Seksuell yoga: 6 stillinger og fordeler for et bedre sexliv

Beskrivelse

Vi vet alle at yoga har mange fordeler. Yoga har ikke bare utrolig utrolig anti-stress kvalitet, men kan også hjelpe deg å gå ned i vekt, forbedre fordøyelsen og til og med omprogrammere ditt DNA. Selv om du kunne komme til teppet for å finne din Zen, er yoga fordelene enda bedre enn vi trodde.

Det viser seg at yoga kan forbedre sexlivet ditt mer enn en vei. Og før du skremmer deg på tanken på komplisert utgjør i Kama Sutra-stil, er det faktisk overraskende enkelt.

Hvordan yoga leksjoner kan dra nytte av sexlivet ditt?

Den største fordelen med yoga, både inne og ute av soverommet, er å redusere stress. utdanning antyder at regelmessig praksis av yoga bidrar til å redusere stressnivået i kroppen ved å redusere kortisolnivået. L’Stressøkning kan ha mange negative effekter på kroppen og nedgangen i seksuell lyst er en av disse.

Yoga kan også bidra til å forbedre den generelle seksuell funksjon. En studere Jeg observert 40 kvinner mens du praktiserte yoga i 12 uker. På slutten av studien konkluderte forskerne at kvinner har hatt en betydelig forbedring i deres seksuelle liv takket være yoga. Dette er en liten prøvestørrelse og en enkelt studie, men forbindelsen mellom yoga og bedre sexliv er lovende.

& # 8220; Yoga lærer deg hvordan du lytter til kroppen din og hvordan du styrer tankene dine, sier Lauren Zoeller, En yoga instruktør sertifisert og hel levende liv trener basert i Nashville, Tennessee. Disse to kombinerte praksisene kan gi deg en’ide om hva du liker og hva du ikke liker, bringer deg bedre å kommunisere det som er best for partneren din.& # 8221;

En annen måte som Zoeller sier at yoga kan forbedre sexlivet ditt? Øk kroppsbevisstheten og kontrollen.

«En vanlig yoga praksis tar deg til bevissthet i øyeblikket, noe som er veldig viktig når du prøver å forbedre sexlivet ditt. Mer til stede Du kan bli med din partner, det beste vil være opplevelsen for begge, «forklarer Zoeller. «Sex og yoga drar nytte av din fysiske, mentale og følelsesmessige tilstand. Lær å øve dem regelmessig for å få tilgang til å føle seg bedre! & # 8220;

Yoga steder å forbedre ditt sexliv

Hvis du vil forbedre sexlivet ditt, kan du prøve å bruke noen av disse stillingene i din vanlige yoga praksis.

1. Posisjonen til katten (Marjaryasana) og plassering av kua (Bitilasana)

Ofte, disse posene hjelper deg med å løsne ryggraden og slappe av. Dette bidrar til å senke nivåene av generelt stress og gjør det lettere å gå inn i stemningen.

Aktiv kropp. Kreativt sinn.

  • Start denne firbente posingen. Pass på at håndleddene er under skuldrene og knærne i tråd med hoftene dine. Hold den nøytrale ryggraden og balansert vekt jevnt på hele kroppen.
  • Inhalerer mens du ser på toppen og la magen brette seg mot gulvet. Han reiser øynene, haken og brystet mens du kommer til deg.
  • Pust ut, bøy haken i brystet og dra navlen mot ryggraden. Rundt ryggraden mot taket.
  • Flytt sakte mellom de to i 1 minutt.
  • 2. Legging av broen (setu bandha sarvangasana)

    Denne beliggenheten bidrar til å styrke bekkenbunnen. Styrking av disse musklene bidrar til å redusere smerte under sex og kan til og med gjøre ting godt, vel, bedre.

    Aktiv kropp. Kreativt sinn.

  • Legg deg ned på ryggen din.
  • Begge knær foldes og plasserer føttene til bredden på hoftene med knærne i tråd med ankler.
  • Hviler armene på gulvet med håndflatene på bakken og utvider fingrene dine.
  • Øker bekkenområdet fra bakken, slik at bysten skal følge den, men hold skuldrene og hodet på gulvet.
  • Hold posen i 5 sekunder.
  • Utgivelse.
  • 3. Happy Baby (Ananda Balasana)

    En populær avslappende pose, denne leggingen strekker baken og nedre ryggen. Videre fungerer det også som en variasjon av misjonærens stilling. For å prøve det i sengen, start i posisjonen til misjonæren med partneren din på toppen, og strekk bena og vikle dem rundt partnerens bust.

    Aktiv kropp. Kreativt sinn.

  • Legg deg ned på ryggen din.
  • Med en’utånding, brett knærne mot magen.
  • Inspirere og strekke ut hånden for å ta tak i ytre føttene, og utvide knærne. Du kan også bruke et belte eller et håndkle innpakket på foten for å gjøre det enklere.
  • Skyll føttene, skyv hælene til # 8217; høy mens du trekker ned med hendene for å strekke seg.
  • 4. Pigeon med en enkelt pote (Eka Pada Rajakapotasana)

    Det er mange duervarianter, og alle er flotte å strekke og åpne hoftene. Smale sider kan gjøre sex ubehag og kan til og med hindre deg i å prøve forskjellige seksuelle stillinger.

    Aktiv kropp. Kreativt sinn.

  • Start fra gulvet på alle etasjer.
  • Øker høyre ben og beveger det foran kroppen slik at den nedre delen av benet danner en vinkel på 90 grader i forhold til kroppen.
  • Strekker venstre ben bak deg på gulvet med toppen av foten vendt ned og tærne til føttene som står overfor alle «8217;.
  • Pust ut mens du bøyer fremover, og beveger kroppens vekt. Bruk armene dine til å støtte vekten din. Hvis dette er ubeleilig, prøv å bøye et teppe eller en pute og sett den under høyre hofte for å holde sidene på nivået mens du kommer til deg.
  • Frigjøre og gjentas på # 8217; andre side.
  • 5. Barnas beliggenhet (Balasana)

    Denne posen er en fantastisk måte å åpne hoftene på og finne en dyp avslapning uten å måtte være utrolig fleksibel. Det er også en grunnleggende pose, noe som betyr at oppmerksomheten din skal være avslappet og puste under utgjør, noe som kan hjelpe deg med å oppløse stress og # 8217; angst.

    Aktiv kropp. Kreativt sinn.

  • Begynn å knelte på gulvet. Med Alluci-berøringen, utvide knærne til de er på bredden på hoftene.
  • Pust ut og brettet fremover. Sett hendene foran deg og langstrakt, slik at overkroppen kan slappe av mellom beina dine. Prøv å berøre matten med pannen, men du kan også plassere hodet på en blokk eller en pute.
  • Slapp av i denne stillingen fra 30 sekunder bare noen minutter unna.
  • 6. Plassering av liket (Savasana)

    Yoga leksjoner slutter vanligvis i liket ditt, eller Savasana, og C’er definitivt en god grunn. Denne posisjonen hjelper deg med å slappe av og lære å la stresset gå. Tenk på det som en mini meditasjonssesjon på slutten av yoga-øvelsen som forbedrer din avslapping og velværearbeid.

    Aktiv kropp. Kreativt sinn.

  • Ligge på baksiden med åpne føtter og palmer vendt mot L & # 8217;. Slapp av hver del av kroppen, fra ansiktet til fingrene av hender og føtter.
  • Bo i denne posisjonen hele tiden du vil ha.
  • Bunnlinjen

    Mens noen yoga posisjoner umiddelbart kan forbedre sexlivet ditt, vil den største forandringen alltid være i å redusere stress. Dette gir ikke bare en hel rekke fordeler, men det lar deg slappe av og nyte sex, noe som gjør det enda bedre.