Toracic muskler trukket: symptomer, behandling, utvinning og mer

Beskrivelse

En spent eller trukket thorax muskel kan forårsake sterk brystsmerter. En strekk eller muskeltrekk oppstår når muskelen er strukket eller revet.

Opptil 49 prosent av thoracic smerte kommer fra det som kalles intercostal muskel tretthet. Det er tre lag med intercostal muskler i brystet. Disse musklene har oppgaven med å hjelpe deg med å puste og stabilisere overkroppen.

Symptomer

De klassiske spenningssymptomene i thoraxmuskelen inkluderer:

  • smerte, som kan være akutt (en akutt trekkraft) eller ugjennomsiktig (en kronisk spenning)
  • opphovning
  • muskelspasmer
  • Vanskelighetsgrad å flytte L’område bekymret
  • smerte under pusten
  • ekkymose

Kontakt lege hvis smerten oppstår plutselig mens du er engasjert i intens trening eller aktivitet.

Gå til beredskapsrommet eller ring lokale beredskapstjenester hvis smerten din er ledsaget av:

  • svime av
  • svimmelhet
  • svette
  • Racing Pulse
  • respiratoriske vanskeligheter
  • irritabilitet
  • feber
  • døsighet

Dette er tegn på mer alvorlige problemer, som L’Infarth.

Våre initiativer

Smerten i thoraxveggen forårsaket av en jern eller trukket muskel oppstår ofte på grunn av overdreven bruk. Du har kanskje hevet noe tungt eller sårende sport som gjør sport. For eksempel, gymnastikk, båtliv, tennis og golf involverer repeterende bevegelser og kan forårsake kronisk spenning.

Andre aktiviteter som kan forårsake spenning er:

  • nå armene over hodet i lange perioder
  • Kontaktskader på grunn av sport, trafikkulykker eller andre situasjoner
  • Løft mens du trykker på kroppen
  • falle
  • Hopp oppvarming før’aktivitet
  • knappe fleksibilitet eller atletisk forberedelse
  • muskel tretthet
  • Skader på grunn av funksjonsfeil på utstyr (f.eks. En ødelagt vekter maskin)

Noen sykdommer kan også forårsake muskelmasse til brystet. Hvis du nylig hadde en kald bryst eller bronkitt, kan du ha trukket en muskel mens du får.

Noen mennesker er mer i fare?

Alle kan oppleve thorax muskler tretthet:

  • Eldre mennesker er en Høyere risiko å lide skade på thoraxveggen på grunn av fall.
  • Voksne kan være mer sannsynlig å utvikle brystet eller skadefotograferinger etter bilulykker eller atletiske aktiviteter.
  • Barn er den laveste risikoen for lesjoner til brystmusklene.

Diagnose

Hvis du er bekymret for brystsmerter eller er du sikker på at det er en muskuløs strekk eller noen av en qualcos’Mer, snakk med legen din. Legen din vil spørre deg om dine symptomer, din kliniske historie og på enhver aktivitet som du kanskje har bidratt til smerten din.

Muskelinnsats er klassifisert som akutt eller kronisk:

  • De akutte stammene kommer fra skader led etter et direkte traumer, som et fall eller en ulykke D’bil.
  • Kroniske spenninger kommer fra langsiktige aktiviteter, som for eksempel repeterende bevegelser som brukes i sport eller i visse arbeidsoppgaver.

Derfra er loggene Classified Ifølge tyngdekraften:

  • Grad 1 beskriver mild skade på mindre enn fem prosent av muskelfibre.
  • Grad 2 indikerer mer skade: Muskel er ikke helt ødelagt, men C’er et tap av styrke og mobilitet.
  • Grad 3 beskriver en komplett muskuløs pause, som noen ganger krever kirurgi.

I noen tilfeller kan legen foreskrive eksamener for å utelukke hjerteinfarkt, beinfrakturer og andre problemer. Test kan inkludere:

  • X-ray
  • Magnetisk resonans (MR)
  • Electrocardiogram (EKG)

Andre mulige årsaker til brystsmerter inkluderer:

  • blåmerker etter skader
  • Angst angrep
  • Peptiche sår
  • Fordøyelsessykdommer, som esophageal reflux
  • Pericarditt

De mest alvorlige mulighetene inkluderer:

  • Redusert blodstrømmen til hjertet (angina)
  • blodpropp i # 8217; lung pulmonal arterie (pulmonal emboli)
  • rive i # 8217; aorta (aorta disseksjon)

Behandling

Den første linjens behandling for de svake muskelstammer av brystet forutsetter hvile, is, kompresjon og høyde (ris):

  • Hvile. Stopp virksomheten så snart du vet smerte. Du kan ta opp lysaktiviteten to dager Etter skaden, men stopp hvis smerten kommer tilbake.
  • Is. Påfør is eller en kald pakke på det berørte området for 20 minutter opptil tre ganger om dagen.
  • Komprimering. Anser å vikle områdene betent med en elastisk bandasje, men ikke vikle for tett fordi det kan kompromittere sirkulasjonen.
  • Høyde. Hold brystet hevet, spesielt en natt. Sove i en lenestol kan hjelpe.

Med hjemmebehandling bør symptomer på milde skudd reduseres til a få uker. Under venter kan du påta seg smertestillende midler for å redusere ubehag og # 8217; betennelse, som L’ibuprofen (Advil, Motrin IB) eller Paracetamol (Tylenol).

Hvis du lider av kronisk spenning, kan du dra nytte av fysioterapi og øvelser for å korrigere muskel ubalanser som bidrar til innsatsen. I de mest alvorlige tilfellene kan kirurgi må reparere de rippede musklene.

Hvis smerte eller andre symptomer forsvinner med hjemmebehandling, fikser du en avtale med legen din.

gjenoppretting

Du bør unngå anstrengende øvelser, for eksempel å løfte tunge belastninger, mens du blir gjenopprettet. Som smerten minsker, kan du sakte gå tilbake til din sport og tidligere aktiviteter. Vær oppmerksom på ubehag eller andre symptomer du føler deg og hvile når det er nødvendig.

Gjenopprettingstiden avhenger av alvorlighetsgraden av innsatsen. Milde tårer kan helbrede så snart som to eller tre uker etter L’skade. De kan tåle mer alvorlige stammer måned Å helbrede, spesielt hvis du har lidd kirurgi. Følg de spesifikke instruksjonene fra legen for å få de beste resultatene.

Komplikasjoner

Prøv å gjøre for mye og for tidlig kan forverre eller forverre såret. Lytt til kroppen din er nøkkelen.

Komplikasjonene på grunn av thoraxskader kan påvirke pusten. Hvis din innsats gjør pusten vanskelig eller forhindrer deg i å puste dypt, du Det kan være i fare å utvikle en Pulmonal infeksjons & # 8217. Legen din kan foreslå å puste øvelser for å hjelpe deg.

Ta bort

De fleste av Thorax Muscle-innsatsen kan være Behandlet hjemme. Hvis smerten din ikke forbedrer med ris, eller hvis det blir verre, ring legen din.

For å forhindre thorax muskelmasse:

  • Oppvarmet før trent og oppdatert etter. De kalde musklene er mer sårbar å tvinge.
  • Vær forsiktig når du er engasjert i aktiviteter der du er i fare for fall eller andre skader. Bruk rekkene når du går opp eller ned trappene, unngå å gå på glatte overflater og kontrollere atletisk utstyret før & # 8217;.
  • Vær oppmerksom på kroppen din og ta pause dager fra # 8217; trening hvis nødvendig. De trette musklene er mer og mer Stress mottakelig.
  • Løft tunge gjenstander nøye. Be om hjelp til spesielt tunge jobber. Bære tunge ryggsekker på begge skuldrene, ikke på siden.
  • Vurder fysisk terapi for kroniske stammer.
  • Spiser godt og trener. Dette kan hjelpe deg med å opprettholde en sunn vekt og en god atletisk tilstand for å redusere risikoen for spenning.