7 Husholdningsartikler for høy blodtrykkshåndtering

Så & # 8217; er hypertensjonen?

Blodtrykk er styrken som blodpumpen fra hjertet til arteriene. En normal blodtrykksavlesning er mindre enn 120/80 mm Hg.

Når blodtrykket er høyt, beveger blodet seg gjennom arteriene med større styrke. Dette øker presset på delikate vev av arteriene og skader blodkarene.

L & # 8217; hypertensjon, eller hypertensjon, slår om halvparten av amerikanske voksne, anslår American College of Cardiology.

Kjent som A & # 8220; Silent Killer & # 8221;, vanligvis ikke forårsake symptomer til betydelig skade på hjertet er gjort. Uten synlige symptomer, er de fleste ikke klar over å ha høyt blodtrykk.

1. bevege seg

Øvelse fra 30 til 60 minutter om dagen er en viktig del av sunt liv.

I tillegg til å bidra til å senke blodtrykket, en vanlig fysisk aktivitet gir fordelene til humøret ditt, styrke og balanse. Reduserer risikoen for diabetes og andre typer hjertesykdom.

Hvis du har vært inaktiv for en PO & # 8216;, snakk med legen din i en sikker treningsrutine. Det begynner sakte, så gradvis øker rytmen og frekvensen av treningsøktene dine gradvis.

Du er ikke en fan av treningsstudioet? Gjør treningen din alle & # 8217; åpen. Lag en & # 8217; utflukt, jogging eller svømming og fortsetter å samle frukt. L & # 8217, viktig er å flytte!

De American Heart Association (AHA) anbefaler også å inkludere muskelforsterkende aktiviteter minst to dager i uken. Du kan prøve å løfte vekter, lage push-ups eller utføre en annen øvelse du hjelper deg med å bygge lean muskelmasse.

2. Følg dash dietten

Følg dietten tilnærminger diett for å stoppe hypertensjon (dash) kan senke blodtrykket enn 11 mm Hg systolisk. Dash dietten består av:

  • Spis frukt, grønnsaker og integrert frokostblandinger
  • Spis fettfattige meieriprodukter, magert kjøtt, fisk og valnøtter
  • Eliminer mat med høyt innhold av mettet fett, for eksempel bearbeidede matvarer, fete meieriprodukter og fett kjøtt

Det bidrar også til å redusere sukkerholdige desserter og drinker, for eksempel brus og juice.

3. Sett saltlukkeren ned

Hold L & # 8217; Minimal natriuminntak kan være avgjørende for å senke blodtrykket.

I noen mennesker, når du spiser for natrium, begynner kroppen å beholde væsker. Dette oversetter til en kraftig økning i blodtrykket.

L & # 8217; AHA anbefaler å begrense natriuminntaket mellom 1500 milligram (mg) og 2300 mg per dag. Det er bare mer enn en halv teskje kjøkkensalt.

For å redusere natrium i kostholdet ditt, ikke tilsett salt til mat. En teskje kjøkkensalt inneholder 2300 mg natrium!

Bruk i stedet urter og krydder for å legge til smak. Selv bearbeidede matvarer har en tendens til å være natriumbelastninger. Les mer matetiketter og velg lavnatriumalternativer når det er mulig.

4. Miste overflødig vekt

Vekt og blodtrykk går hånd i hånd. Å tape Bare 10 pund (4.5 kilo) kan bidra til lavere blodtrykk.

Det er ikke bare nummeret på skalaen din som teller. Selv å se midjen er viktig for å kontrollere blodtrykket.

Det videre fett rundt livet, kalt et visceralt fett, er irriterende. Har en tendens til å omgir ulike organer i # 8217; Abdomen. Dette kan føre til alvorlige helseproblemer, inkludert hypertensjon.

Generelt bør menn opprettholde livet av livet mindre enn 40 tommer. Kvinner bør målrette mindre enn 35 tommer.

5. Eliminer din avhengighet av nikotin

Hver sigarett som røyker midlertidig øker blodtrykket i flere minutter etter ferdigbehandling. Hvis du er en sterk røyker, kan blodtrykket forbli høyt i lange perioder.

Folk med høyt blodtrykk som røyker er mer utsatt for å utvikle farlig høyt blodtrykk, hjerteinfarkt og hjerneslag.

Selv passiv røyking kan øke risikoen for hypertensjon og hjertesykdom.

I tillegg til å gi mange andre helsemessige fordeler, kan røyking slutte å hjelpe blodtrykket til å gå tilbake til normal. Besøk vårt røykestoppsenter for å ta tiltak for å stoppe i dag.

6. Begrens alkohol l & # 8217

Drikk et glass rødvin til middag er bra. Det kan til og med tilby fordeler for hjertehelse hvis det gjøres i moderasjon.

Men å drikke overdreven mengder alkohol kan føre til mange helseproblemer, inkludert hypertensjon;.

Overdreven alkoholforbruk kan også redusere effektiviteten av noen blodtrykksmedisiner.

Hva det betyr å drikke i moderasjon? L & # 8217; AHA anbefaler at menn skal begrense forbruket til to alkoholholdige drikker om dagen. Kvinner bør begrense forbruket til en alkoholholdig drikk om dagen.

En drink er lik:

  • 12 gram øl
  • 5 gram vin
  • 1.5 80-bevis likør gram

7. Mindre

I dagens hektiske verden, full av voksende krav, kan det være vanskelig å bremse og slappe av. Det er viktig å flytte bort fra ditt daglige ansvar for å lindre stress.

Stress kan midlertidig øke blodtrykket. For mye kan holde presset høyt i lange perioder.

Hjelper til med å identifisere utløsningsfaktoren i stresset ditt. Det kan være din jobb, ditt forhold eller din økonomi. Når du kjenner kilden til stresset ditt, kan du prøve å finne måter å løse problemet på.

Du kan også handle for å lindre stress på en sunn måte. Prøv å gjøre noen dype åndedrag, meditere eller praktisere yoga.

Risikoen for Hypertensjon

Hvis ikke behandlet, kan hypertensjonen føre til alvorlige helsekomplikasjoner, inkludert hjerneslag, hjerteinfarkt og nyreskader. Vanlige besøk fra legen kan hjelpe deg med å overvåke og kontrollere blodtrykket.

En lesning av 130/80 mm Hg eller høyere blodtrykk anses som høyt. Hvis du nylig har mottatt en høy blodtrykksdiagnose, vil legen din jobbe med deg om hvordan du senker den.

Din behandlingsplan kan inkludere narkotika, livsstilsendringer eller en kombinasjon av terapier. Selv de forrige trinnene kan hjelpe deg med å redusere tallene dine.

Eksperter sier at enhver endring i livsstil i gjennomsnitt skal senke blodtrykket fra 4 til 5 mm Hg systolisk (det øvre tallet) og 2 til 3 mM diastolisk Hg (det nedre nummeret).

Reduser saltinntaket og gjør endringer i kostholdet, kan ytterligere senke blodtrykket.