn. Du kan også kontakte en terapeut eller en livstrener for å få et etterfølgende perspektiv.

& # 8220; du er ikke alene. Det er folk der ute som kan hjelpe & # 8220; sier Briana Mary Ann Hollis, LSW og Eier / Administrator for å lære å være gratis.

Skrive hva du trenger støtte akkurat nå og ved siden av som skriver minst en person som kan hjelpe deg i denne oppgaven & # 8221;. & # 8220; Dette vil vise deg at du ikke trenger å gjøre alt alene.& # 8221;

5. Utøvet å si & # 8220; nei & # 8221;

Det er umulig for en person å jobbe helt gjennom alt, men vi føler ofte behovet for å tilfredsstille alle.

Å ta for mange ansvar er en ufeilbarlig måte å bli overveldet og deretter falle inn i en slik selvdestruktiv syklus.

Tenk på hvor du kan forenkle planleggingen din, delegere til andre eller til og med si nei til hendelser og aktiviteter som ikke er umiddelbare eller presserende & # 8221; sier Angela Fuck, En psykoterapeut som spesialiserer seg på angst og doc.

«L & # 8217; ideen er å legge til noen grenser for programmet ditt. På denne måten kan du frigjøre ditt sinn og tid, slik at du faktisk kan spille noen aktiviteter som gir deg glede. Det er veldig bra å si nei & # 8220; legger til.

Hvordan vet du hva grensene dine er? Du har aldri hørt uttrykket & # 8220; Hvis det ikke er helvete ja, så er det en NO & # 8221;? Selv om det er unntak fra enhver regel, er dette en god modell å følge når det gjelder å anta ansvar.

Vi er alle forpliktet og vi alle har noen forpliktelser, så hvis du ikke trenger å godta et prosjekt eller gjenopprette forsinkelsen med den kunnskapen om college som du ikke har snakket om i 14 år, ikke føler seg skyldig i å si Nei .

6. Bruk belønningssystemet

Du er aldri for gammel til å belønne deg og ofte sette små belønninger kan være en av de mest effektive måtene å motivere deg til å fullføre organisasjonsoppgavene.

& # 8220; Konsentrere deg om hvordan du vil føle når hjemmet ditt vil bli organisert og rent, hvor spennende og morsomt vil organisere bryllupet ditt, som du vil føle deg ansvarlig når du fullfører skattene «, sier» Dott.SSA Nancy Irwin, Seasons psykolog i Malibu.

«Så belønnet for en godt gjort jobb. Den positive forsterkningen garanterer at det neste prosjektet kan gå jevnt og informere deg om at du er større enn # 8217; angst og # 8220; sier.

Hver dag forbereder jeg en liste over lekseroppgaver og oppgaver jeg vil gjøre. De er banale som & # 8220; bringer ut søppelet & # 8221; til de viktige som & # 8220; komplette endringer og # 8221; O & # 8220; Send fakturering & # 8221;.

Uansett størrelsen på oppgaven, etter hver jobb jeg trukket opp. Jeg går en tur, eller jeg lar deg se på 30 minutter med TV. Når jeg er ferdig med listen, kan jeg til og med drikke et glass vin.

Jeg gir disse morsomme søtsaker til å vente på engstelig som forstyrrer dagen og gjør min overveldende liste over ting å gjøre i noe et spill!

7. Inkorporere bevissthet

Hold deg i tråd med kroppen og mentaliteten mens du praktiserer brudd på diagrammene, kan være ekstremt nyttig.

Automatisk innsjekking er grunnleggende, spesielt hvis du er tilbøyelig til å perfeksjonere de minste detaljene. For å unngå å føle seg overveldet, er det viktig å ta et skritt tilbake for å gi deg selv pauser og påminnelser.

& # 8220; Awareness er nøkkelen & # 8221; sier finke. «A & # 8217, relativt enkel bevissthet ferdighet er å ta deg ut for å ta en tur eller sitte i hjørnet. Å være ute av elementene kan være et enkelt visuelt og oppsiktsvekkende utgangspunkt for å ta deg i øyeblikket. & # 8220;

Å holde seg på bakken er en viktig rolle for å holde din angst under kontroll. Ikke nøl med å ta en pause når du føler at din angst vokser: Kroppen din og hjernen din vil takke deg senere!

Det viktigste å huske? Du er ikke alene.

Faktisk, lidelser D & # 8217; angst er den vanligste psykiske sykdommen i USA, som slår 40 millioner voksne hvert år.

Hvis din angst er å bygge vegger når det gjelder å organisere livet ditt eller daglige aktiviteter, er du sikker på at det er millioner der ute som sliter med de samme problemene.

Den gode nyheten er at forstyrrelsene i D & # 8217; angst er svært behandlelige og mønstrene som holder deg i en negativ syklus er skjøre. Det første trinnet er å bestemme at et trekk er bra.

Du har dette!

Meagan Drillinger er en reise- og velværeforfatter. Hans mål er å få mest mulig ut av opplevelsen, samtidig som du opprettholder en sunn livsstil. Hans skrifter dukket opp på spenning, menns helse, reise ukentlig og tid ut New York, blant andre. Besøke deg blogg eller Instagram.