Prøv disse 4 matutvekslingene rike på næringsstoffer for når du spiser hjemme

Spise ute kan være vanskelig for folk som prøver å tilfredsstille dine daglige ernæringsmessige behov. Disse kravene kan omfatte makronæringsstoffer (karbohydrater, proteiner og fettstoffer), mikronæringsstoffer (vitaminer og mineraler) eller begge deler.

L’Erfaring bør ikke være stressende. I mange restauranter er det ofte noen alternativer rik på tilgjengelige næringsstoffer: Du må bare vite hva du skal se etter.

Personlig, når jeg går ut for å spise, prøver jeg alltid å velge måltider som inkluderer en slags rå grønn salat for å starte, massevis av kokte grønnsaker og en sunn kilde til protein. På denne måten får jeg en god balanse mellom makronæringsstoffer og så mange mikronæringsstoffer som er mulig.

Uansett om du er rettet mot en restaurant, en kino eller et sportspill, hvis du prøver å gjøre måltidene dine de rikeste næringsstoffene mulig, har vi dekket deg med disse fire enkle menyendringene.

Spis flere grønnsaker ved å erstatte sjetongene med crudité

Ikke c’det er ikke noe bedre i en meksikansk restaurant av en’stor bolle med guacamole. Vanligvis kommer dette med et fjell med nybakte og salte chips tortilla. Yum!

Selv om de er veldig deilige, kan tortilla-sjetongene fylle opp raskt nok uten å gi mye næringsverdi til kostholdet ditt. En fin måte å motvirke dette på er å be om rader, eller rå grønnsaker, begge til å følge med frites og som erstatning.

Rå grønnsaker inneholder tonnevis av fibre, enzymer og antioksidanter, noe som gjør dem til et flott utgangspunkt neste gang du er ute. De kan også bidra til å motvirke overflødig mat hvis de kombineres med sjetonger og guacs. Grønnsaker giftet seg godt med andre typer sauser, som hummus, tzatziki, baba ganoush og også saus.

Øk L’kaliuminntaket ved å erstatte smørbrød og brød med salatruller

Salat ruller er en’utmerket alternativ til brød og smørbrød til smørbrød, tacos og burgere.

Salat er rik på fibre og næringsstoffer som kalium, kalsium og folsyre. Og i løpet av disse varme sommermånedene, er salat også en «utmerket alternativ på grunn av det høye vanninnholdet.

Min favoritt sminke er å bruke smør salat kopper som burger boller og taco skjell. Så hvis du er på et spill med sport eller i en restaurant, og du vil hoppe over smørbrød eller brød, anser det i stedet for å velge salat.

Ta en dose av vitamin A, som erstatter de normale frites med bakt søte poteter

Frites er deilig, det er ingen tvil om dette. Men hvis du er ute etter noe som er mer næringsrikt, er et utmerket alternativ for bakte frites.

I tillegg til å være super deilig, er søte poteter gode hvis du prøver å øke fiberen og vitaminet til å ansette.

Legg til flere integrerte kornblandinger ved å erstatte hvit ris med quinoa eller integrert ris

Vi er ærlige: Hvit ris er en velsmakende del av en serie retter, fra sushi til bibimbap. Hvis du prøver å øke fiberinntaket, erstatt hvit ris med integrert ris eller quinoa er en fin måte å gjøre det på.

Både den integrerte risen og quinoa er også rike på ulike mikronæringsstoffer, fra mangan til kalium, noe som gjør dem til en «8217; alternativ nærende og satiating, hvis det er det du leter etter.

Du kan tilfredsstille dine ernæringsmessige behov når du spiser ute

Enten du prøver å nå makroene, eller du håper å få flere fibre i kostholdet ditt, kan du gjøre alt dette selv når du spiser ute. Og å ha et kit av forskjellige matutvekslinger kan bidra til å gjøre denne prosessen mindre stressende.

Neste gang du er ute for et måltid, bruk denne veiledningen for å fjerne noen antagelser og veilede deg om hva du skal velge mellom menyen.

Nathalie er en registrert dietitian og ernæringsfysisk medisin med en psykologi i Cornell University og en mastergrad i klinisk ernæring på New York University. Er grunnleggeren av Nathalie LLC Nutrition, En privat ernæringsstudie i New York City fokuserte på helse og velvære ved hjelp av en integrert tilnærming, og Alle gode spiser, Et merke av helse og velvære på sosiale medier. Når han ikke jobber med sine kunder eller på medieprosjekter, kan du finne henne på reise med mannen sin og deres mini-australske, Brady.

Videre forskning, skriving og redigering har bidratt med Sarah Wenig.