Øvelser for lederen av Cawthorne: Finn lettelse fra svimmelhet

Beskrivelse

Du føler deg ofte bedøvet, som om rommet var å snu? I dette tilfellet kan du ha svimmelhet.

Hvis ikke behandlet, kan svimmelhet bli et alvorlig problem. Det er mer sannsynlig å bli såret på grunn av din manglende evne til å føle stabil og solid terreng. Du er også i fare når du kjører en’biler eller bruker maskiner. Av disse grunner anbefaler vi deg om å umiddelbart se etter en behandling.

Heldigvis er svimmelhet noe som kan behandles. En rekke stoffer, terapier og til og med kirurgiske prosedyrer kan hjelpe med følelsen av svimmelhet. Det rette behandlingsalternativet vil avhenge av din personlige situasjon og legen din anbefalinger.

Men terapien av & # 8217 balanse, som øvelsene for hodet av Cawthorne, kan bidra til å redusere følsomheten for bevegelse. Disse øvelsene gir en mindre invasiv måte å behandle svimmelhet på.

Hva er øvelsene for hodet av Cawthorne?

Cawthorne øvelser, også kalt Cawthorne-Cooksey øvelser, involverer bevegelsen av hodet og øynene for å ta kontroll over dem. Dette kan hjelpe deg med å sitte i ditt miljø.

Disse øvelsene, en type vestibulær rehabiliteringsterapi, kan også innebære koordinering av håndkjøringsbevegelser for å finne en følelse av likevekt.

Disse øvelsene er enkle, gratis og krever bare litt og # 8216; tid fra din.

Øvelsene for hodet av Cawthorne er generelt effektive for behandling av svimmelhet. Du kan øve bevegelser alene og i hjemmet ditt.

Typer av øvelser å prøve

Det er bedre å starte i en liten. Du kan øke intensiteten og typen bevegelse som du blir vant til hver øvelse. For eksempel starter det bare ved å flytte øynene og hodet.

Du kan vente på å prøve øvelsene for hele kroppen når du føler deg komfortabel med hodet øvelser.

Prøv de anbefalte øvelsene nedenfor. Pass på at du bare konsulterer legen din før du begynner.

Øyebevegelse

  • Uten å flytte hodet ditt, flytt øynene dine fra den ene siden til # 8217; andre, deretter opp og ned.
  • Gjenta fra 10 til 20 ganger. Start sakte, så prøv å flytte raskere.
  • Bevegelse av hodet

  • Flytt hodet sakte på den ene siden på # 8217; andre, så vel som opp og ned. Hold øynene dine åpne.
  • Gjenta fra 10 til 20 ganger, og beveger seg sakte ALL’start og raskere som du føler deg mer rolig.
  • Peak Touches

  • Foldet for å berøre tærne, vær alltid oppmerksom på bevegelsen av hodet.
  • Hold øynene åpne og la hodet ditt og kroppen din følge blikket ditt.
  • Gjør denne øvelsen sakte fra 5 til 10 ganger.
  • Shrug

  • Løft skuldrene opp og ned.
  • Gjenta denne øvelsen fra 10 til 20 ganger i en sittestilling.
  • Sitt ned for å stå

  • Flytt fra en sittestilling til en oppreist stilling.
  • Start sakte, med øynene dine åpne. Over tid kan du prøve denne øvelsen med lukkede øyne.
  • Hold ryggen rett og hodet hodet mens du endrer posisjonen.
  • Gjenta fra 10 til 20 ganger.
  • Sikkerhetstips

    Når du utfører øvelsene for Cawthorne’s Head, må du sørge for at du holder disse forslagene i tankene for å maksimere effektiviteten og unngå skade:

    Gå sakte

    Ikke skynd deg når du trener disse øvelsene, fordi du kan forverre vertigo. I stedet beveger du seg sakte og gjentar hver øvelse flere ganger.

    Fortsett å trene for å forbedre seg med dem. Ta den tiden du trenger. Å gå sakte, vil du ha flere sjanser til å lindre svimmelhet uten å skade deg selv.

    Gjør bevegelsene regelmessig og konsekvent

    Du vil ikke få mye fra øvelsene for hodet av Cawthorne hvis du gjør dem bare en gang noen få uker. Prøv i stedet for å gjøre øvelsene en eller to ganger om dagen.

    Gjenta alle slags bevegelser flere ganger og fortsett til et raskere tempo. De kan bare elske noen få minutter her og der, men fordelene vil bli lagt til over tid.

    Vær oppmerksom på fremdriften din

    Det kan være frustrerende å utføre disse øvelsene i en langsom rytme. Men det er viktig å gjenkjenne når du beveger deg raskere uten å føle deg så forbløffet.

    Du vil vite at du forbedrer når du er i stand til å gjenta de samme bevegelsene med letthet.

    Sagan Morrow er en freelance skribent og utgiver, så vel som en profesjonell Lifestyle Blogger. Den har en bakgrunn som en sertifisert helhetlig ernæringsfysiolog.