Veiny Arms: Hva forårsaker dem og hvordan å svulme venene

Del på Pinterest

Bodybuilers og treningsentusiaster viser ofte armene i armene med store årer, noe som gjør dem til en karakteristisk ettertraktet for noen mennesker. De fremtredende vene er kjent i treningsverdenen som en tilstand som kalles vaskularisering.

Sammen med de mest synlige årene ser den omkringliggende huden tynn ut, noe som forbedrer det visuelle aspektet. Dette skyldes delvis lave nivåer av subkutan fett, noe som bidrar til å nå årer og definerte muskler.

Vegarmene er ikke en komplett indikator på den fysiske form, skjønt. Kan naturligvis skje eller være et resultat av usunn ordninger. Videre er noen mennesker ekstremt egnet, men har ingen uttalt vener. Andre er naturlig vaskulære selv om de ikke bruker tid i treningsstudioet.

Fortsett å lese for å lære mer om hva som forårsaker utspente årer og hva du kan gjøre for å øke din størrelse og synlighet.

Hva gjør vene av armene våre?

Dine armer kan virke sløret både når du trener det når du fortsatt er. Årer som stikker ut i muskler kan være et resultat av lav prosentandel kroppsfett og en høy muskelmasse. Imidlertid er fysisk form ikke den eneste indikatoren.

Her er noen grunner til at blodårene dine kan være tydelige. Spill på den sikre siden og sørg for at du bruker forsiktighet hvis du vil gjøre blodårene mer fremtredende.

Økt blodtrykk

Når du trener, øker blodtrykket for å tilfredsstille behovet for de fleste blodmuskler. Dette fører til at blodårene dine blir dukket, og forbedrer definisjonen av venene, spesielt under høye intensitetsaktiviteter.

Vær forsiktig når du øker vekter eller øvelser hvis du lider av ukontrollert arteriell hypertensjon.

Høye nivåer av stress

Armene kommer kan være et tegn på at kroppen din er stresset av din fitness eller daglig rutine. Økte stressnivåer kan forårsake vaskularisering på grunn av høyere nivåer av kortisol, L’stresshormon.

Et annet hormon kalt aldosteron kan forårsake vann og natriumretensjon sammen med en økning i blodtrykket. Dette kan føre til vein hevelse.

Genetikk og alder

Noen mennesker har naturligvis en gjennomsiktig hud som gjør venene mer synlige, spesielt hvis de er opplært. Andre har naturlig større årer som er enda tydelige hvis de ofte trener.

Årer kan være mer synlige hos eldre mennesker, siden de har svelgede årer på grunn av svekkede ventiler sammen med en tynnere hud med mindre elastisitet.

Hvordan få mer fremtredende årer i armene?

Hvis du vil få koblede armer, er det mange ting du kan gjøre for å skape mer definisjon. Du må utvikle muskelmasse trygt, miste kroppsfett og pumpeblod med kardio.

Øk muskelmassen

Høy intensitet Vekter som hevder øker musklene. I sin tur betyr dette at venene beveger seg mot overflaten av huden og kommer ut mer.

For å bygge muskler, gjør styrke styrking av treningsøkter med et stort antall repetisjoner, tunge vekter og korte pauser mellom serien. Konsentrert på øvelser som forsterker muskler biceps, triceps og # 8217; underarm.

For å øke vaskulariseringen, inkludere mange bevegelser som krever at du løfter vekten over eller over hodet.

Redusere total kroppsfett

Ånene dine vil være mer fremtredende hvis du har mindre kroppsfett under huden som dekker muskler.

Reduser kroppsfett ved å øke kardioen din og senke kaloriinntaket for å miste overflødig vekt. En prosentandel av lavere kroppsfett vil tillate deg å miste det subkutane fettet like under huden, slik at venene blir mer synlige.

Inkluderer kardio

Inkluder mye kardio i treningsrutinen hjelper deg med å bygge styrke, miste overflødig vekt og øke sirkulasjonen. Alle disse tingene kan hjelpe deg med å få sløret armer.

I tillegg til lengre treningsøkter, forblir den aktiv hele dagen, selv i korte perioder. Prøv å gjøre minst 5-10 minutters aktivitet hver time, selv om du sitter resten av tiden.

Kosthold

Følg et sunt kosthold som gjør at du kan miste overflødig vekt mens du opprettholder et kaloriunderskudd og spiser mange mat til muskelkonstruksjon. Dette inkluderer:

  • Kjøtt, som Tyrkia, Kyllingbryst, Skinny Beef og Pork Filet
  • Meieriprodukter, som gresk, ricotta og melk yoghurt
  • bønner og belgfrukter, som soya, kikærter og edamame

L’Hydrering kan også påvirke vaskularisering, og deretter drikke rikelig med vann sammen med sunne drikker, for eksempel:

  • Kombucha
  • Urtete
  • kokosnøttmelk

Sanguine Flow Restriksjonstrening (BFRT)

For å kjøre BFRT under vektløfting, bruk mansjetter eller bånd for å begrense blodstrømmen for å utøve større trykk på arteriene og hindre at blodet strømmer fra kunsten og går tilbake til hjertet.

BFRT øker vaskulariseringen og lar deg utvikle mer styrke med lettere belastninger. Dette gjør at du kan gjøre flere repetisjoner. Det kan være nødvendig å bruke bare vekter som er 20 prosent av normalvekten din.

Hvis det er mulig, fungerer det med en trener eller noen som er sertifisert i BFRT, siden det gjør det feil, kan forårsake skade på nerver eller vaskulære.

Unngå BFRT hvis du er nybegynner, en eldre eller du har blodtrykk eller kardiovaskulære problemer.

Vegene som kommer ut, kan noen gang være en advarsel grunn?

Bulgous vener er ikke alltid en positiv treningsindikator. Selv l’hypertensjon og stress kan forårsake dem.

Unngå å skyve deg utover grensene dine. Kan forårsake skade og få deg verre eller utvikle visse forhold. Lytt til kroppen din for å veilede treningsøktene dine i stedet for å stole på et eksternt mål.

Snakk med legen din før du starter en treningsrutine hvis du er ny i fitness, eller du har skader eller medisinske forhold som 8217; trening kan påvirke.

L’

Jobber alltid mot treningsmålene dine på en sunn og trygg måte. Husk at armene av armene kan være mer synlige når jeg trener deg selv. Resultatene kan ikke vare for alltid.

Det er også mulig at du er ekstremt passform og har ingen hovne årer. Dette er også normalt. Forsøk å oppnå en sunn balanse når det gjelder dine fitness og livsstilsvalg.