Varmeutmattelse: Symptomer, selvomsorg og andre

Beskrivelse

L’varmeutmattelse oppstår når kroppen din overopphetes som svar på eksterne faktorer, for eksempel L’høy temperatur. L’varmeutmattelse kan skje med noen. Det er vanlig i idrettsutøvere, spesielt de som trener alle’åpen under ekstreme sommerklimaet. Det kan også oppstå hvis du er i en Hot Car eller i A’annet internt område uten klimaanlegg. Nyfødte, små barn og eldre er mer utsatt.

L’varmeutmattelse er mindre alvorlig enn varmeslag, men kan føre til denne tilstanden farligere. Fortsett å lese for å lære mer om denne tilstanden og hva du kan gjøre for å hindre varmen.

Symptomer

Symptomene på # 8217; varmeutmattelse kan manifestere seg til plutselig uten varsel eller kan gradvis komme inn. Du kan ha ett eller flere symptomer, inkludert:

  • En dråpe i blodtrykk under innsatsen, hvordan du bytter fra en sittestilling i oppreist stilling, som kan få deg til å føle deg bedøvet eller bedøvet
  • svimmelhet
  • kvalme
  • følelse av besvimelse eller følelse av besvimelse
  • Rikelig svette fra mange områder av kroppen
  • Våt hud, frisk eller kald, forbundet med lær D’gås, selv i ekstreme varmeforhold
  • En hjertefrekvens som blir svak og rask
  • hodepine
  • muskel kramper

Varmeutmattelse mot varmeslag

Varmeslag er mer alvorlig om’varmeutmattelse. L’varmeutmattelse kan raskt bli til et varmslag hvis det ikke behandles. Symptomene på varmeslag kan inkludere:

  • hodepine
  • En meget høy feber på 104 ° F (40 ° C) eller mer
  • desorientering
  • forvirring
  • Bright rød, rødmet hud

Huden din kan også bli tørr og tørr, eller virke fuktig i berøring. Ditt hjerte kan begynne å slå stramt. Kramper og koma kan også forekomme. Heat Stroke er en medisinsk nødsituasjon som krever umiddelbar medisinsk hjelp.

For å lære mer: Du har varme eller varmeutmattelse? »

Dehydrering

Dehydrering kan forekomme sammen med varmeutmattelse. Hvis du lider av varmeutmattelse, kan du også være dehydrert.

Symptomene på dehydrering varierer i nyfødte, barn og voksne. Hos barn kan symptomene inkludere:

  • Innfelt myk søm, som er det myke området på toppen av hodet
  • rive uten tårer
  • blandet øyne
  • tilbringe tre eller flere timer uten å urinere
  • irritabilitet
  • listløshet

I større barn og voksne er dehydrering vanligvis identifisert ved ekstrem tørst og # 8217; mørk farge urin. De kan også forekomme tretthet, forvirring og svimmelhet.

Våre initiativer

L’varmeutmattelse kan oppstå hvis kroppstemperaturen øker, og du kan ikke avkjøle seg raskt nok. Dette kan skje ved høye temperaturer, for eksempel de som er erfarne i sommermånedene. L’høy luftfuktighet kombinert med høye temperaturer kan også øke risikoen for varmeutmattelse. A’Andre vanlige varmeutmattelse Årsak sitter i en, varm bil uten klimaanlegg.

L’Intenst fysisk aktivitet utført med varme og fuktighet er en vanlig varmeutmattelse på grunn av varme.

Dehydrering kan også øke risikoen for varmeutmattelse. Derfor er det viktig å holde seg hydrert, spesielt på varme dager.

Du kan også utvikle varmeutmattelse hvis du er i et varmt miljø i flere dager uten temperaturforstyrrelser. Over tid kan kroppstemperaturen bli for høy, noe som fører til varme.

Risikofaktorer

Du har stor risiko for varmeutmattelse hvis:

  • Utfør fysisk arbeid som krever anstrengende aktiviteter eller ha på seg tunge verneutstyr i varme miljøer
  • Delta i anstrengende sport ut av varmen, som langdistanse tur
  • De er 65 år
  • de er overvektige
  • Ha en dårlig solbrenner
  • Ta noen stoffer, som diuretika, beta-blokkere og antihistaminer

Umiddelbar behandling

Hvis du tror du lider av varme, avbryter du hva du gjør og hviler.

  • Kule kroppen din beveger seg i et skyggelagt område eller på et sted med klimaanlegg.
  • Drikke vann eller en drink med elektrolytter, som en sportslig drink, for å hjelpe deg med å rehyda. Hvis mulig, spør noen andre om å ta deg til å drikke mens du hviler.
  • Hvis du har trette og restriktive, loobers eller fjerningsklær.
  • Fjern tungt klær eller tilbehør.
  • Påfør ispakker eller håndklær gjennomvåt i kaldt vann på kroppen. Plasser dem på pannen, på håndleddene, på baksiden av nakken eller under armene kan være spesielt effektive.

Med behandlingen skjer fullstendig utvinning vanligvis innen et par timer;. Hvis symptomene dine blir verre eller forbedre, kontakt lege umiddelbart.

Når skal du søke hjelp

En gang eliminert årsakene til # 8217; varmeutmattelse, bør symptomene begynne å forbedre. Hvis symptomene ikke forsvinner i et par D’timer, eller hvis de blir verre eller temperaturen fortsetter å klatre, ring lokale beredskapstjenester. L’varmeutmattelse kan raskt bli til et varmslag, som er en alvorlig tilstand.

Hvis et nyfødt, et lite barn eller en eldre person har symptomer på varmeutmattelse, bør besøkes av en lege, selv etter at symptomene har blitt bedre.

Outlook

Når det er varmt, er det viktig å holde seg frisk, hvile og hydrert. Hvis du tror du har varme for å varme, må du stoppe det du gjør, finne et nytt område eller en måte å oppdatere kroppen din og hvile på. Hvis symptomene dine ikke forbedrer seg med selvbehandling, ser du etter akuttmedisinsk hjelp. Det er viktig å redusere kroppsvarmen for å unngå varme slag.

Tilleggsinformasjon: Varmeøkninger »

Forebygging

Du kan ikke endre tiden, men det er noen ting du kan gjøre for å redusere risikoen for varme når det er varmt når det er varmt.

  • Hold deg på et kjølig sted når Heat Index øker «8217. Hvis du ikke har i rommet hjemme, finn ut om C’er et kjølesenter i ditt område. Selv offentlige biblioteker, kjøpesentre og kinoer er generelt utstyrt med air condition og kan gi litt & # 8216; av lettelse under de heteste delene av dagen.
  • Aldri la en baby eller en baby i en varm bil, ikke engang i noen minutter. Temperaturene i biler kan øke raskt.
  • Bruk lys og lyse klær. De mørke fargene tiltrekker seg og absorberer varme, som kan øke kroppstemperaturen.
  • Bruk en lett lue hvis du vil være i solen. Hold solen borte fra hodet og ansiktet kan bidra til å kontrollere kroppstemperaturen.
  • Bruk solkrem når du er utsatt for solen for å unngå brannskader.
  • Hold deg hydrert når det er varmt ute. Kroppen din kan dehydrere før du merker tegnene. Hold en flaske D’vann med deg og drikke ofte.
  • Når det er varmt, begrenser det treningsøktene i morgen eller ved solnedgang, eller vurder å abonnere på et treningsstudio med klimaanlegg. Svømming er også en fin måte å trene når det er varmt ute.