8 trinn for å ta vare på seg selv: hvordan å elske kroppen din

Si & # 8220; Takk & # 8221; til andre er det noe du lærer på en øm alder. Men hvor mange ganger takker du deg?

Si & # 8220; Takk & # 8221; Kroppen din er en av de viktigste tingene du kan gjøre, spesielt når du forfølger et kjærlighetsliv for deg selv og velvære. Det er ikke en & # 8217; vane som er naturlig fordi selskapet stadig forteller oss å forandre oss for å tilpasse seg en sosialt akseptert standard.

Jeg engasjert mitt liv for å bidra til å endre selskapets forventninger og lage din egen kjærlighet og # 8217; Kroppsaksept Et dominerende konsept.

Her er åtte måter du kan sette pris på kroppen din med enkle ritualer for dine egne ritualer;.

1. Meditasjon

Meditasjon er en fin måte å sitte på deg selv. Når livet er stressende eller tankene dine, kan du alltid dedikere deg til meditasjon. Det er også tilgjengelig for alle fordi du kan gjøre det overalt. Alt du trenger å gjøre er å finne en rolig og komfortabel plass, lukk øynene dine og bare puste.

Hvis du ikke vet hvor du skal begynne, eller bare foretrekker den guidede meditasjonen, foreslår jeg at du laster ned A & # 8217; app. Det er mange fantastiske der ute! En av mine favoritter kalles Insight Timer. Den har meditasjoner fra 5 til 60 minutter eller mer for å hjelpe deg med å slappe av og rebalanse. Når du dedikerer deg til å slappe av i tankene dine hver dag, vil du samle fordelene med meditasjon som din velferdsstøtte.

2. Bevisst bevegelse

Å flytte kroppen bevisst er veldig forskjellig fra # 8217; trening eller # 8217; treningsøkt. Dette handler ikke om å tvinge til å gjøre noe du hater. Det handler om å stille med kroppen din og lurer på hva du trenger. En av mine favoritt måter å flytte kroppen min er å gå alle sammen med hundene mine. Jeg ser på himmelen, blomster, trær og skjønnhet rundt meg. Jeg blir tilstede og bevisst. Jeg elsker måten kroppen min føles.

Finn en måte å flytte som gjør kroppen din til å føle deg bra og ditt sinn. Kanskje en & # 8217; fotturer eller en yoga leksjon er det du leter etter? Hvis du ikke har funnet din bevisste bevegelse, fortsett å lete etter. Fordi den beste delen for å finne det er at du kan velge noe du liker!

Del på Pinterest

3. En god lesing

Da jeg begynte å utforske # 8217; Jeg visste ikke hva det betydde. Jeg visste hvordan å elske noen andre, men som helvete elsker jeg meg selv? Min personlige reise i # 8217; Jeg begynte virkelig i slutten under en yoga leksjon. Da jeg ble med i studioet, vendte jeg meg til venstre og så en bok han umiddelbart sang for meg. Tittelen var & # 8220; Mastery of Love & # 8221; av Don Miguel Ruiz. L & # 8217; Jeg tok og # 8217; Jeg kjøpte der. Jeg visste ikke at livet mitt ville forandre for alltid.

Finn en bok (eller bøker!) At du snakker med deg, er en ekstremt viktig del for din egen AMOR og trivsel i sinnet. Gå for å miste deg selv i et bibliotek. Gå gjennom boka korridoren av & # 8217; virkelig kjærlighet og se hva som velger deg.

3. Omgitt av glede

Hvor å tilbringe mesteparten av tiden din? Det er skrivebordet ditt på jobb? Det er bilen din? Når du ser deg rundt, prøv en & # 8217; eksplosjon av glede? Ellers er det neste trinnet å skape et miljø som du absolutt elsker.

Mine favoritt ting å omgir meg er friske blomster, positive meldinger, bilder av folk jeg elsker, saltlamper, essensielle oljer og mine favorittbøker. Det er en handling av Amor bare når du er i et komfortabelt miljø fullt av ting som gir deg glede. Når du kan smile bare å se deg rundt, trener du kjærligheten til deg selv!

4. Be om hjelp

L & # 8217; Kjærlighet ber om hjelp. Når du går gjennom en vanskelig tid, vil du bli overrasket over at de fleste vil være der for deg. Det kan være vanskelig å være sårbart og be om hjelp, men en av de beste måtene å overvinne en vanskelig tid er å få den støtten du trenger.

Ok, ikke føl deg bra. Poenget er at du ikke trenger å møte det alene. Be om den støtten du trenger er en gave du kan gjøre for deg selv.

5. Finn ditt sted med lykke

Vi burde alle ha disse & # 8217; bare sted hvor vi kan gå og føle seg lykkelig. For eksempel, når jeg trenger et middel eller et sted å forynge min sjel, går jeg til en bar. Noe på å sitte ved et bord, omgitt av den positive energien, som arbeider på datamaskinen og slipper en melk, møter mine behov.

Tenk på hvor du elsker å gå. Det er en tur langs stranden? Et møte med venner? En treningseksempel? Et kurs D & # 8217; kunst? L & # 8217; Virkelig Amor betyr å fylle koppen din. Når koppen din er full, kan du tjene andre bedre.

Del på Pinterest

6. Senker

Vi lever i et slikt hektisk miljø. Gi deg selv tillatelse til å senke, nyt de spesielle øyeblikkene og ta vare på deg selv. Her er noen forskjellige måter å senke i ditt daglige liv.

Spiser. Hver gang du spiser, prøv å sitte uten forstyrrelser. Sørg for å tygge sakte og faktisk smake på hva du spiser. Denne enkle øvelsen endrer måten du føler i kroppen din hver dag.

Å puste. I løpet av dagen, ta et par minutter å puste. Lag 10 dype åndedrag og sjekk kroppen din. Tillat deg selv ny og tilbakestill før du går videre med dine daglige aktiviteter.

Hvile. Hvis du kan si at kroppen din eller sinnet er for mye utmattet, er det viktig at du tillater deg å gi kroppen din det du trenger. Gå til sengs tidlig uten å fullføre rettene er bra. Hopper treningen slik at du kan gå hjem tidlig for å spise grønnsaker på sofaen okay. Ok, la kroppen din hvile. Tross alt er det skipet som bærer oss til enhver tid: det trenger din oppmerksomhet og din kjærlighet. Hviler i veien vil hjelpe deg med å forynge mye raskere og føle deg bra i kroppen din.

7. Speilarbeid

Jeg er sikker på at du ser på deg i speilet hver dag. Dette kan være en & # 8217; veldig negativ opplevelse for mange på grunn av den uhøflige indre dialogen du føler. Ikke hør på disse ordene. I stedet, når du ser på deg i speilet, se i øynene og dì & # 8220; Jeg elsker deg & # 8221;. Gjør det, selv om du føler deg dum!

Indre dialog har vist seg å fungere. Du kan også sette noen notater på speilet med positive og kjærlige påminnelser. Å våkne hver dag med en snill og kjærlig melding til deg selv og kroppen din vil endre forholdet du har med deg selv på den mest positive måten.

8. Takknemlighet

Ha en morgen og natt rutine dedikert til takknemlighet er en fantastisk måte å øke din kjærlighet til deg selv. Og alt du trenger er en dagbok for å starte.

Når du våkner hver morgen og hver kveld før du sover, skriver du tre ting du er takknemlig. Det er en fin måte å ære deg selv og ditt liv. Det er den perfekte tiden å si takk til kroppen din!

Ta bort

Husk, L & # 8217; Virkelig Amor er et fasettert konsept. Som enhver annen rapport i livet ditt, krever den du har med deg selv næring, tålmodighet og godhet. Det er mange måter å trene kjærlighet til deg selv, og det er bare noen få. Utforsk forskjellige metoder for å ta vare på deg selv og finne det som gjør at du føler deg glad og sunn og # 8211; I ditt sinn, kropp og sjel.

Kan starte med en enkel & # 8220; takk & # 8221;.

Lauren McAuy er en healer på & # 8217; kjærlighet til kroppen, supporteren av & # 8217; kjærlighet egen og medstifter av Kroppen elsker samfunnet. Han mener fast at alle skal føle seg godt i kroppen og føle seg fri rundt mat. Bli hos henne Instagram.