29 uker med graviditet: Symptomer, forslag og mer

Beskrivelse

Du er i ditt siste kvartal nå, og barnet ditt kan bli ganske aktivt. Barnet er fortsatt lite nok til å bevege seg, så gjør deg klar til å føle føttene og hendene som skyver mot magen din enda oftere. Og forberedt på noen av de ikke-hyggelige endringene som karakteriserer tredje kvartal.

Endringer i kroppen din

I gjennomsnitt, L & # 8217; vektøkning i uken 29 er ca 20 pounds. Du kan være litt & # 8216; under eller over det tegnet, som er ok. Hvis du har spørsmål om din vektøkning eller andre aspekter av graviditet, ikke nøl med å spørre legen din eller en sykepleier. Det er naturlig å sammenligne tallene dine med gjennomsnittet og spørre deg selv om du fortsatt er i god helse.

Som brystet blir større, vil du kanskje finne en god sportsbh eller til og med en bh for amming. Bevis noen for å sikre at du har en komfortabel, men støtte bh.

Ditt barn

Del på Pinterest

Som du sannsynligvis har lagt merke til, begynner barnet ditt raskt å kjempe. Barnet ditt er ca 15 inches lang og veier ca 3 pund på dette stadiet. Den har størrelsen på et gresskar.

Den akselererte hjernens utvikling startet nylig, går sterk denne uken. Det samme gjelder barnets muskler og lunger. Hvis du bærer et barn, går hennes testikler sannsynligvis ned fra # 8217; Abdomen i skrotet i denne perioden.

Twin Development En uke 29

Tenk på å trenge to av alt hvis du tar to tvillinger hjem? Tenk igjen. Noen elementer er viktigere enn andre. Vurder muligheten for strømpe av følgende ting og spar penger på statister:

En fin måte å spare på de fleste barnas forsyninger er å sjekke bruktbutikker for forsiktig brukte verktøy. Du vil kanskje også søke etter et kjøp, salgs- og utvekslingsgruppe online i ditt område. Brukte barnas varer er generelt i utmerket stand fordi de bare brukes noen få måneder til et par D & # 8217;. Ikke kjøp en brukt bil barneseng eller sete, da det ikke er noen garanti for at de er alle «8217 høyden til de nåværende sikkerhetsstandardene. Sjekk med helseforsikringen din for å se om du refunderer kostnaden for en brystpumpe.

Graviditets symptomer i 29 uker

Hvis du føler deg spesielt sliten og du er litt & # 8216; Fattet av aktiviteten, ikke bekymre deg. Kroppen din gjør den ekstraordinære for å skape et fint hjem for barnet ditt, og du er sannsynligvis fortsatt forpliktet til å jobbe og hjemme.

Foruten alle «tretthet i uken 29, er noen andre symptomer som kan oppstå, inkluderer:

Hyppig vannlating og kortpustethet

Det er helt normalt hvis du begynner å gjøre hyppige turer på badet. L & # 8217; livmor og barnet ditt presser på blæren din. Natturer på badet kan være den mest irriterende, siden du allerede er trøtt og kan være vanskelig å finne en komfortabel posisjon, eller dukker opp igjen en gang tilbake til sengs.

Din voksende livmor er også ansvarlig for dine små respiratoriske vanskeligheter. Beveger seg mot den høye og i thoracic hulrom, hvor lungene strammer litt og # 8216. Ta ting sakte og hvile når du kan. Enhver betydelig kortpustethet bør rapporteres umiddelbart til legen.

Forstoppelse

Forstoppelse er et annet symptom som kan utvikle denne uken. Og med den tilstanden av ubehag kommer magesmerter, gass og passasje av harde avføring. Drikk mye vann. Gå når ønsket slår deg for første gang, siden forsinkelsen øker problemet.

Du er fristet til å ta et avføringsmiddel for å få en PO & # 8216; av lettelse, men snakk med legen din før du tar en avføringsmiddel eller annen medisin under graviditet. Legen din kan gi deg råd til et benkprodukt.

Naturlige rettsmidler, som en diett rik på fibre (minst fra 20 til 25 gram per dag) og L & # 8217; drikkevann hele dagen, kan være nok til å hjelpe. L & # 8217; Vanlig trening kan også bidra til å lindre forstoppelse, selv når du ikke er gravid.

Du vil kanskje redusere jerntilskuddene dine, men først snakk med legen din. Jern er viktig for en sunn graviditet og # 8217; jernmangelanemi er vanlig under graviditeten. Maxful biff, fisk og kalkun er gode jernkilder, så vel som bønner, linser og kikærter.

Ting å gjøre denne uken for en sunn graviditet

Ta vare på kostholdet ditt og kosttilskudd. Du ansetter nok av viktige næringsstoffer, som fotball? Du bør konsumere fra 1000 til 1200 milligram fotball om dagen. Ideelt sett får du all fotball du trenger fra kostholdet ditt. Meieriprodukter er gode fotballkilder. Langs mandler, bønner, løvrike grønnsaker, brokkoli og spinat er gode kilder.

På grunn av den raske cerebralutviklingen og den generelle veksten i barnet ditt, er det spesielt viktig å sikre at du følger et næringsrikt og balansert kosthold.

Dette er også en god tid å begynne å tenke på din fødselsplan. Planen tillater legen og alle «8217; hele medisinsk team å vite hva du vil på leveringstidspunktet. Dette inkluderer dine ønsker for å håndtere smerten av arbeidskraft og andre hensyn.

Hvis du ikke diskuterte disse tingene med partneren din og legen din, dedikerer du litt og i løpet av uken for å utforske dine alternativer. Spør legen din hva er elementene som skal være i fødselsplanen din og hvilke omstendigheter de kan forekomme at de kunne indusere alle til å avvike fra planen. Noen sykehus gir selv modeller for å skape en fødselsplan.

Når skal du ringe legen

Som når som helst under graviditet, bør blødning eller spotting aktivere en legeanrop. Det samme gjelder abdominal smerte plutselig eller seriøs.

preeklampsi

Dette er en tid da det er mer sannsynlig å utvikle preeklampsi, selv om det også kan utvikles først under graviditeten eller i noen tilfeller etter fødsel. Den viktigste komplikasjonen av preeklampsi er høyt blodtrykk, men kan føre til andre endringer med lever og nyrefunksjon. Siden Preeklampsia kan føre til farlige komplikasjoner, er det viktig å følge alle avtalene fra legen.

Hvis du sjekker blodtrykket hjemme, sørg for at du vet hva ditt sunne grunnleggende trykk er, så hvis du plutselig øker, vil du gjenkjenne endringen.

Preeklampsia, som kan være en potensielt dødelig sykdom for deg og ditt barn, er noen ganger ledsaget av åpenbare symptomer:

Ikke nøl med å konsultere legen din umiddelbart. Selv om det ikke er preeklampsi, er trygghet som kommer fra en vurdering for denne potensielt alvorlige tilstanden.