Lindrer smerten av fibromyalgi med disse enkle øvelsene

Beskrivelse

Fibromyalgi forårsaker kronisk smerte til kroppen. Den konstante muskel ømhet og vev kan også føre til søvnproblemer. Lancinerende smerter som kan være ganske alvorlige kommer fra kroppsdeler kjent som & # 8220; ømme poeng & # 8221;. De smertefulle områdene kan inkludere:

  • nakke
  • tidligere
  • albuer
  • knær

Selv om fibromyalgi kan gjøre det vanskelig for trening, er det viktig å være så aktiv som mulig. Ifølge L & # 8217; Nasjonalt institutt for leddgikt og muskuloskeletale sykdommer og hud, L & # 8217; Regular trening er en av de mest nyttige behandlingene for fibromyalgi.

Aerobics øvelser

Forskningen har gjentatte ganger vist at en vanlig aerob trening forbedrer smerten, funksjonen og generell livskvalitet hos personer med fibromyalgi.

Mange leger anbefaler en lett aerobic trening som den første behandlingslinjen for fibromyalgi. Dette før du tar noen form for narkotika i betraktning. Selv om legen foreskriver narkotika for din tilstand, er det viktig å være aktiv.

I Et studio på over 400 kvinner, Mindre tid brukt stillesittende og A & # 8217; lettere fysisk aktivitet var forbundet med mindre smerte, tretthet og generell påvirkning av sykdommen.

Hvis det er for smertefullt eller du er for trøtt til å trene, kan du begynne å gå, flytte til bassenget eller andre delikate aktiviteter. Hvis du gjør det regelmessig, kan du øke din styrke og motstand over tid.

Turer

En fysioterapeut kan hjelpe deg med å utvikle et program for øvelser hjemme, men først, hvorfor ikke prøve å gå? Den enkleste aktivitetsformen er ofte det beste.

Du kan gjøre det overalt og alt du trenger er et par anstendig sko. Start med en kort og enkel tur og begynn å gå i lengre perioder eller en vedvarende rytme. Et godt mål, ifølge Mayo Clinic, er å jobbe opp til minst 30 minutter med aerob aktivitet tre ganger i uken.

Bassengøvelser

Varmt vann og lett øvelse gir en beroligende kombinasjon for å lindre fibromyalgi smerte.

Forskning på kvinner i alderen mellom 18 og 50 år, publisert på Journal of Physical Therapy Science, Han har vist at bassenget trening var bedre enn & # 8217; aerobic trening i treningsstudioet eller strekke og styrke hjemme for å lindre symptomene på fibromyalgi.

Strekker seg

Du trenger ikke å svette fordi øvelsen er nyttig. For eksempel, bevis:

  • Delikat strekk
  • Avslapping øvelser
  • Hold en god holdning

Vær forsiktig så du ikke overdriver. Det er bedre å strekke de stive musklene etter å ha spilt en liten aerobic trening for å varme opp. Dette vil hjelpe deg med å unngå skade. Her er noen andre forslag til en sunn strekk:

  • Flytte forsiktig.
  • Aldri forlenget opp til smertepunktet.
  • Hold lysstrekningsøvelser opptil ett minutt for å få maksimal fordel.

treningsstyrke

L & # 8217; Styrketrening kan betydelig forbedre livskvaliteten til folk med fibromyalgi, andre a 2018 Revisjon av 22 studier. L & # 8217; Styrketrening inkluderer motstand og vektløftingsøvelser. Det er viktig å øke intensiteten sakte og bruke lette vekter.

Start fra 1 til 3 pund. L & # 8217; Vanlig styrke trening kan føre til en betydelig reduksjon i:

  • smerte
  • utmattelse
  • Race Points
  • Depresjon
  • angst

Husarbeid

Alle typer fysisk aktivitet teller. Hagearbeid, passere støvsugeren eller gnidningen kan ikke redusere smerte, men har blitt vist at daglige aktiviteter som disse reduserer tretthet og forbedrer fysisk funksjon og livskvalitet.

Resultater fra En studie på nesten 200 kvinner, i alderen 20 til 70, viste de at de som spilte den minste mengden daglig fysisk aktivitet, hadde en dårlig drift og større tretthet i forhold til de som var mer aktive fysisk i sitt daglige liv.

Ikke gi opp

For å få fordelene med «8217; fysisk aktivitet, er det viktig å beholde det. Gradvis utvikler en & # 8217; vanlig forretningsmessig vane. Symptomene dine sannsynligvis vil bli bedre.

Hvis du trenger hjelp til å komme i gang, spør legen din eller fysioterapeut for å gi deg råd om øvelser til å gjøre hjemme. Rolig for å unngå overdrivende når du føler deg bra. Senk det en hakk når du hører en fiberglød. Lytt til kroppen din og finn en sunn balanse.