Varme farts: fordi noen føler seg varmere enn andre eller til og med brenner?

Den gjennomsnittlige personen farts eller utdriver gassen fra endetarmen, fra 14 til 23 ganger om dagen. Mange scorere passerer stille mens de sover. Andre kan komme i løpet av dagen, og de bølgene av gass kan variere fra stille, men stinkende til støyende og luktfri.

Av og til kan du prøve følelsen av & # 8220; hot scores & # 8221; eller følelsen av at 8217; luft som passerer under en fart, er mer varm enn normalt. Sannheten er at temperaturen på føttene dine er generelt det samme, men noen faktorer kan få dem til å føle seg heteste enn normalt.

Les videre for å finne ut hva som kan forårsake den følelsen og hva du kan gjøre for å holde gasspassasjen tammet.

Hva å forårsake ardent farts?

I gjennomsnitt er gasstemperaturen passert fra endetarmen den samme når vinden bryter. Dine farts kan virke heteste i noen tilfeller. Disse årsakene kan være feilen:

Lave gassnivåer

Det er ikke dårlig å ha færre scorere enn normalt. Det gassformige nivået på hver person er unik og ofte basert på maten du spiser og dine livsvaner.

Men å ha mindre gasser å passere kan få tennene til å virke varmere. Dette skyldes at når gassen er utvist med en bit & # 8216; av kraft, det er, må du bruke mer, det renser raskt ditt endetarm. Vanligvis hører du ikke luften for å varme opp rundt anusen din.

Hvis du har mindre gass, kan gassen imidlertid bevege seg langsommere med mindre kraft. I dette tilfellet kan luften forbli rundt sitter, og varme opp huden litt.

Diaré

Gasstemperaturen øker ikke når du har diaré, men huden som samsvarer med anusen og endetarmen kan bli følsom på grunn av # 8217; økning i tarmbevegelser. Dette kan gjøre alt mer irritert og smertefullt, inkludert dine farts.

Krydret mat

Det er sannsynlig at varmen som kommer inn i kroppen din er varm som kommer ut. Krydret mat inneholder ofte naturlige stoffer, som capsaicin, som gir en brennende flamme til ditt språk & # 8211; og de gjør mer eller mindre det samme på ‘8217; anus under en intestinal bevegelse.

Maten selv vil ikke lenger gjøre gassen du går gjennom, men kan irritere den sensitive huden som er # 8217;. Dette kan få det til å se de heteste resultatene av det normale.

Stramme bukser

Hvis du har på deg undertøy eller tette bukser, vil gassen som utvises fra høyre, sannsynligvis forbli litt og lengre rundt rumpa før dispergering gjennom stoffet.

Hot score og forstoppelse

Varm forstoppelse og farts kan gå hånd i hånden. Når ditt gastrointestinale system (GI) støttes, og du har ikke vært i stand til å ha en tarmbevegelse i noen timer eller dager, har tarmene mindre plass til gass. Dette betyr at du ikke vil trene så mye styrke når du fart, som kan gjøre de mest varme toottene som det normale.

Stipulering kan skyldes flere faktorer, inkludert:

  • Spis en dårlig fiber diett
  • Drikk for lite vann
  • Gjør dårlig fysisk aktivitet

Hvordan bli kvitt brennende kamper

En fart er typisk & # 8220; hotteste & # 8221; av en & # 8217; andre, men du kan føle deg mer varme enn vanlig, avhengig av hva som skjer med ditt gastrointestinale system på den tiden. Disse behandlingene kan bidra til å forhindre varme farts, og de kan også lindre mageproblemer du opplever.

Spis mer fiber

Fiber er den hemmelige ingrediensen for bedre gastrointestinal helse. Når du spiser mange fruktfibre, grønnsaker, bønner og hele korn, reduserer risikoen for forstoppelse og øker sjansene for vanlige tarmbevegelser.

Med andre ord holder fiberen poop og gass som beveger seg gjennom og ut av rektum.

Det er imidlertid viktig å merke seg at noen fiberrike matvarer, som brokkoli, asparges, kål og brusselspirer, faktisk øker mengden gass som utviser. Vil ikke øke temperaturen på dine farts, men du kan forutse passasjen av litt og # 8216; mer vind hvis du legger til disse matene til tallerkenen din.

Ta probiotika

Når bakterier i noen probiotika lager snacks med visse næringsstoffer i magen og i # 8217; tarmene, som fibre, frigjører mikroskopiske mengder gassformig hydrogen.

Noen andre probiotika kan imidlertid faktisk bryte ned den gassen, noe som vil redusere mengden flatulens du må overvinne. Gjærede matvarer som yoghurt, syltet og kombucha er rike kilder til disse gode bakteriene.

Legg til urter i kostholdet ditt

Urter som ingefær, peppermynte og kanel inneholder naturlige enzymer og kjemikalier som hjelper mage-tarmsystemet til å bevege seg raskere. Noen av disse plantene, som peppermynte, har også en beroligende effekt på Ytestines. Dette kan bidra til å lindre diaré symptomer og redusere sensitiv hudirritasjon.

Redusere karbohydrater

Magen din kan utarbeide en stor mengde mat du spiser, men det er noen matvarer, som de med uoppløselige fibre, som bare er for vanskelig å bryte ned. Når maten er i magen og bakteriene prøver å spise den, akkumuleres gassene i mage-tarmkanalen. Dette kan øke mengden gass du har.

Du vil ikke kutte alle karbohydrater: Mange sunne matvarer som frukt og grønnsaker er rike på karbohydrater. Du bør være selektiv i balanse noen enkle karbohydrater for å jobbe med andre som har flere uoppløselige fibre. Bønner, kål, blomklowers og løk er alle seriøse toot produsenter.

Drikk mer vann

Boblene D & # 8217; luft i karbonholdige drikker introduserer flere gasser i mage-tarmsystemet. Du kan briste eller briste oftere og frykter et par ganger. Naturlige drinker, som vann, te og vin, er smartere for å redusere gass i magen. Videre bidrar det til å forhindre forstoppelse.

Unngå krydret mat

Reduser L & # 8217; ta krydret mat hvis du føler deg brennende score og tarmbevegelser. Noen av kjemikaliene som finnes i disse varme matene, kan irritere den sensitive huden på endetarmen.

Fiery farts er bra eller dårlig?

Varme farts er ikke farlige. Faktisk er de sjelden et tegn på noe du bør være bekymret. Hvis du finner at høy temperatur gass passerer med andre symptomer som forstoppelse eller diaré, ta skritt for å følge et tilstrekkelig balansert kosthold.

Dietter rik på magre proteiner, sunne karbohydrater, frukt og grønnsaker har en god balanse mellom alle næringsstoffene hvis gastrointestinale systemet trenger å holde ting jevnt og redusere antall oppvarmede toots. Videre kan et dårlig kosthold føre til problemer slike vitaminmangel, en usunn mikrobiom og mye mer.

Når skal du se en lege

Varme farts er sjelden et tegn på noe seriøst. Men kombinert med andre problemer, kan de rapportere en PO & # 8216; av gastrointestinale problemer eller noen fordøyelsessykdommer, som syndromet til & # 8217; irritabel tarm eller til og med en «8217; bakteriell infeksjon.

Hvis du begynner å manifestere andre symptomer, for eksempel smerte, kvalme, oppkast eller diaré, bør du vurdere å snakke med en lege.

Ta bort

Enkle justeringer av hva du spiser kan være alt som trengs for å redusere gassakkumuleringen og redusere risikoen for varme score. Imidlertid er de varmere føttene enn vanlig sjelden et tegn på alvorlige problemer. Hvis du tar skritt for å gjøre hele gastrointestinal hele trekket.