7 tips for å unngå IBS rehabiliseringer

Ingen ønsker å ha syndromet til & # 8217; irritabel tarm (IBS), men hvis du tar noen forebyggende tiltak, kan du være i stand til å unngå det. Stress, angst eller spise og drikke feil ting kan forårsake fordøyelsesproblemer. Du kan finne langsiktige løsninger ved å bringe noen enkle endringer i måten du svarer på stress og ta hensyn til kostholdet ditt, ernæring og livsstil.

Gi en titt på disse syv forslagene for å holde flammene dine i sjakk.

Tips 1: Behandle stresset ditt

Symptomene knyttet til stress, som magesmerter og hevelse, forekommer oftere og mer intensivt hos mennesker med IBS. Administrere stress i livet ditt er viktig for å unngå flammer.

Det er forskjellige effektive metoder for stresshåndtering som kan forbedre symptomene på # 8217; IBS, inkludert dyp pusting og yoga. Hemmeligheten puster fra membranen, ikke ved brystet, for å slappe av bukemuskulaturen. På denne måten kan du få mer Vanlig tarmaktivitet.

Tips 2: Progressivt avslappet

En annen beroligende kalles progressiv avslapning eller Jacobson Avslappingsteknikk. Avslappende kroppsmuskler kan bidra til å lindre magesmerter.

For å bruke denne form for avslapning, begynner den å strekke seg og deretter slappe av musklene i føttene. Flytt deretter til # 8217; høy gjennom kalvene, lårene, L & # 8217; Abdomen, armer og hver hovedmuskulær kroppsgruppe, som slutter med ansikt og hodebunn. Konsentrere seg om å frigjøre all spenningen i hver eneste del av kroppen mens du fortsetter.

Tips 3: Prøv rådgivning

Ikke vær redd for å lete etter ekstern hjelp! I råd, en psykiater hjelper deg med å beseire stress ved å undersøke hvordan du reagerer på livshendelser og styrer deg mot mer effektive svar.

Tips 4: Tenk på biofeedback

Biofeedbacken er basert på begrepet & # 8220; sinnet på saken & # 8221;. Under denne typen terapi bidrar en bil langsom hjertefrekvens og reduserer muskelspenningen. Han lærer deg også hvordan du gjør disse endringene alene.

Tips 5: Finn mer fiber

I tillegg til stresshåndteringsteknikker kan endre dietten også bidra til å forhindre IBS. En av de vanligste måtene er å inkorporere flere fibre i måltider.

Men mens matfiberen kan lindre noen gastrointestinale symptomer (for eksempel forstoppelse), kan det forverre andre symptomer (som gass og kramper). For å minimere potensielle problemer, prøv en gradvis økning i fibre i løpet av noen få uker.

Tips 6: Hold deg unna disse matvarene

Noen matvarer er kjent for å forverre symptomene på # 8217; IBS. Se hva symptomene dine forverrer og unngår disse produktene.

Noen vanlige syndere inkluderer:

  • sjokolade
  • sukkerfrie søtningsmidler (som sorbitol eller mannitol)
  • blomkål
  • brokkoli
  • kål
  • bønner

Noen mennesker har også problemer med meieriprodukter. Du kan prøve å erstatte yoghurt med melk eller redusere mengden av meieriprodukter du forbruker. Andre ting som kan fungere, er nedbrytning av laktose med et enzymprodukt eller en kombinasjon av meieriprodukter med andre matvarer.

Tips 7: Drikke godt

Selv om du drikker nok væsker hver dag, hjelper symptomene på & # 8217; IBS, ikke alle væsker har samme effekt på magen. L & # 8217; rolig vann en opprørt mage, men mange drinker kan forårsake problemer, inkludert:

  • alkoholholdige drikkevarer
  • Kaffe, te og andre koffeinholdige drikker
  • Kullsyreholdige drikker som brus

L & # 8217; alkohol og drikke med koffein kan forverres diaré. Soda og andre karbonasjonsdrikker kan forårsake gass.

Beskrivelse

Selv om disse syv forslagene ikke alltid kan bære en umiddelbar lindring, kan de føre til langsiktige løsninger over tid. Prøv forskjellige teknikker for å lindre stress og forbedre kostholdet ditt for å lindre symptomene på # 8217; IBS. Du kan bidra til å kontrollere tilstanden din ved å lage sunne valg.