Spis Stop Eat Review: Fungerer å gå ned i vekt?

Det intermitterende faste konseptet har tatt D’Angrep verden av helse og velvære.

Den første forskningen tyder på at engasjerende i periodisk kortsiktig faste praksis kan være en enkel, men effektiv måte å miste uønsket vekt og forbedre metabolsk helse.

Det er flere måter å implementere en intermitterende fastingsprotokoll i rutinen, men en metode som blir mer og merù populær è Kjent som å spise stopp.

Denne artikkelen undersøker altò Du må vite om Eat Stop Eat Diet, inkludert hvordan å implementere det, hvis è Effektiv for vekttap og mulige ulemper å vurdere før du senker deg selv.

Del på Pinterest

Som’è The Eat Stop Eat Diet?

Spis Stop Eat è En unik intermittent faste tilnærming preget av’Inkludering på maksimalt to dager med ikke-påfølgende rask en uke.

È blitt utviklet av Brad Pilon, forfatter av den populære boken og med rette “Spis Stop Eat”.

Pilon è ble inspirert av å skrive denne boken etter å ha studert effektene av kortsiktig fasting på metabolsk helse på L’Università av Guelph i Ontario, Canada (1).

Ifølge Pilon, Eat Stop Eat-metoden ikke è Den typiske slanke dietten. I stedet, è en måte å revurdere derò hva er è Staten lærte tidligere på tid og hyppighet av måltider og hvordan det erò refererer til helsen din (1).

Som è gjort

L’Implementering av Eat Stop Eat Diet è relativt enkelt.

Bare velg en eller to ikke-påfølgende dager i uken der du stoler på å spise – eller raskt – For en hel periode på 24 timer.

For de resterende 5-6 dagene i uken kan du spise fritt, men è Anbefales for å gjøre rimelige matvalg og unngå å konsumere merù Hvordan kroppen din trenger.

Selv om det virker motstridende, vil du fortsatt spise noe i hver dag i uken når du bruker Eat Stop Eat-metoden.

For eksempel, hvis fast fra 9: 9 av tirsdagì Klokka 9: 9 onsdagì, Pass på at du spiser et måltid før den 24.: xnumx tirsdagì. Ditt neste måltid vil finne stedà onsdagì Etter xnumx: xnumx. På denne måten sørger du for å raskt for Xnumx hele timer, men ikke merù.

Husk at selv i de faste dager med å spise stopp, en riktig hydrering è sterkt oppmuntret.

Drikk mye vann è Det beste valget, men du kan også tillate andre typer drinker uten kalorier, som kaffeè eller Tè usøtet eller kunstig søtet.

PUò Fremme vekttap

En av hovedgrunnene til at folk implementerer intermitterende fastende dietter som å spise stopp è Oppmuntre vekttap.

Selv om det for øyeblikket ikke er studier som spesifikt evaluerer å spise stopp, spiser for vekttap, antyder økende tester at periodisk og langvarig faste som spiser stoppet, sysselsetter PUò Støtte innsats for vekttap for noen mennesker (2).

Kalorier underskudd

Den første – og kanskje mestù åpenbart – Woult der spise å stoppe spise può Fremme vekttap è Gjennom et kaloriunderskudd.

È Haddled at å miste vekt krever forbruker mindre kalorier enn de som brenner (3).

Hvis det brukes riktig, spis stoppet, tilbereder deg i 1-2 dager med kaloriunderskudd hver uke. Over tid, denne reduksjonen’Totalt kaloriinntak kan føre til et vekttap foré Brenne merù Kalorier av de som oppstår.

Imidlertid indikerer nåværende tester ikke at begrensende kalorier for a’Hele dagen på en tid er merù Effektiv for å redusere vekten i forhold til den daglige kaloribegrensningen fortsetter at de fleste tradisjonelle dietter bruker (2).

Metabolske forskyvninger

En annen måte å spise stoppet, kan føre til vekttap è På grunn av noen metabolske endringer som oppstår når kroppen din è uten mat.

Den favoritt drivstoffkilden til kroppen er karbohydrater. Når du spiser karbohydrater, blir de brutt ned i en brukbar form for energi kjent som glukose.

Etter ca 12-36 timers fasting, de fleste brukkerà glukosen som lagret i ens kropp og deretter passerà alle’Bruk av fett som en energikilde. Dette è en metabolsk tilstand kjent som ketose (4).

Den første forskningen tyder på at på grunn av denne metabolske endringen, langvarig fasting kanò Foster’Bruk av fett på en måte som tradisjonelle koststrategier ikke kan (4).

Imidlertid er data om denne potensielle fordelen begrenset, og det ser ut til å være en variabilitetà betydelig i fartà som folk passerer til ketosen.

Derfor, è usannsynlig at alle når ketosen i det 24-timers raske vinduet som brukes i spisestoppet, spis diett.

Mer forskning er nødvendig for å bedre forstå hvordan metabolske endringer som kan forekomme i en diettspisestopp, kan påvirke fettreduksjon og generelt vekttapsinnsats.

Mulige ulemper

Fasty praksis implementert i Eat Stop Eat er sannsynligvis trygt for de fleste sunne voksne. Men du bør vurdere potensielle ulemper hvis du tenker på å prøve det.

Utilstrekkelig næringsinntak

Noen mennesker kan ha problemerà Å møte alle deres ernæringsmessige behov med spisestoppet spise diett.

Når det gjelder kosthold, ikke è Sjeldne at folk tenker på mat bare når det gjelder kalorier. Men maten è mye merù kalorier. È Også AN’Viktig kilde til vitaminer, mineraler og andre fordelaktige forbindelser som støtter kroppslige funksjonerù Vital.

È Viktig at noen følger å spise stoppet, gir mye oppmerksomhet til matvarer som spiser i dagene som ikke faste for å sikre tilstrekkelig bidrag av proteiner, fibre, vitaminer og mineraler under kostholdet.

Hvis du har spesielt høye ernæringsmessige behov eller for øyeblikket har du problemerà For å spise nok mat til å dekke dine behov, kan fjerne 1-2 dager med maten bidra til utilstrekkelig tilførsel av næringsstoffer eller et usunt vekttap.

Lavt blodsukkernivå

Noen mennesker bruker intermitterende fastende dietter som å spise stopp, spise for å forbedre blodsukkerkontrollen og følsomhetenà alle’insulin (5).

De fleste sunne mennesker har ingen problemerà Å holde blodsukkernivået i løpet av 24-timers fasteperioder som kreves for å spise stopp, men kan ikke være tilfelle for alle.

For noen mennesker, som de med diabetes, kan lange perioder uten mat bidra til farlige blodsukkerdråper som kan være farlig for livet.

Hvis du tar medisiner for blodsukker eller har noen medisinsk tilstand som forårsaker dårlig blodsukkerjustering, kontakt legen din før du prøver å spise stopp, spis eller annet diett som ikke inkluderer fastende (5).

Hormonelle endringer

Fasty praksis implementert i spisestoppet spise diett kan bidra til endringer i produksjonen av metabolske og reproduktive hormoner.

Imidlertid er de spesifikke helsemessige resultatene som kommer fra disse hormonelle endringene vanskelige å forutsi på grunn av mangel på menneskelig forskning.

Noen studier tyder på at noen hormonelle endringer kan gi fordeler for positiv helse, som en bedre fruktbarhetà, Mens andre indikerer en potensiell risiko for negative effekter som en utilstrekkelig produksjon av reproduktive hormoner og komplikasjoner av graviditet (6, 7, 8, 9).

På grunn av de motstridende dataene og begrenset totale tester, spis stoppet, gjør det ikke è Generelt anbefalt for gravide kvinner, whatching eller prøver å bli gravid.

Hvis du har en historie med hormonelle dysregulering, uregelmessige eller amenoré-perioder, kontakt legen din før du starter en diett, stopp.

Psykologisk påvirkning av restriktiv spising

Mens mange rapporterer å føle seg merù Gratis i kostholdet Når de bruker fasting som en hjelp til å gå ned i vekt, kan den restriktive karakteren av disse matordningene ha en negativ psykologisk innvirkning.

Noen undersøkelser indikerer at kortsiktig fastende può irritereà, Stater D’Volatil sjel og reduksjon av libido (10).

Når det er sagt, sier supporterne av intermitterende faste raskt at stemningsproblemer er løst etter at du er vant til din faste rutine, selv om disse utsagnene ennå ikke er demonstrert.

En restriktiv diett può Bidrar også til uordnet matadferd, for eksempel bolter eller obsessive tanker om mat og vekt (11).

Av denne grunn, spis stoppet spise ikke è Anbefales til alle som har en historie med uorden eller en tendens til å utvikle disse oppføringene.

Spis Stop Eat Workà for deg?

På dette tidspunktet er det ikke noe tilstrekkelig bevis for å avgjøre om du stopper å spise, er en metode for effektivt vekttap for alle.

Studier har oppdaget at ulike intermitterende faste strategier er effektive for å oppnå et vekttap på opptil 10% (2).

Det er imidlertid en’Enorm variabilitetà I design av studier, i spesifikke fastende protokoller og i totalt vekttap, noe som gjør det vanskelig å forutsi nøyaktige resultater for å spise stoppet spise (2).

Vekttap è En kompleks prosess som kanò vær unik for hver enkelt person. Mange faktorer over l’Kaloriinntak og l’Måltidstiden påvirker kapasitetenà å miste eller øke vekten (12).

Til slutt er det mer nødvendigù Langsiktig søk på Eat Stop Eat for å avgjøre om è merù Effektiv av andre tilnærminger til vekttap.

Bunnlinjen

Spis Stop Eat è En folkemengder av intermittent faste i hvilket fast i 24 timer en eller to ganger i uken.

Forskning på denne spesielle matvaren è Begrenset, men PUò Støtte vekttap gjennom et redusert kaloriinntak og endringer i metabolsk funksjon som favoriserer fett tap.

Men ikke è Du kan garantere spesifikke resultater.

Selv om faste er generelt ansett som trygt, kan det ha negative bivirkninger, som L’Utilstrekkelig ansettelse av næringsstoffer, et lavt blodsukkernivå og utvikling av forstyrrede matordninger.

Som alltid, kontakt legen din hvis du ikke er sikker på at å spise stoppet spise er en strategi for passende vekttap for deg.

Spis Stop Eat Review: Fungerer å gå ned i vekt?

Det intermitterende faste konseptet har tatt D’Angrep verden av helse og velvære.

Den første forskningen tyder på at engasjerende i periodisk kortsiktig faste praksis kan være en enkel, men effektiv måte å miste uønsket vekt og forbedre metabolsk helse.

Det er flere måter å implementere en intermitterende fastingsprotokoll i rutinen, men en metode som blir mer og merù populær è Kjent som å spise stopp.

Denne artikkelen undersøker altò Du må vite om Eat Stop Eat Diet, inkludert hvordan å implementere det, hvis è Effektiv for vekttap og mulige ulemper å vurdere før du senker deg selv.

Del på Pinterest

Som’è The Eat Stop Eat Diet?

Spis Stop Eat è En unik intermittent faste tilnærming preget av’Inkludering på maksimalt to dager med ikke-påfølgende rask en uke.

È blitt utviklet av Brad Pilon, forfatter av den populære boken og med rette “Spis Stop Eat”.

Pilon è ble inspirert av å skrive denne boken etter å ha studert effektene av kortsiktig fasting på metabolsk helse på L’Università av Guelph i Ontario, Canada (1).

Ifølge Pilon, Eat Stop Eat-metoden ikke è Den typiske slanke dietten. I stedet, è en måte å revurdere derò hva er è Staten lærte tidligere på tid og hyppighet av måltider og hvordan det erò refererer til helsen din (1).

Som è gjort

L’Implementering av Eat Stop Eat Diet è relativt enkelt.

Bare velg en eller to ikke-påfølgende dager i uken der du stoler på å spise – eller raskt – For en hel periode på 24 timer.

For de resterende 5-6 dagene i uken kan du spise fritt, men è Anbefales for å gjøre rimelige matvalg og unngå å konsumere merù Hvordan kroppen din trenger.

Selv om det virker motstridende, vil du fortsatt spise noe i hver dag i uken når du bruker Eat Stop Eat-metoden.

For eksempel, hvis fast fra 9: 9 av tirsdagì Klokka 9: 9 onsdagì, Pass på at du spiser et måltid før den 24.: xnumx tirsdagì. Ditt neste måltid vil finne stedà onsdagì Etter xnumx: xnumx. På denne måten sørger du for å raskt for Xnumx hele timer, men ikke merù.

Husk at selv i de faste dager med å spise stopp, en riktig hydrering è sterkt oppmuntret.

Drikk mye vann è Det beste valget, men du kan også tillate andre typer drinker uten kalorier, som kaffeè eller Tè usøtet eller kunstig søtet.

PUò Fremme vekttap

En av hovedgrunnene til at folk implementerer intermitterende fastende dietter som å spise stopp è Oppmuntre vekttap.

Selv om det for øyeblikket ikke er studier som spesifikt evaluerer å spise stopp, spiser for vekttap, antyder økende tester at periodisk og langvarig faste som spiser stoppet, sysselsetter PUò Støtte innsats for vekttap for noen mennesker (2).

Kalorier underskudd

Den første – og kanskje mestù åpenbart – Woult der spise å stoppe spise può Fremme vekttap è Gjennom et kaloriunderskudd.

È Haddled at å miste vekt krever forbruker mindre kalorier enn de som brenner (3).

Hvis det brukes riktig, spis stoppet, tilbereder deg i 1-2 dager med kaloriunderskudd hver uke. Over tid, denne reduksjonen’Totalt kaloriinntak kan føre til et vekttap foré Brenne merù Kalorier av de som oppstår.

Imidlertid indikerer nåværende tester ikke at begrensende kalorier for a’Hele dagen på en tid er merù Effektiv for å redusere vekten i forhold til den daglige kaloribegrensningen fortsetter at de fleste tradisjonelle dietter bruker (2).

Metabolske forskyvninger

En annen måte å spise stoppet, kan føre til vekttap è På grunn av noen metabolske endringer som oppstår når kroppen din è uten mat.

Den favoritt drivstoffkilden til kroppen er karbohydrater. Når du spiser karbohydrater, blir de brutt ned i en brukbar form for energi kjent som glukose.

Etter ca 12-36 timers fasting, de fleste brukkerà glukosen som lagret i ens kropp og deretter passerà alle’Bruk av fett som en energikilde. Dette è en metabolsk tilstand kjent som ketose (4).

Den første forskningen tyder på at på grunn av denne metabolske endringen, langvarig fasting kanò Foster’Bruk av fett på en måte som tradisjonelle koststrategier ikke kan (4).

Imidlertid er data om denne potensielle fordelen begrenset, og det ser ut til å være en variabilitetà betydelig i fartà som folk passerer til ketosen.

Derfor, è usannsynlig at alle når ketosen i det 24-timers raske vinduet som brukes i spisestoppet, spis diett.

Mer forskning er nødvendig for å bedre forstå hvordan metabolske endringer som kan forekomme i en diettspisestopp, kan påvirke fettreduksjon og generelt vekttapsinnsats.

Mulige ulemper

Fasty praksis implementert i Eat Stop Eat er sannsynligvis trygt for de fleste sunne voksne. Men du bør vurdere potensielle ulemper hvis du tenker på å prøve det.

Utilstrekkelig næringsinntak

Noen mennesker kan ha problemerà Å møte alle deres ernæringsmessige behov med spisestoppet spise diett.

Når det gjelder kosthold, ikke è Sjeldne at folk tenker på mat bare når det gjelder kalorier. Men maten è mye merù kalorier. È Også AN’Viktig kilde til vitaminer, mineraler og andre fordelaktige forbindelser som støtter kroppslige funksjonerù Vital.

È Viktig at noen følger å spise stoppet, gir mye oppmerksomhet til matvarer som spiser i dagene som ikke faste for å sikre tilstrekkelig bidrag av proteiner, fibre, vitaminer og mineraler under kostholdet.

Hvis du har spesielt høye ernæringsmessige behov eller for øyeblikket har du problemerà For å spise nok mat til å dekke dine behov, kan fjerne 1-2 dager med maten bidra til utilstrekkelig tilførsel av næringsstoffer eller et usunt vekttap.

Lavt blodsukkernivå

Noen mennesker bruker intermitterende fastende dietter som å spise stopp, spise for å forbedre blodsukkerkontrollen og følsomhetenà alle’insulin (5).

De fleste sunne mennesker har ingen problemerà Å holde blodsukkernivået i løpet av 24-timers fasteperioder som kreves for å spise stopp, men kan ikke være tilfelle for alle.

For noen mennesker, som de med diabetes, kan lange perioder uten mat bidra til farlige blodsukkerdråper som kan være farlig for livet.

Hvis du tar medisiner for blodsukker eller har noen medisinsk tilstand som forårsaker dårlig blodsukkerjustering, kontakt legen din før du prøver å spise stopp, spis eller annet diett som ikke inkluderer fastende (5).

Hormonelle endringer

Fasty praksis implementert i spisestoppet spise diett kan bidra til endringer i produksjonen av metabolske og reproduktive hormoner.

Imidlertid er de spesifikke helsemessige resultatene som kommer fra disse hormonelle endringene vanskelige å forutsi på grunn av mangel på menneskelig forskning.

Noen studier tyder på at noen hormonelle endringer kan gi fordeler for positiv helse, som en bedre fruktbarhetà, Mens andre indikerer en potensiell risiko for negative effekter som en utilstrekkelig produksjon av reproduktive hormoner og komplikasjoner av graviditet (6, 7, 8, 9).

På grunn av de motstridende dataene og begrenset totale tester, spis stoppet, gjør det ikke è Generelt anbefalt for gravide kvinner, whatching eller prøver å bli gravid.

Hvis du har en historie med hormonelle dysregulering, uregelmessige eller amenoré-perioder, kontakt legen din før du starter en diett, stopp.

Psykologisk påvirkning av restriktiv spising

Mens mange rapporterer å føle seg merù Gratis i kostholdet Når de bruker fasting som en hjelp til å gå ned i vekt, kan den restriktive karakteren av disse matordningene ha en negativ psykologisk innvirkning.

Noen undersøkelser indikerer at kortsiktig fastende può irritereà, Stater D’Volatil sjel og reduksjon av libido (10).

Når det er sagt, sier supporterne av intermitterende faste raskt at stemningsproblemer er løst etter at du er vant til din faste rutine, selv om disse utsagnene ennå ikke er demonstrert.

En restriktiv diett può Bidrar også til uordnet matadferd, for eksempel bolter eller obsessive tanker om mat og vekt (11).

Av denne grunn, spis stoppet spise ikke è Anbefales til alle som har en historie med uorden eller en tendens til å utvikle disse oppføringene.

Spis Stop Eat Workà for deg?

På dette tidspunktet er det ikke noe tilstrekkelig bevis for å avgjøre om du stopper å spise, er en metode for effektivt vekttap for alle.

Studier har oppdaget at ulike intermitterende faste strategier er effektive for å oppnå et vekttap på opptil 10% (2).

Det er imidlertid en’Enorm variabilitetà I design av studier, i spesifikke fastende protokoller og i totalt vekttap, noe som gjør det vanskelig å forutsi nøyaktige resultater for å spise stoppet spise (2).

Vekttap è En kompleks prosess som kanò vær unik for hver enkelt person. Mange faktorer over l’Kaloriinntak og l’Måltidstiden påvirker kapasitetenà å miste eller øke vekten (12).

Til slutt er det mer nødvendigù Langsiktig søk på Eat Stop Eat for å avgjøre om è merù Effektiv av andre tilnærminger til vekttap.

Bunnlinjen

Spis Stop Eat è En folkemengder av intermittent faste i hvilket fast i 24 timer en eller to ganger i uken.

Forskning på denne spesielle matvaren è Begrenset, men PUò Støtte vekttap gjennom et redusert kaloriinntak og endringer i metabolsk funksjon som favoriserer fett tap.

Men ikke è Du kan garantere spesifikke resultater.

Selv om faste er generelt ansett som trygt, kan det ha negative bivirkninger, som L’Utilstrekkelig ansettelse av næringsstoffer, et lavt blodsukkernivå og utvikling av forstyrrede matordninger.

Som alltid, kontakt legen din hvis du ikke er sikker på at å spise stoppet spise er en strategi for passende vekttap for deg.