7 dager forferdelig uten kaffe: et anti-angsteksperiment gått w

Helse og velvære berører hver av oss annerledes. Dette er en persons historie.

& # 8220; men først, kaffe.& # 8221;

Denne setningen er i hovedsak min kjørefilosofi i livet. Fra min første kopp kaffe 12 år siden, er jeg helt avhengig av flere dampende kopper om dagen.

Jeg er en naturlig trøtt person. Også sliter med å sove godt fordi jeg lider av D & # 8217; generalisert angst (GAD).

Jeg drakk en eller to respektable kaffekopper hver morgen, men siden jeg begynte å jobbe hjemmefra i januar, har kaffekonsumet ditt steget til stjernene. Når en kopp full av kaffe er nær ved hånden, er det vanskelig å ikke drikke tre eller fire kopper før middagstid.

Selv om jeg liker fordelene, tilbyr den kaffe & # 8211; Hovedet er stigningen av energien & # 8211; Jeg vet at det er en & # 8217; vane som potensielt har sine ulemper.

Eksperter mener En & # 8217; høy å ta koffein kan gjøre verre og søvnproblemer og problemer. Til tross for terapien og andre bevissthetsstrategier, streber jeg hele tiden å holde overdrevne bekymringer og tenke på Bay.

Det kan også være en utløserfaktor for gastroøsofageal reflukssykdom (GERD), som jeg har. Min gastroenterolog har allerede fortalt meg å slutte å drikke kaffe for å forbedre min syre refluks.

Jeg har også syndromet til & # 8217; irritabel tarm (IBS). Jeg har alltid trodd at kaffe hjelper med tarmproblemene dine, men jeg vet at koffein kan være en utløsende faktor for personer med IBS.

Del på Pinterest

Alt jeg trodde i løpet av en uke uten kaffe:

Den første dagen involverte meg i å skjule meg for å tenke at jeg noen gang kunne akseptere denne utfordringen uten noen Lotte-serien.

Her er mine interne tanker og mine observasjoner på helsen min under min skuespiller uke uten kaffe.

& # 8220; Jeg kan ikke absolutt gjøre det & # 8221;

Det tok meg tre dager å faktisk starte min en-ukers utfordring. Den første dagen, mitt sinn var fogged og jeg kjempet for å konsentrere meg om arbeidet mitt. Skyldige, jeg kom inn på kjøkkenet for å gi meg en halv kopp kaffe.

Den andre dagen gjorde jeg akkurat det samme, overveldet av min manglende evne til å våkne opp bare uten kaffe.

Til slutt, den tredje dagen, lukket jeg dørene og gikk uten kaffe.

Jeg kjørte for å besøke min bestemor i en annen stat, så jeg hadde ikke noen psykisk anstrengende jobb å gjøre. Dette var den perfekte dagen for å starte utfordringen, som forbruk hovedsakelig mye kaffe som å fokusere på forfatterens arbeid.

& # 8216; Jeg visste at jeg ville ha hatt en & # 8217; migrene & # 8217;

Etter flere timers reiser under min første dag uten kaffe, følte jeg pulserende en kjedelig for kjent bak L & # 8217, høyre øye.

Jeg lider av migrene. Jeg trodde det kunne skje, siden jeg visste at noen migrenepasienter kan gjøre det Få hodepine fra abstinens fra koffein.

Da hodet mitt begynte å slå tett og magen min begynte å snu, sprang jeg en Excedrin migrene (som inneholder koffein). Men migrene ville ganske enkelt ikke gå bort. Jeg tok Dell & # 8217; ibuprofen før du endelig innrømmer at det var på tide å ta en av mine medisiner mot migrene.

Neste dag hadde jeg en liten migrene, selv om jeg klarte å kollidere på fødselen med narkotika før det ble for uutholdelig. Den tredje dagen uten kaffe, hadde jeg en kjedelig hodepine fra spenning.

& # 8216; Jeg tar ikke mine gerd medisiner for dager, men jeg trenger ikke engang det & # 8217;

Jeg tok et daglig stoff for Gerd, omeprazol (Prilosec), siden i juli i juli, da min syre refluks ikke lenger kunne styres av sporadiske tum. Jeg tar vanligvis omeprazol i to ukers behandlingsdoser, eller to uker med narkotika, så en uke uten.

Under bestemorens besøk forberedte jeg mine stoffer for GERD, siden jeg var midt i en to-ukers dose. Flere dager etter å ha kommet hjem, skjønte jeg at jeg ennå ikke hadde tatt medisinen under min tur eller ikke L & # 8217; Jeg hadde fortsatt pakket ut, noe som betyr at ikke # 8217; Jeg hadde tatt i nesten en uke.

Jeg spiser et ganske sunt kosthold med lave matvarer som forverret Gerd, som hvitløk, alkohol og stekt mat.

Kaffe er en av de eneste GERD-utløserne som er en del av kostholdet mitt, og jeg har alltid lurt på om det var skyldige.

& # 8216; Jeg kan ikke poop & # 8217;

Jeg har syndromet til & # 8217; irritabel tarm (IBS). Det er sekundært til cøliaki, som kan ødelegge tarmhelsen min.

Jeg er utsatt for forstoppelse, så ofte har jeg lange perioder med forstoppelse flere ganger alle & # 8217; år.

Det er kjent at koffeindrikker har lignende effekter for mange mennesker, jeg er en av dem.

Jeg bestemte meg for å ta Miralax, en mykende stoffmykner, for å lindre forstoppelse.

Jeg endte med å måtte ta stoffet vevder for avføringen flere ganger under utfordringen, men jeg har aldri vært helt vanlig.

Del på Pinterest

& # 8216; ettermiddag energi kollaps er ekte & # 8217;

Selv om det ikke var lett, klarte jeg å passere nesten hver morgen uten kaffe.

Tåken til hjernen lindret hver dag, og selv om begynnelsen av morgenen min var tregere, slutt på jobben.

Den virkelige kampen fant sted rundt 3 eller 4, da jeg hørte at jeg begynte å falle.

Jeg har alltid verdsatt forskjellige kopper grønn te matcha om kvelden, siden innholdet i koffein er minimal, og jeg finner at magen beroliger.

En kveld, under min utfordring, planla jeg å se reise på Wrigley Field, A & # 8217; etterlengtet familieutgang. Like før du drar, joked jeg med alle om det faktum at jeg trengte en lur.

Min tvilling bror, han også en stor rusavhengig av koffein, lanserte meg et energi skudd på 5 timer. Jeg hadde aldri prøvd en. Men desperate tider krever desperate tiltak.

Jeg drakk injeksjonen og jeg hørte ledelsen nedsenke meg mens kroppen min fylte med energi bare 20 minutter senere.

Del på Pinterest

& # 8216; Jeg tror ikke min angst er forbedret & # 8217;

Dessverre har min angst ikke forbedret seg betydelig i løpet av denne ukens utfordring.

Alle de som lider av angst, finner løsninger som fungerer for dem. For meg kaffen nei. Jeg hørte heller ikke noen signifikant forbedring i søvnen min. Jeg brukte og snudde tilbake igjen som jeg alltid gjør.

Jeg er en autonom arbeidstaker som forfatter og ofte finner jeg at min mest produktive tid er fra 7:12 til xnumx: xnumx, når jeg er full av koffein, og jeg kan jobbe i mitt arbeid.

Og mer arbeid jeg gjør, mindre jeg føler meg ofte engstelig. Uten kaffe, er min morgenproduktivitet redusert. Jeg skrev ikke så fort. Mine tidsfrister nærmet seg med mindre arbeid enn vanlig for å vise for datamaskinens timer.

Hvis A & # 8217; rikelig kaffeinntak er min dårlige vane, kan jeg leve med det

Kanskje det er fordi eksperimentet mitt var bare en uke, men jeg har aldri nådd et sted for velvære uten kaffe.

Jeg regnet dagene til slutten av min utfordring, og jeg kunne igjen nyte flere himmelske kaffekopper hver morgen.

Jeg våknet den første dagen etter min utfordring, og jeg forberedte en kopp kaffe spent, bare for å finne meg selv stoppet etter en kopp. Min Gerd var tilbake.

Jeg evaluerte om fordelene jeg trekker fra kaffe overskrider behovet for å ansette et daglig narkotika for sur refluks.

L & # 8217; Enkelt måte å vite vil gi opp kaffe i mer enn en uke, og jeg er ikke sikker på at jeg fortsatt er klar til å gjøre det.

Jamie Friedlander er en freelance skribent og utgiver med en lidenskap for helse. Hans arbeid dukket opp på Cut, Chicago Tribune, Racked, Business Insider og Success Magazine. Når han ikke skriver, kan du vanligvis finne den på reise, drikke rikelig mengder grønn te eller surfing på Etsy. Du kan se andre eksempler på arbeidet ditt på henne Dedikert portal. Følg den opp Twitter.