Slik frigjør du familien din fra sukker uten gal

5 tips om den berømte ernæringsfysiologen og moren Keri Glassman om hvordan du kan endre familiens matkultur.

Som ernæringsfysiolog og mor til to barn, spør andre mødre ofte meg: Hvordan gjør du alt?& # 8221; Svaret mitt? Tilstrekkelig drivstoff, dvs. uten sukker og uten bearbeidede matvarer.

Her er et eksempel. Min sønn har nylig hatt en dag med påfølgende spill. Et hundre og åtti minutters fotball er mange for alle, spesielt for en 13 år gammel gutt som vokser. Før han rushed for å møte sine lagkamerater i feltet, ga jeg ham mitt morgenarbeid: en frisk kalkun og mozzarella wrap, edamame, organisk sjokolademelk, banan og en klassisk PB&J laget på ezekial brød med naturlig peanøttsmør, selvfølgelig. Moren ved siden av meg sendte også sønnen sin med forsyningene: fem bokser med chips og tre bokser med donuts for å dele gruppen av gutter.

Jeg lover deg at jeg ikke er den dømmende ernæringsfysiske moren, men vi har ikke lært noe? Vi vet ikke at denne typen junk food gjør vondt, det gjør virkelig vondt? Hvem bryr seg om kalorier (for de som tror: & # 8220; men gutter kjører hele dagen fotball!& # 8221;). De er alle for overbærenhet, gleden, den spesielle ferie kaken, men dette & # 8220; drivstoff & # 8221; Det er giftig for våre barn. Selv om de er aktive og løper rundt, fyll opp med chips og bakt søtsaker er ikke sunt for alle. Dessverre har det blitt normen.

Men her er røverkjøpet. Det er ting du kan gjøre. Og du kan gjøre dem i dag. Som på dette tidspunktet, for å begynne å avgifte familien og ditt hjem og #breakupwithsugar.

Nøkkelen starter sakte. Start med disse fem forslagene og inkorporere familien og familien din i de neste 10 dagene. Bryte det litt etter litt vil hjelpe deg med å lette prosessen.

Tips N. 1: La ikke-søte søtsaker

Start hjemme. Bli kvitt alt som er & # 8220; Dolce & # 8221; Og tilsatt sukker, men det er ikke i det hele tatt & # 8220; Dolce & # 8221;.

Du er ikke sikker på hva jeg mener? Åpne kjøleskapet og kontroller dressingen til salaten. Sjekk nå etikettene på sandwichen din. Kom igjen, ta en titt på Cracker Box & # 8220; sunn & # 8221; På hvilken peanøttsmør tjener. Åh, og sjekk at smør d’peanøtter mens du er der. Sukker, fruktose, mais sirup, integrert ris sirup: det er alt sukker. Glem alt dette. De er ikke verdt det og kan enkelt erstattes.

Å starte, her er en flott salatdressing som du kan forberede deg til å erstatte den i flasken. Kommer fra naturlig kunnskapsrike oppskrifter og er flott for barn og voksne.

Og i stedet for grillsausen rik på sukker, som kan ha mer enn 16 gram På bare 2 ts, lag ditt krydder eller krydderblanding. Ikke bare vil det være mer velsmakende enn en pakket versjon, men du vil føle deg bedre å vite nøyaktig hva C’det er inne. Hele New Mom har gode råd om hvordan du skal forberede dine spesielle blandinger.

Tips N. 2: Sett matkulturen

Nå som kjøkkenet ditt er det reneste mulige, vil du sannsynligvis begynne å se mat på forskjellige måter.

Tenk tilbake til livet ditt før barn. Hva du snakket om deg og din ektefelle eller partner? Kanskje økonomi, religion, utdanning, hvor å leve og vokse en familie. Dette er alle vanlige enorme emner, men et emne som er Shaked, er & # 8220; hjemmelaget matkultur & # 8221;.

Det er sannsynlig at du har en matkultur, men bare ikke eller snakket om eller talt åpent. Mandager uten kjøtt, leverer mat, så vel som mulig organisk og ubehandlet, pizza og kveld på kino, er bare noen få tradisjoner og praksis av gastronomisk kultur. Men når du ikke bestemmer deg for å etablere en plan eller et system med matverdier hjemme hos deg, går det ofte galt, og raskt, spesielt når barna kommer inn i spill.

Jeg vil ikke fortelle deg at du aldri bør spise en dessert, eller at økologiske matvarer alltid er de beste. Det er noe du og din partner må du bestemme sammen. Hvis barna dine er store nok, spør dem hva matverdiene til familien tror. Involverer alle i samtalen, kanskje på neste middag, er det en av de beste måtene å holde på banen.

Tips N. 3: Organiser din natt middager

Fantastisk, kjøkkenet er klart og du ser på mer enn hva du spiser, men også hvilke tradisjoner gjør din familie matkultur. Nå er det på tide å gjøre litt og # 8216 planlegging.

L’Du har allerede hørt: Planlegging er nøkkelen til suksessen til middag. Men faktisk, når vi løper for å ta barna våre på skolen og la dem, og vi gjør provisjoner selv, er det lettere å si enn å gjøre.

En av mødrene med hvilket arbeid gjør planleggingen av måltidet i uken nesten et spill. All’Start av hver uke, trekk ut kalenderen og hennes tre barn går for å hente middag for hver dag. De er mentalt engasjert i menyen, og de er veldig entusiastiske.

Dette gjør to ting. Først involverer sine barn og excite å spise sunt. For det andre, reduserer mulighetene for banketter lastet med sukker. Så når fotball treningsøkter er sent, er det ikke nødvendig å forberede en kveld pizza fordi de allerede har planlagt et måltid. Som i sin tur reduserer også overbærenhet i søtsaker.

Du kan enkelt kopiere denne typen planlegging for familien din. Eller det er mange guider for måltidsplanlegging, ressurser og smarttelefonprogrammer.

Tips N. 4: 1217; Snack tid er næringsstoffer nå, ikke dessertiden

Jeg har hørt alle: Din sønn sier at den er full etter å ha spist to biter av hennes sandwich til lunsj, men hun dør av sult bare A’nå etter at informasjonskapsler og melk er på bordet for bordet for Tabell for bordet for snacktid.

Og selv om du har planlagte måltider sammen, vil det åpenbart være øyeblikk når et barn ikke liker noe om noe. Greit. Det er en del av å finne, eller bedre å finne ut, deres favorittpanner.

Likevel er det altfor lett å bli involvert fra & # 8220; Jeg vil bare spise og ta kalorier & # 8221; Å ikke bekymre deg for informasjonskapsler. Men sannheten er at 8217; nå av snacken er den perfekte tiden til å ta næringsstoffer. Ikke bare kalorier, men ekte næringsstoffer.

Trikset er ikke omdefinere eller eliminere snacken nå, men tilpass det. Så, hvis hele smørbrødet ikke har blitt spist til lunsj, en annen halvdel til snacktiden. Eller, hvis lunsj er over, velg en annen tilnærming med en rullet skiver kalkun rundt en gulrot eller en skiver med mandelsmør. Jeg liker å gjøre disse pinwheels for smørbrød og til og med mine barn som.

Katie Serbinski, MS, Mamma Nutritions Rd har mange oppskrifter av sunne og enkle snacks, inkludert en rullestol på 25 ideer til barnas snacks.

Tips N. 5: Velhydrert godt og ikke forelsket i Juice & # 8220; All Natural & # 8221;

Sukker er subtil. Det er ikke skjult bare i mat, men også i de fleste drinker. Den grønne drikken du tar erstattet ekte og solid mat er trolig lastet med flere frukter og sukker enn grønnsaker! Synes at 53 gram sukker i en flaske!

Les nøye L’etikett og husk at hvis du bruker bevisst for fordelene med frukt, vet at et stykke frukt har om 15 gram av sukker. Så kanskje du vil bedre spise en banan i stedet.

Og bare si nei til brus og fruktjuice. I stedet velger du enkelt vann eller til og med Seltz med en sitron spritz eller en 100% sprut av juice, på denne måten DIY glitrende drikke fra Elana Amsterdam av Elana’s pantry.

A’andre grunnleggende ting å huske er at alle regler også gjelder for barna dine. Barn kommer ikke ut av brysthap ved å spørre om eplejuice. Ta denne vanen, og vi kan også bryte den for dem, fordi hvis du nipper til vann, vil de sannsynligvis følge eksemplet; Eksempel og gjøre det samme.

sammendrag

Så her: Fem tips for å hjelpe deg og din familie lever et liv uten sukker (eller så mye som mulig uten sukker). Det er ikke lett, men som en mor er du klar for utfordringen. Fordi selv om maten & # 8211; og sunn mat og # 8211; Det er det jeg gjør for å leve, dette betyr ikke at barna mine ikke ber om iskrem etter å ha spist en kjeks eller fuktet biffen i ketchup. Men bevæpnet med de riktige verktøyene og passende drivstoff kan hjelpe deg med å forberede deg på suksess, både inne og ute av fotballbanen.

Finn ut hvorfor det er på tide for #breakupwithsugar

# Skriv ut .Bildebeholder .Sosiale medier {display: ingen;}