Quail Eggs: Ernæring, fordeler og forholdsregler

Quail egg får raskt jord på kjøkkenet som et lite og pent alternativ til kyllingegg.

De har en ekstraordinært lignende smak av kyllingegg, men de er små, generelt bare en tredjedel av størrelsen på et vanlig kyllingegg. De har kremfargede skall med brune blotter og intense gule eggeplommer.

For deres størrelse er de rike på næringsstoffer, men det er noen forholdsregler som skal ta når det gjelder dem, spesielt hvis du er gravid, eller du har en allergi allergi;.

Denne artikkelen undersøker alt du trenger å vite om Quail Eggs.

Del på Pinterest

Ernæring

Quail egg er små, deretter tre eller fire er lik størrelsen på et kyllingegg.

Et quail egg (9 gram) inneholder (1):

  • Kalorier: 14
  • Protein: 1 gram
  • Fett: 1 gram
  • Karbohydrater: 0 gram
  • Fiber: 0 gram
  • Choline: 4% av den daglige verdien (DV)
  • Riboflavina: 6% av DV
  • Folat: 2% av DV
  • Pantotheninsyre: 3% av DV
  • Vitamin A: 2% av DV
  • Vitamin B12: 6% av DV
  • Jern: 2% av DV
  • Fosfor: 2% av DV
  • Selen: 5% av DV

Å være så liten, disse eggene er overraskende rike på næringsstoffer.

Et enkelt vaktelegg gir en betydelig del av daglig vitamin B12 krav, selen, riboflavin og kolin, sammen med en PO & # 8216; av jern, alt i en del som inneholder bare 14 kalorier.

Selen og Riboflavin er viktige næringsstoffer som hjelper kroppen din til å bryte ned maten du spiser og forvandle den til energi. Selen bidrar også til å garantere en sunn skjoldbruskfunksjon (2, 3).

I mellomtiden fremmer vitamin B12 og jern en sunn funksjon av nervesystemet og bidrar til å opprettholde optimale energinivåer gjennom sine roller i rød blodcelleformasjon (4, 5).

Videre er kolinen grunnleggende for å hjelpe kroppen til å produsere acetylkolin, en nevrotransmitter som sender meldinger fra nervesystemet til musklene (6).

fordeler

Quail egg er rike på næringsstoffer og full av antioksidanter som fremmer helse som kan bidra til å reversere celleskader og behandle allergi symptomer (7).

En 7-dagers 77 personstudio med allergisk rhinitt fant at symptomer som nysing, overbelastning og nese som Cola har forbedret seg innen 1 time fra’rekruttering av en antioksidant basert på vaktelegg og et sink supplement. Imidlertid er det ikke klart om de eneste forbindelsene i egget; de var ansvarlige for fordelene (8).

Videre har et studio på mus funnet at eggeplommen D’Quail egg lindrer symptomene på esophagitt eosinophila, en alvorlig inflammatorisk tilstand forårsaket av matallergi (9).

Quail egg er også studien som potensiell behandling for Salmonella infeksjon, siden eggene inneholder unike anti-salmonella antistoffer (10).

Selv om disse resultatene er lovende, er det behov for videre forskning på mennesker.

Forholdsregler

De fleste vaktelegg er ikke pasteurisert, noe som betyr at de ikke har blitt oppvarmet for å drepe skadelige bakterier som kan ligge på skallet.

Av denne grunn bør gravide kvinner og folk med et kompromittert immunsystem unngå vaktelegg eller sørge for at de er helt kokte uten cola eller gelatinøse eggeplomme før de spiser dem.

Også, hvis du er allergisk mot kyllingegg, kan du være allergisk mot vaktelegg. Du bør øve ekstrem forsiktighet hvis du vil teste din toleranse for vaktelegg og gjøre det bare under tilsyn av en lege (11).

Du kan også være allergisk mot vaktelegg, selv om du ikke har en allergi allergi, høneegg. I tvilstilfeller er det nødvendig å diskutere det med legen din (12).

Hvordan sammenligne med kyllingegg

Quail egg er mye mindre enn kyllingegg om en tredjedel av deres størrelse.

Men for deres størrelse har vakteleggene store eggeplommer. Fordi mange av næringsstoffene i eggene er funnet i eggeplommen, sier noen mennesker at vakteleggene er mer næringsrike enn kyllingegg, noe som betyr at de inneholder flere næringsstoffer enn vekt.

Denne tabellen sammenligner mengdene av utvalgte næringsstoffer i 3.5 gram (100 gram) av quail egg og kylling, henholdsvis (1, 1. 3):

DV32% DV32% DV43% DV42% DV43% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV9% DV43% DV32% DV32% DV43% DV43% DV32% dv61%

Selv om det er noen små forskjeller i mengden av andre næringsstoffer, er de viktigste forskjellene sett i næringsstoffene som er oppført i tabellen ovenfor.

Quail egg inneholder mer fett og proteiner etter vekt, dobbelt jern og riboflavin og omtrent en tredjedel mer enn vitamin B12 sammenlignet med kyllingegg. D’Andre del, kyllingegg inneholder mer kolin.

Quail egg er også vanskeligere å finne og dyrere. På grunn av deres størrelse trenger du mer enn dem enn kyllingegg hvis du vil bruke dem som en proteinkilde, og dermed øke utgiften.

Quail egg er sunne, men ikke langt bedre enn nøtter fra et ernæringsmessig synspunkt. Det er opp til deg å bestemme om du vil legge dem til kostholdet ditt.

Bruk og hvordan å forberede dem

Quail Eggs kan tilberedes på mange av de samme måtene med kyllingegg, selv om koketiden er betydelig kortere på grunn av deres mindre dimensjoner.

I Japan betraktes vaktelegg som en delikatesse og brukt & # 8211; Ofte rå og # 8211; Sushi. Andre asiatiske land som Sør-Korea og L’Indonesia bruker jevnlig quail egg som en matbit eller akkompagnement til andre retter.

I sør-amerikanske land, brukes egg som mats krydder som pølser og burgere.

En enkel måte å prøve disse eggene på er å gjøre dem. De kan konsumeres som en matbit, lagt til salater eller hakket for en unik versjon av’eggsalat.

Her er hva du trenger for å forberede vaktelegg:

  • Quail egg 12
  • vann

Her er de involverte passasjerene:

  • Ta med en liten pott D’vann.
  • Legg forsiktig eggene i potten.
  • Reduser varmen til en moderat koking og kok i 3-4 minutter.
  • Å skrelle, bryte skallet ved å rulle litt egget på en flat overflate, og utøve et lite trykk. Starter fra bunnen, koble fra skallet og den interne membranen.
  • Sode vaktelegg kan lagres i kjøleskapet i 3-5 dager.

    Bunnlinjen

    Quail egg er en’uventet alternativ til kyllingegg.

    De er små, men rike på vitaminer, mineraler og antioksidanter.

    Men de er dyrere enn kyllingegg. Dessuten er de fleste av disse eggene ikke pasteurisert, så gravide kvinner og personer med et kompromittert immunsystem bør bare spise dem hvis de har blitt fullstendig tilberedt.

    Quail Eggs er en sunn og deilig måte å blande proteinkilder i kostholdet ditt.