Tennis albue øvelser: 5 trekk for rehabilitering

Beskrivelse

Tennis albue, også kjent som lateral epicondylitt, er forårsaket av’betennelse i musklene i’underarmen som stikker til albuen. Det er vanligvis et resultat av en G’betennelse i den korte radiale forlengende tendens tendon av carpo.

Tennisens spillers albue er en overdreven bruksskade forårsaket av en Gjentatt aktivitet på 8217. Selv om det er vanlig i sport med racket, kan den også ses i ulykker på jobb, særlig blant malere, snekkere og hydrauliske.

Sekund American Academy of Orthopedic Surgeons, Typiske tennis albue skilt og symptomer inkluderer smerte og brennende alle’ekstern albue og svak gripekraft.

Symptomene utvikler seg over tid og kan gradvis forverres i løpet av uker eller måneder. Ikke-kirurgisk behandling inkluderer:

  • hvile
  • is
  • Fans (som advil eller aleve)
  • trening
  • ultralyd
  • Forsterkning / komprimering
  • steroid injeksjoner

De første trinnene i tennis albuebehandlingen er reduksjonen av # 8217; betennelse og resten av musklene og irritasjonene. Is og komprimering kan også bidra til å redusere betennelse og smerte.

Når betennelsen har blitt redusert, kan du starte delikate øvelser for å styrke musklene i’underarmen og hindre gjentakelser. Pass på at du konsulterer legen din eller terapeut for å bestemme når du er klar til å starte terapiøvelser.

Kjøp benk-øverste smertestillende midler.

Punch

Den dårlige gripekraften er et vanlig symptom på tennisspilleren. Forbedre å ta styrke ved å bygge musklene i’underarmen kan bidra til å forbedre evnen til å utføre daglige aktiviteter.

Utstyr som kreves: Tabell og håndkle

Stresset muskler: Lange sener flexors av fingrene og tommelen

Del på PinterestBildekilde: Modellen er Amy Crandall

  • Sitt ved et bord med underarmen hviler på bordet.
  • Hold et rullet håndkle eller en ball.
  • Klemmer l’håndkle i hånden og hold den i 10 sekunder.
  • Slipp og gjenta 10 ganger. Endre og lage’andre armen.
  • Supation med et håndtak

    Supinator-muskelen er en stor muskel i’underarmen som stikker til albuen. Han er ansvarlig for rotasjonen av håndflaten mot L’høy og er ofte involvert i bevegelsene som kan forårsake tennisspilleren albue.

    Nødvendig utstyr: 2-pund bord og dumbbells

    Interesserte muskler: Supinator Muscle

    Del på PinterestBildekilde: Modellen er Amy Crandall

  • Sett deg ned en stol som holder en 2-pund styret vertikalt i hånden med albuen som hviler på kneet.
  • La styret vekten bidra til å rotere armen mot utsiden, roter håndflaten mot den høye.
  • Roter hånden tilbake i # 8217; annen retning til håndflaten vender ned.
  • Gjenta 20 ganger på hver side.
  • Prøv å isolere bevegelsen fra bunnen av armen, og hold den øvre delen av armen og albuen stopper.
  • Håndledd forlengelse

    Håndleddet utvidelser er en gruppe muskler som er ansvarlige for bøyningen av håndleddet, som under håndskiltet for nedleggelsen. Disse små musklene som forbinder i albuen, er ofte utsatt for overdreven bruk, spesielt under sport med racket.

    Nødvendig utstyr: 2-pund bord og dumbbells

    Stresset muskler: håndledd extensors

    Del på PinterestBildekilde: Modellen er Amy Crandall

  • Sitt på en stol ved å holde en 2-pund håndtak med håndflaten vendt nedover, trøstende albuen på kneet.
  • Å holde håndflaten vendt ned, forlenge håndleddet som folder den til kroppen. Hvis dette er for utfordrende, kjør det vektløs bevegelsen.
  • Gå tilbake til startposisjonen og gjenta 10 ganger på hver side.
  • Prøv å isolere bevegelsen på håndleddet, og hold resten av armen.
  • Håndleddet nedgang

    Wrist Flexors er en gruppe muskler som arbeider foran håndleddet extensors. Selv disse små musklene som kobles til albuen, er utsatt for overdreven bruk, noe som forårsaker smerte og betennelse.

    Nødvendig utstyr: 2-pund bord og dumbbells

    Stresset muskler: håndledd flexors

    Del på PinterestBildekilde: Modellen er Amy Crandall

  • Sitt på en stol som holder en 2-pund håndtak i hånden med palmen vendt mot L’høy og albue lener seg komfortabelt på kneet.
  • Holder håndflaten vendt mot L’bøyer håndleddet folding det mot kroppen.
  • Gå tilbake til startposisjonen og gjenta 10 ganger på hver side.
  • Prøv å isolere bevegelsen på håndleddet, og hold resten av armen.
  • Vridning av’håndkle

    Utstyr kreves: Håndkle

    Stresset muskler: håndleddet extensors, puls flexors

    Del på PinterestBildekilde: Modellen er Amy Crandall

  • Sitt på en stol som holder et håndkle med begge hender, avslappede skuldre.
  • Vridd håndkleet med begge hender i motsatte retninger som seg selv klemme vann; vann;.
  • Gjenta 10 ganger, og gjenta deretter 10 ganger i motsatt retning.
  • Advarsler

    Kontakt alltid lege før du starter et treningsprogram. Det er viktig å ha en komplett vurdering for å utelukke alvorlig skade som en muskuløs tåre eller en sen.

    Ikke start aktivitetene til betennelsen er redusert, da det kan forverre tilstanden. Hvis smerten kommer tilbake etter aktiviteten, hvile og stek albuen og albuen og underarmen og konsultere en fysioterapeut eller en ergoterapeut for å sikre at du kjører øvelsene riktig.

    Ofte, endre måten du gjør en daglig aktivitet, kan bidra til å redusere symptomene, og din terapeut kan hjelpe deg med å finne ut hvilke bevegelser som kan forårsake smerte.

    Ta bort

    Hvis du hadde tennisspillerens albue i det siste eller du gjenoppretter nå, prøv disse øvelsene for å styrke musklene i’underarmen og forbedre funksjonen. Styrking av muskler og unngå repeterende bevegelser kan gjøre mye for å unngå dette problemet i fremtiden.

    Del på Pinterest