Øvelser for diskhernia: smertelindring

Cos’er en disk herniation?

Diskhernia, Rigons Disco eller Slided Disc? Uansett hva du vil kalle det, kan denne tilstanden være ekstremt smertefull.

Hernene på disken er mer vanlig i middelaldrende voksne. De er ofte forårsaket når for mye press utøves på en ellers sunn vertebral kolonne. Ryggraden består av mange benbreer, skilt av gelatinøse disker.

Disse diskene:

  • Slå leddene under virkningen
  • Tillat bevegelse i ryggraden
  • Hold ryggvirvlene på plass

A’Diskherniation oppstår når mykdiskinnretningen (kjernen) mister gjennom den harde ytre delen (L’Anulus). Dette irriterer de omkringliggende nerver.

A’brokk på platen oppstår ofte med bevegelser, inkludert:

  • løfting
  • Bugsering
  • krumning
  • vri

Selv dårlig holdning og dårlig ergonomi kan bidra til sannsynligheten.

Når diskbrenneren treffer nervene i et spesifikt område i ryggraden, kan føre til smerte og svakhet i # 8217; kroppsområdet som tjener den spesifikke nerven.

Cervical Radiculopathy

Hvis A’Diskherniation i nakken eller i den øvre ryggraden, kan det føre til lang smertebestråling:

  • skulder
  • væpne
  • behandling

Denne smerten kalles cervical radicose. Det er mer vanlig referert til som en knust nerve.

De American Academy of Orthopedic Surgeons bemerker at cervikal radikulopati kan forårsake brennende følelser, prikking og svakhet til armen, skulder eller hånd.

I de mest alvorlige tilfellene kan det også føre til tap av følsomhet og lammelse.

Behandling

Det er forskjellige behandlingsmetoder for en diskvern på 8217;. De fleste leger anbefaler smertestillende midler, hvile, fysioterapi og andre konservative behandlinger før du vurderer kirurgi.

Følgende øvelser kan raskere nakkesmerten på grunn av diskbrenneren. Målet med disse øvelsene er å presse disken tilbake, vekk fra nerveens rot.

Spør alltid legen din om å gjøre en evaluering før du prøver hjemme; trene hjemme.

Nakkeøvelser for å lindre smerte

Dott. Jose Guevara av den regionale medisinske gruppen Atlanta anbefaler disse øvelsene for å lindre nakkesmerter.

1. Nakkeutvidelse

  • Legg deg ned på et bord eller en seng med bunnen av nakken i tråd med kanten.
  • Han senker sakte og forsiktig hodet til # 8217; tilbake og la det dingle. Hvis dette forverrer smerten din eller bringer armen ned, ikke fortsett.
  • Hold denne stillingen i 1 minutt, hvil 1 minutt og gjenta fra 5 til 15 ganger.
  • 2. Nakkeutvidelse med hodeløfting

  • Ligge på en mage ned på et bord eller en seng med armene sine ved din side og hodet henger fra strukturen.
  • Han hever hodet sakte og forsiktig, og forlenget halsen mot tyngdekraften.
  • Hold denne stillingen i 5-10 sekunder. Gjenta fra 15 til 20 ganger.
  • 3. Nakke tilbaketrekning (chin fold)

  • Ligge på ryggen med hodet på sengen og hendene ved din side.
  • Ta med haken til brystet, danner en dobbel hake.
  • Hold denne stillingen i 5-10 sekunder. Gjenta fra 15 til 20 ganger.
  • 4. Fjerning av skulderen

  • Sitte eller stå mot en vegg med armene dine ved din side.
  • Fold albuene på 90 grader.
  • Ta med skuldrene ned og tilbake og skyv ryggen på armene mot veggen, stramming av skulderbladene sammen.
  • 5. Isometrisk forsegling

  • Len deg tilbake og slapp av på skuldrene dine. Sett hånden på pannen.
  • Trykk på hodet i hånden uten å flytte hodet.
  • Hold denne stillingen i 5-15 sekunder. Gjenta 15 ganger.
  • Nakken strekker seg for å lindre smerte

    Stretching kan være til nytte for mennesker med en fremspringende eller herniated rekord. Husk bare at strekningen ikke bør øke smerte. Hvis smerten stiger med strekk, stopp umiddelbart.

    For eksempel, hvis en strekning forårsaker en hengende smerte langs skulderen og armen, utfør ikke forlengelsen. L’Stretching mål er å lindre smerte, ikke øke det.

    1. Side krumning

  • Len deg tilbake og slapp av på skuldrene dine.
  • Vippe siden av siden sakte som om jeg ønsket å røre på øre med skulderen.
  • Hold denne stillingen i 30 sekunder, så hvil. Gjenta fra 3 til 5 ganger i løpet av dagen.
  • 2. Scaleno egenskap

  • Len deg tilbake og slapp av på skuldrene dine.
  • Ta tak i stolen du sitter med venstre hånd og la scapula bevege seg ned.
  • Fold sakte høyre øre mot høyre skulder og litt alle’tilbake.
  • Hold denne posisjonen i 30 sekunder, hvile og gjenta fra 3 til 5 ganger i løpet av dagen.
  • 3. Nakke rotasjon

  • Len deg tilbake og slapp av på skuldrene dine.
  • Slå forsiktig på hodet. Ikke roter hodet bak deg og unngå å vri på halsen.
  • Vri hodet sakte fra # 8217; en annen del.
  • Hold hver posisjon i 30 sekunder. Gjenta fra 3 til 5 ganger i løpet av dagen.
  • Øvelser for å unngå

    Dott. Seth Neubardt, En cervikal vertebral kolonne kirurg sertifisert av grensen, anbefaler å unngå høy effekt øvelser mens disk brokk er helbredelse.

    Øvelser som løpende, hopping, kraftløfting eller noe som involverer brå og plutselige bevegelser, kan i stor grad øke smerte og redusere helbredelse. Det kan til og med forårsake problemer for livet.

    Du kan fortsatt delta i mange av dine vanlige aktiviteter. Det er viktig å endre de utfordrende aktivitetene og holde nakken i en stilling uten smerte.

    L’Delikat trening er gunstig for helbredelsesprosessen. Dette er fordi det oppmuntrer til:

    • Økt blodstrøm til vertebral kolonne
    • Redusere stress
    • Hold styrke

    L & # 8217;

    TIL 2009 studie undersøkt effektiviteten av aktiv behandling (fysioterapi og hjemmeøvelse) og passiv behandling (cervical krage og hvile) for cervikal radikulopati sammenlignet med en tilnærming & # 8220; vent og se & se på 8221;.

    Både aktiv og passiv behandling har hatt en betydelig positiv innvirkning på smerte og funksjonshemming ved oppfølging av 6 uker sammenlignet med de som ikke har mottatt noen behandling.

    Denne høykvalitets randomiserte kontrollstudiet gir ingen tvil om at den fysiske øvelsen kan bidra til å helbrede cervikal radikulopati raskere enn å vente.

    Godt testet: Delikat yoga