Vektsvingning: Daglig rekkevidde, 8 faktorer, veie modus og mer

Hva skjer?

Daglig vektfluktuasjon er normal. Vekten av den midterste voksen oscillerer opp til 5 eller 6 pounds per dag. Alt er redusert til hva og når du spiser, drikker du, trener og sover.

Fortsett å lese for å lære mer om hvordan disse faktorene påvirker skalaen og når du veier deg for å få mer nøyaktige resultater.

Det er vanligvis et resultat av’mat eller vanninntak

Din vekt bestemmes av antall kalorier som forbruker i forhold til antallet kalorier som er brent.

Spise et sunt og balansert kosthold på nivå med antall kalorier som kroppen din bruker daglig, kan redusere dine muligheter for betydelige vektfluktuasjoner over tid.

Men det kan være en utfordring å spise og drikke i moderasjon hver dag. Hvis dietten din glir, kan du legge merke til flere vektviklinger.

Noen Undersøkelser antyder at vekten din er høyere på søndag kveld, etter en helg brukt å spise ute eller å drikke alkohol, og lavere fredag ​​morgen.

Hvis du har en tradisjonell lørdag og søndag helg, kan du kanskje få Mest nøyaktige måling av din ukentlige vekt kunne vi se onsdag.

Natrium og karbohydrater forårsaker vannretensjon

Høy salt og karbohydrat mat kan indusere kroppen din for å holde tilbake vannet;. Vekten din kan øke til hevelsen er dempet.

Du kan være i stand til å minimere vannretensjon ved å redusere sukkerholdige drikkevarer og bearbeidede matvarer.

Selv l’å legge til rike matvarer av kalium og magnesium til kostholdet ditt kan bidra til å balansere natriumnivåer.

Alle matvarer og drikkevarer har en viss vekt

Uavhengig av kaloriinnholdet, veier mat og drikke alt noe. Drikk et glass D’vann fra 8 gram vil legge vekt på kroppen din fordi den har vekt. Det samme gjelder grønnsaker i salaten din.

Men sunn mat og vann går raskt gjennom kroppen din, så følg et balansert kosthold kan bety mindre svingninger. Matvarer rik på karbohydrater, natrium og fett krever mer tid til å bli behandlet og utvist gjennom avfall.

Også L’urin og de resulterende avføring har vekt

Kroppen din bruker mat og væsker for hydrering og # 8217; energi. Etter vellykket samlet inn næringen han trenger fra disse kildene, vil han begynne å utvise rester som slim, svette, urin og avføring. Dette kan forårsake en liten nedgang i vekt.

Andre faktorer

Kostholdet spiller en viktig rolle i svingende daglig vekt, men andre faktorer kan også bidra til å gjøre skalaen bevege seg opp og ned.

Trening

Utgifter Energi Burning Kalorier kan føre til vekttap. Men hvis du er tilstrekkelig fuktighetsgivende, kan du ikke se det umiddelbare vekttapet på skalaen. Dette fordi vannet du drikker erstatter vannet du mistet med svette.

L’vann inneholder imidlertid ikke kalorier og forårsaker ikke vektøkning over tid.

L’Øvelse Brenn kalorier, så hvis du brenner mer kalorier enn du spiser og drikker, vil du gå ned i vekt.

En advarsel: Hvis du nylig har startet eller endret rutinen, kan du merke en liten vektøkning når du begynner å bygge muskelmasse.

Dressing

Noen stoffer induserer kroppen for å holde vannet, øke appetitten eller modifisere metabolismen.

Dette inkluderer:

  • insulin
  • Tiazolidions
  • Beta-adrenerge blokkere
  • Trisykliske antidepressiva
  • Selektive serotonin reuptake inhibitorer
  • litium

Hvis du tror at stoffene dine påvirker vekten din, må du sikre en avtale med legen din.

Kan hjelpe deg med å bestemme årsaken til svingning og diskutere alternativene dine i fremtiden. Dette kan bety å endre narkotika eller gjøre endringer i kosthold og fysisk form.

Periode

Din menstruasjonssyklus kan få kroppen til å holde mer vann i visse perioder i måneden, med en følgelig lettvektsøkning. Du kan legge merke til at din basevekt er litt og 3216; høyere enn normal den første dagen i syklusen. Din daglige vekt bør gå tilbake til gjennomsnittet innen få dager fra sykkelstart.

Inntak av alkohol

L’Alkohol blir ikke behandlet på samme måte som andre drinker og matvarer, slik at kroppen din kan ta lengre tid å eliminere den. Også Fordøyelsen bremser seg av andre stoffer, som kan føre til vannretensjon.

I tillegg til dette inneholder alkoholen ekstra kalorier du kanskje ikke tar hensyn til i din generelle diett. Du kan også betale mindre oppmerksomhet til ditt generelle kaloriinntak mens du drikker alkoholholdige drikker.

Sykdom

Din vekt kan øke eller redusere på grunn av en sykdom, som L’påvirkning, eller som følge av en kronisk tilstand.

Mens forholdene som hypoaktivt skjoldbrusk, Cushing Syndrome og Polycystic Ovary Syndrome kan føre til en uventet vektøkning, er diabetes og Crohns sykdom ofte forbundet med uventet vekttap.

Hvis du finner andre uvanlige symptomer, eller hvis du har en diagnostisert grunntilstand, kontakt lege. De kan avgjøre om symptomene dine er relatert til en underliggende tilstand og gi deg råd om de neste trinnene.

Når veier

Være konsistent når vi veier. Din nedre vekt på dagen vil være etter at du våkner og tømmer blæren. Du kan velge å ta deg på en annen tid på dagen, men du må fortsette å se deg samtidig i samme skala for en nøyaktig måling.

Hvis du vil evaluere din gjennomsnittlige vektfluktuasjon

Veier deg selv om dagen vil ikke måle de generelle poundene opptjent eller tapt, men vil hjelpe deg med å evaluere den totale mengden av vektfluktuasjoner i løpet av dagen. Du kan se deg om morgenen, midt på dagen og om natten for å ha en’ide om svingning av vekten din.

Hvis du vil miste 2 til 3 pund

Du kan måle vekttap vi skal på samme tid på dagen, i samme omstendigheter, for eksempel uten sko, for å avgjøre om du har mistet ekte vekt.

Du vil gå ned i vekt ved å konsumere flere kalorier enn de du bruker. Miste en liten mengde vekt vil trolig ta bare litt og # 8216; mer moderering enn vanlig. Klipp ekstra snacks eller redusere størrelsen på delen kan hjelpe deg med å miste noen få pund i neste uke eller to.

Hvis du vil miste mer enn 3 pund

Du kan bruke din daglige grunnleggende vekt til å måle noen vekttap. En 2013 studie antyder at daglige vekter kan bidra til et betydelig vekttap. Studioet vurderte også operasjonen og dietten.

Pass på at du husker at du må brenne mer energi, konsumere mindre energi (kalorier) eller lage en kombinasjon av både å gå ned i vekt. Generelt, tape 1 av pounds 2 En uke regnes som en sunn tilnærming.

Veie

Bestem din grunnleggende vekt mens du opprettholder sammenhengende ting, er nøkkelen. Her er noen forslag til å måle din daglige vekt:

Bruk en skala som hovedmetoden

Veid med en skala du vet hvordan du skal være nøyaktig og bruke samme balanse hver dag. Pass på at skalaen er på en flat og hard overflate for å unngå unøyaktige avlesninger.

Veid hver dag på samme tid

Prøv å se deg hver dag på samme tid. Det anbefales ofte å veie først om morgenen etter bruk av badet.

Prøv eller uten klær

Prøv å se deg uten klær eller bare med undertøy. Vekten av klærne dine kan variere, påvirke tallet på skalaen.

Inkorporere andre målinger

Det er flere måter i tillegg til skalaen for å måle kroppssammensetningen og totalvekten. Måten du er klær kan hjelpe deg med å evaluere vektfluktuasjon. Mål også størrelsen på livet, armene og andre områder kan vise deg hvordan kroppen din endrer seg.

Imidlertid er kroppens størrelse ikke den eneste måten å evaluere din generelle helse. For eksempel kan du måle treningsnivået ditt ved å overvåke hjertefrekvensen i ro og under aerob aktivitet. Telling av repetisjoner kan hjelpe deg med å evaluere din styrke og teste dine grenser i visse øvelser kan hjelpe deg med å måle din fleksibilitet.

Bunnlinjen

Daglig og til og med ukentlige vektfluktuasjoner er normale og er vanligvis ingen grunn til bekymring. Men hvis vekten din oscillerer Mer enn 6 pounds I begge retninger innen en periode på seks måneder, kontakt lege eller en annen helsepersonell. Dette kan være en bivirkning av et stoff du tar eller et tegn på en betingelse for helse underliggende.