Reumatoid Arthritis: 8 Holiday Ideas

Å leve med reumatoid artritt (AR) kan virke som en vei til hindringer mellom narkotikostyring, terapi, forverringer og smerte. En ferie unna alt kan være akkurat det du trenger. Men når du planlegger sommerferien, kan du føle deg begrenset av hva du kan gjøre og hvor du kan gå fra.

Tror ikke du er ikke i stand til å sole seg. Her har vi oppført åtte ferieideer som er kompatible med RA spesifikt for deg. la oss gå!

1. Prøv en & # 8217; utflukt i en nasjonalpark

Det er ikke overraskende at det forbli aktivt, kan hjelpe med symptomene på kunsten, så hvorfor ikke flytte med en fantastisk utsikt? Turstiene kan ta deg nært og personlig med skjønnheten som Mother Nature har å tilby. Også, går en Fordeler for helse på & # 8217; AR. Mens du går, komprimerer kroppen din og frigjør bruskens brusk for å bidra til å nærme leddene og fjerne inflammatoriske avfallsprodukter. Passer til noe nivå, denne ferieideen er å lage din egen mini-tur.

Finn en lokal: Du trenger ikke å gå til toppen av Mount Everest for å gjøre A & # 8217; givende utflukt. Søk etter dine områdestier for turer eller utflukter, lag en piknik og nyt frisk luft.

Utforsk: men hvis du vil våge, er nasjonalparkene som Grand Canyon, Glacier National Park, Eller Yellowstone National Park er gode steder å besøke. Velg ruter som passer for intensitetsnivået ditt og nyt den nye delen av verden du går inn i.

Tips: Ta en stokk eller bruk andre støtteverktøy for å hjelpe deg med å holde balansen.

2. Test dine golfferdigheter

For en sport ALLE & # 8217; mindre hard åpen luft, men fortsatt rik på utfordringer, kan golf være en & # 8217; flotte ferieaktiviteter. Sport gir deg en mental utfordring i et avslappende miljø, slik at du kan frigjøre deg fra stress. Å vandre på 18-hullsbanen og svinge Batene kan mynte artikulasjonene og artrittiske muskler, så husk å høre på kroppen din hvis du trenger en pause.

Finn en lokal: ring vennene dine og besøk en lokal golfbane for en dag i solen. Match din tee tid alle & # 8217; lunsjtid for en velsmakende belønning etter spillet. Uansett din endelige poengsum, kan dagen din virke som et hull i en!

Utforsk: Hvorfor ikke forvandle en golfdag i to eller tre? Besøk Golf Resort AS Pinehurst, Kiawah Island, eller Pebble Beach ha alt du trenger på stedet. L & # 8217; Enkelt reise du vil ha er blant ditt rom D & # 8217; hotell og hullet en.

Tips: Prøv lettere klubber for en lettere sving. Guide i en golfbil hvis det går gange, begynner å forverre din ra.

3. Slapp av i et yoga retrett

Når det er på tide å senke ting og begrense, kan en yoga retrett være ferien du trenger. Enkel for ledd, yoga kan bidra til å redusere symptomene og forbedre fleksibiliteten og fysisk funksjon mens du reduserer spenningen samtidig. Ikke bekymre deg hvis du aldri har prøvd yoga først. Tross alt om ferien gjelder nye erfaringer!

Finn en lokal: prøv en leksjon eller to i et yoga-studio og ser ut som du føler om opplevelsen. Du kan også gjøre det til en avtale for deg og også for din kjære. Å praktisere yoga sammen kan faktisk styrke forholdet ditt.

For å lære mer: Hvordan Yoga forsterker slipset?

Gå til leting: Med alternativer som strekker seg fra en kort helg til mer enn en uke og destinasjoner gjennom villeskoger og sandstrender, vil du sikkert finne et tilfluktssted som passer for din stil. Med så mange alternativer, kan det være nyttig å tenke før favorittdestinasjonen din, og velg deretter Yoga-samlingen din.

Tips: Snakker til din instruktør på RA, slik at den kan endre posisjonene for å bedre møte dine behov.

4. Bla gjennom cruise

For en virkelig ut av ordningene og uten forpliktelser, nyt havet og cruise-stilen. Med AR som forårsaker fitness og felles betennelse, kan pause mellom aktiviteter være nødvendig for å hjelpe deg med å håndtere din tilstand. Ikke c & # 8217; Det er bedre sted å hvile og slappe av med et cruise. Som du vil slappe av i et spa, gå på treningsstudioet eller gå på dans, alt er på et plattformnivå.

Finn det rom: Selv om du kan bo i nærheten av en cruisehavn, er definisjonen av en cruiseferie tutt & # 8217; annet enn lokalt. Dette betyr ikke at du ikke kan samle inn inkluderende fordeler. I stedet lager du ditt opphold. Avslutt rutenettet ved å slå av enhetene dine, omgitt av favorittmatene dine og delikatesser for omsorg for deg selv og gjør helgen din helg!

Gå til Explore: Europe, Caribbean eller Nord-Amerika? Velg din port og gå! Cruise fra en lang helg til to uker eller mer kan gi deg muligheter for enhver periode.

Tips for fagfolk: For å administrere hvile med spillet, planlegg aktivitetene dine og pauser for et balansert program.

5. Fordyp deg i noen varme kilder

varme Det er en fin måte å lindre felles smerter på, redusere stivhet og slappe av musklene dine. Og selv om varme pakker er hverdagen, kan du også gi deg et bad i noen farvann og # 8220; helbredelse & # 8221;. De termiske fjærene er steder hvor varmtvannet strømmer naturlig fra bakken i stagnasjonsområdene.

Finn en lokal: Du kan ikke ha en lokal spa-kilde i byen din, men du kan fortsatt finne aktiviteter som slapper av varmen. Unn deg en dag i spa og bortskjemt med en massasje med varme steiner for å slappe av leddene.

Utforsk: Vest Du kan finne Spa Springs som er verdt å besøke. Noen steder inkluderer Glenwood Springs i Colorado, Breitenbush Thermal Springs i Oregon, eller Wilbur Hot Springs i California.

Tips: Snakker med din terapeut eller lege i en hvilken som helst annen oppvarmingsteknikk som ville være nyttig under turen.

6. Ligger på stranden

Noen ganger bare å tilbringe en dag på sanden, gjør en tilfredsstillende ferie. Nyt sommervarmen og slapp av med en god bok eller meditere. Hvis du føler behov for å flytte, ta en spasertur langs stranden for å holde leddene aktive. Hør også på vann og søker skall er en fin måte å føle seg til stede for øyeblikket. Når varmen blir for varm, gå for en dukkert! Svømming er fantastisk Artikulert aktivitet uten innvirkning.

Finn en lokal: Hvis du bor i nærheten av en kyst, ta en dagstur eller til og med en helg til din favoritt hotspot på stranden. Dør av spill, bøker og kanskje organisere griller alle & # 8217; åpen for å få mest mulig ut av din tid.

Utforsk: Aruba, Jamaica, Bermuda, Bahamas, Key Largo: Lytt til Beach Boys for å finne inspirasjonen til eksotiske destinasjoner. Tenk ut av ordningene og håndtere nye erfaringer på stranden, for eksempel snorkling, seiling eller til og med paragliding!

Tips: Forbered en ispakke og et førstehjelpsutstyr i tilfelle noe føles litt og § 8216; gretten mens du er avgjørende i solen.

7. Utforsk en by

Enten det er en liten eller stor by, utforske et nytt sted, etterlater ingen rom på et øyeblikk av kjedsomhet. Tenk på deilige restauranter, pittoreske butikker og belysningsturer! Alt du går vil sikkert dra nytte av leddene dine. IF L & # 8217; Turen Dell & # 8217; TOO ALLE & # 8217; Åpen, ikke C & # 8217; Det er grunn til at du ikke kan gjøre trinnene dine fra en butikk alle & # 8217; andre.

Finn det rom: Mens du kjenner din by, kan du prøve å besøke neste by eller til og med et par D & # 8217; timer unna. Du vet aldri hvilken kulturpose du finner.

Utforsk: Velg en by og gå! Hvis du ikke vet hvor du skal fly, men leter etter litt & # 8216; av eventyr, gi en titt Kajakkutforskningsfunksjonen. Skriv inn datoene dine og prisklasse og vis destinasjonsalternativer.

Tips: Hvis du flyr og medisinene dine trenger kjøling, legg dem i håndbagasje med en liten kjøleskappose eller en pose med en ispose.

8. Ta en gastronomisk tur

Kostholdet er viktig når det gjelder håndtering L & # 8217;. Hvorfor har du ikke det gøy å lære nye måter å lage mat på dine favorittmatvarer? Spis anti-inflammatorisk Matvarer som frukt, grønnsaker og omega-3 fettsyrer kan bidra til å redusere mulighetene for divanding. Finn gastronomiske turer eller abonnere på matlagingskurs som tilpasser deg ditt sunne kosthold, kan til og med være en del av en bredere feriepikert ferie.

Finn en lokal: Hvis du ikke finner en lokal gastronomisk tur eller en matlagingskurs, samle noen venner og planlegg noen morsomme retter som du alle vil lage mat. Du kan også gjøre din gastronomiske tur. Velg tre restauranter: Besøk en for forretter, en annen for din hovedrett og L & # 8217; Sist for desserter og drinker.

Utforsk: City som Chicago og New York er gode sentre for god mat og tilbyr et bredt utvalg av gastronomiske turer. Du kan til og med våge å delta i kulinariske turer rundt om i verden for å ha det gøy med gourmeter!

Tips: Når du bestiller disse utfluktene, må du sørge for at du kommuniserer noen spesielle diettbegrensninger til selskapet for ikke å forringe symptomene i løpet av ferien.

Bunnlinjen

Ikke la din RA hindre deg i å ta sommerferien du vil ha. Lære å administrere tilstanden din kan gjøre alternativene ubegrenset. Med få endringer kan du begynne å tikke på stedene fra din ønskeliste.