Skjult sukker: 7 skulprits av mat

Donuts, kaker, kjeks og godteri. Ikke c’det er tvil om at disse matene er lastet med sukker. Men når du ser på sukkerforbruket, er det andre skyldige (mindre åpenbare) prøver å snike seg i sukker i livet ditt.

Begrense sukkerinntaket er en god ide. Institutt for United States Landbruk Nye kostholdsretningslinjer De har nylig angitt tilsatt sukker som et av de viktigste områdene av bekymring. Foreslå å redusere sukkerinntaket av tilsatt 10 prosent av’totalt kaloriinntak. For tiden er tilsatt sukker 13 prosent av det.

Hva er sukkerarter & # 8220; lagt til & # 8221;? Veldig enkelt, de er sukker som ikke er naturlig funnet i mat. I motsetning til sukkeret som finnes i frukt eller melk, finnes de ofte i hurtige fordøyelseskinner, noe som betyr at de kan forårsake blodsukkerstråler. Hvis du har diabetes, vet du allerede at karbohydrater generelt forårsaker en økning i blodsukkernivået. Men noen forårsaker flere dramatiske topper enn andre. Spise eller drikke mat rik på sukker og dårlig fiber kan forårsake diabetes vanskelig å håndtere.

Du kan finne tilsatte sukker som er oppført på ernæringsskap, som maltose, dextrose, fruktose, mais sirup, melasse, invertert sukker, stokksukker, sukrose, mais søtningsmiddel, mais sirup med høy fruktose og glukoseinnhold.

Hvor mye sukker tilsatt & # 8220; skjult & # 8221; Du spiser hver dag? Oppdage her.

Her er syv matvarer med høye sukkernivåer & # 8220; skjult & # 8221;.

1. Smaksatt mandelmelk

Del på Pinterest

Almond melk har tjent en stor popularitet de siste årene som en melk erstatning. Men i tillegg til våte frokostblandinger, kan du få for sukker. Vanilje smaksatt mandelmelk, en av de mest populære varianter, inneholder 15 gram sukker med kopp, ifølge US Department of Agriculture (USDA). De fleste merker tilbyr også en «8217, usøtet alternativ, som inneholder Null sukker. Bare si at du bør velge ikke søtet.

2. Salat krydder uten fett

Del på Pinterest

Vi bruker det til å redusere fettinntaket, men fettfri salatdressing kan skade blodsukkerkontrollen. Hvor mye avhenger av variasjonen du velger. I henhold til # 8217; USDA, Fransk krydder Det er omtrent 2.5 gram sukker per skje, mens variasjonen uten fett har like under 6 gram per skje. Regelmessig Ranch Inneholder 0.7 gram, mens den fettfrie ranchen har 3 gram. Sjekk etikettene for å se hvor mye sukker som legges til dressingen. I stedet for forberedt krydder på markedet, opprett din egen eller bruker vanligvis den testede kombinasjonen av olje D’oliven og balsamicoeddik.

3. Pakket gastronomi salater

Del på Pinterest

Vi var alle der: tilbake hjem fra jobb og frykter utsiktene til å forberede middagen. Mens matbutikk gastronomi kan virke som et sunnere valg av fastfood & # 8211; Og på mange måter er det sannsynligvis & # 8211; Dette er ikke bra for deg. Pre-pakket salater kan gi mye sukker. L’Walmart markeside potetsalat, for eksempel, Inneholder 7 gram sukker i sine 26 gram karbohydrater, med bare 1 gram fiber per del fra 1/2 kopp, og deres makaroni salat har 8 gram sukker tilsatt til totale karbohydrater.

4. Raisin Bran

Del på Pinterest

Boksen erklærer stolt på at den ikke inneholder mais sirup med et høyt fruktoseinnhold, men dette betyr ikke at rosinbranen passerer for å være bra for deg! En enkelt del av Kellogg’S Raisin Bran inneholder 18.47 gram sukker, ifølge USDA. Og fjerde ingrediens På’produktetikett, så det er neppe & # 8220; skjult & # 8221;. Men du vil bli overrasket over hvor mange som tror dette er en sunn mat. Jeg trodde virkelig ikke at sukkeret synlig på hver rosin ble kansellert fra Bran Flakes, True?

5. Grillsaus

Del på Pinterest

Folk tror ofte at krydderene er trygge fordi du i virkeligheten ikke bruker mange. Men når det meste av et produkt er sukker (det er oppført for først på «ingrediensetikett), er det ikke nødvendig å overdrive det. Bare 2 ss Original Kraft Grill Saus Inneholder 13 gram sukker. Søk etter bbecue sauser ved lav eller null sukker og hold D’øye de som viser mais sirup med et høyt fruktoseinnhold.

6. Sukker yoghurt

Del på Pinterest

Yoghurt anses generelt som en sunn mat. Men du så valget av din kjøpmann i det siste? Absolutt ikke alle disse valgene kan være bra for deg. I følge USDA, En enkelt del fra 4.4 gram av en fettfri frukt yoghurt inneholder nesten 24 gram sukker, hvorav ca 18 tilsettes sukker (resten kommer fra sukkeret som naturlig finnes i melk). De er over 4 ts tilsatt sukker! Tror at gresk yoghurt er bedre? Du ville ha grunn, men ikke mye. En 5 container.3 gram Jordbær uten fett Gresk yoghurt har bare mindre enn 17 gram. Den beste løsningen: Velg normalt fett eller gresk yoghurt, som kom inn på ca 5.5 gram sukker per del.

7. Kornbarer og proteinbjelker

Del på Pinterest

De er integrert og laget med ekte frukt, eller så mange frokostblandinger sier. Men disse snacksene er tutt’annet enn sunn. Kellogg & # 8217 fingre; s Nutri-korn er en av de mest populære, men neppe de eneste du finner i frokostblandingene. I følge Produsentens nettside, Hver inneholder 11 gram sukker og 24 gram karbohydrater (nesten uten fibre).