Trening for gangen | Definisjon og pasientutdanning

COS & # 8217; er treningen for gangen?

L & # 8217; Trening av Dell & # 8217; Gait er en type fysioterapi. Kan hjelpe deg med å forbedre din evne til å stå og gå. Legen kan anbefale en trening for gangen hvis du har hatt en sykdom eller en ulykke som påvirker din evne til å flytte. Kan hjelpe deg å skaffe seg uavhengighet i å gå, selv om du trenger en adaptiv enhet.

L & # 8217; Opplæring for gangen kan hjelpe:

  • Styrke muskler og ledd
  • forbedre balansen; balanse og holdning
  • Bygge motstanden din
  • Utvikle ditt muskelminne
  • Redytter bena dine for repeterende bevegelser
  • Redusere risikoen for fall, økende mobilitet

Det kan også redusere risikoen for andre sykdommer, for eksempel hjertesykdommer og osteoporose, og øker fysisk aktivitet og mobilitet. Valget av & # 8217; trening for gangen mot immobiliteten kan bidra til å beskytte og forbedre din generelle helse.

De som kan dra nytte av & # 8217; treningen for gangen?

Legen kan anbefale en trening for gangen hvis du har mistet evnen til å gå på grunn av skade, en sykdom eller andre helsemessige forhold. For eksempel kan følgende forhold føre til å gå vanskeligheter:

  • Ryggmargsskader
  • Knuste ben eller bassenget
  • Felles skader eller substitusjoner
  • Nedre lemmer amputasjoner
  • Stroke eller nevrologiske lidelser
  • muskeldystrofi eller andre muskuloskeletiserende lidelser

Barn som krever en terapi av Gait, har ofte hjerneskader, nevrologiske lidelser eller muskuloskeletale problemer. Deres leger kan anbefale terapien på & # 8217; Gait før eller etter å ha begynt å gå.

Hva fungerer & # 8217-treningen;?

Legen din vil trolig oppmuntre deg til å starte L & # 8217; sporing for så snart som mulig etter en skade eller en sykdom som påvirker din evne til å gå. Andre former for fysioterapi og behandlinger kan også anbefale. Du må være sunn nok til den fysiske aktiviteten og bevegelsen før du starter. Dine ledd må også være sterke nok til å støtte treningen til & # 8217;.

Når du er ganske sunn å starte treningen for gangen, er prosessen lik andre fysioterapier. Ofte involverer maskiner som hjelper deg med å gå trygt. Din terapeut kan også hjelpe deg med treningsøvelser for gangen. De kan bidra til å støtte kroppsvekten din, gi stabilitet og tilby annen hjelp.

L & # 8217; Vandringstrening involverer vanligvis å gå på tredemølle og fullføre muskelforsterkningsaktiviteter. Du kan ha en & # 8217; Harness mens du går på tredemølle eller gjør andre øvelser. Din terapeut kan også be deg om å øve å tregere gjenstander, løfte bena, sitte, stå opp til deg selv eller andre aktiviteter.

Typen, L & # 8217; intensitet og varighet av treningen din vil avhenge av din spesifikke diagnose og dine fysiske ferdigheter.

Ta ut mat

L & # 8217; Trening All & # 8217; Gait kan være hardt arbeid. Hvis du bodde stille for en PO & # 8216;, kan prosessen med å gå eller dukke opp, være fysisk og psykisk utfordrende. Snakk med legen din eller fysioterapeut av vanskelighetene du møter. Spør om din spesifikke tilstand, på treningsplan for langsiktig gang og perspektiver.