Postpartum Belly: Hvordan bli kvitt det

Del på Pinterest

Vi inkluderer produkter som vi tror på våre lesere. Hvis du kjøper lenker på denne siden, kan vi tjene en liten kommisjon. Her er vår prosess.

Gratulerer! Kroppen din har bare vokst som et nytt menneske. Det er super fantastisk!

Hvis du er som de fleste av oss, har du sannsynligvis noen & # 8220; kampsår & # 8221; Å vise at du overlevde. Ja, vi snakker om postpartum moro som tretthet, rullebaner følelser, tårer & # 8230; Og den magen etter fødselen.

Om noen dager kan du også føle at du velger mellom flat mage og nyfødte kosninger! Men i det minste i utgangspunktet feirer det kroppen din for det du gjorde, og vet at en umiddelbar flat mage er overvurdert og kanskje mer egnet for kjendiser med personlige trenere og samboende tate.

Deretter kan du hylle deg med å vite at det er ting du kan gjøre for å miste vekten av barnet som virker stubbornly henger til din sentrale del.

Hva skjedde med magen min?

Barnet er utgitt & # 8230; Så hva gjør magen din? Det er fett av mage eller flaccid hud eller hormoner eller hva?

Vel, det er litt & # 8216; av alt. Du har fått litt og # 8216; Vekt, som er akkurat det du måtte gjøre. Dine abdominale muskler & # 8211; To parallelle band av muskler som støtter kjernen din & # 8211; De er langstrakte.

Tenk på det: Den midterste nyfødte veier om 7 pounds (3.2 kilo). Abdominale muskler (abdominal) og bindevev måtte strekke seg for å få plass til dette. Samtidig har tykktarmen din, kolon Sigmoid og magen har beveget seg høflig for å gi barnet mer plass.

I tillegg til # 8217; vekt og strekk økning, har kroppen din produsert hormoner for å gjøre bindevevet mer elastisk. Pust inn den nyfødte duften: Du jobbet hardt for å tjene det.

Historie for å miste magen din etter fødselen

Du vet hvordan L’du har & # 8211; nå hvordan du mister det?

L’American College of obstetrikere og gynekologer Han sier at avhengig av kroppsmasseindeksen din (BMI), bør du ha tjent mellom 11 og 40 pounds (fra 5 til 18 kilo) under graviditeten. Den gode nyheten er at du umiddelbart vil miste litt og # 8216; av denne vekten.

Vekten av barnet kommer først, dette er åpenbart. Du vil også miste noen få pund umiddelbart når du mister blod, væsker og amniotisk væske.

For den første uken etter levering, kan du oppdage at du løper på badet oftere, og at når du våkner om natten, er pyjamasene skittent med svette. Disse ekstra irritasjonene er måten kroppen din blir kvitt den ekstra væsken.

Ved slutten av den første måneden kan du ha mistet opptil 20 pund uten for mange anstrengelser. Vent ytterligere 2 uker, slik at livmoren går tilbake til sin opprinnelige størrelse og magen vil vises flatt.

Og hvis du ammer, vet at amming ikke bare handler om fôring og koser, men kan også hjelpe deg med å gå ned i vekt.

Sekund Akademi for ernæring og dietetikk, Sjakking mødre bruker fra 400 til 500 kalorier om dagen for å produsere L’hele mengde melk som de fleste barn trenger fra fødsel til 6 måneder.

Og i det minste en studie har vist at mødre som ammer utelukkende i mer enn 3 måneder har en tendens til å miste mer vekt enn de som ikke gjør det. (Når det er sagt, ikke alle mødre miste vekt raskt under amming.)

De fleste leger og fysioterapeuter anbefaler å vente 6 uker før du starter et formelt treningsprogram hvis du hadde en ikke-komplisert vaginal fødsel eller 8 uker hvis du hadde en keisersnitt.

Så du er et par måneder etter fødselen, og du føler deg sterkere og mer som din gamle jeg? Her er hvordan å være proaktiv og hilse på magen din trygt.

Proaktive passasjer for å kvitte seg med magesikkerhet

Riktig

Trening og å spise på en sunn måte vil hjelpe deg med å komme tilbake til graviditetens vekt om noen måneder. Men hvis du vil se den flate magen, må du gjøre noen øvelser som tar sikte på bukemuskulaturen din. Og her er hemmeligheten: ikke gå umiddelbart for crunches.

Husk bindevevet mellom båndene i bukene som strukket? En liten mengde strekk oppstår i alle graviditeter, og dette er normalt. Når stoffet begynner å helbrede, vil det reparere det alene. Men Foreløpig søk Viser at abdominal crunches som utføres for tidlig, faktisk strekker bindevevet enda mer og gjør det tynnere og svakere. Ikke hva du vil ha for en sterk og solidaritetskjerne.

For å starte med de rette øvelsene, vil du styrke din dypeste abdominal muskel: din abdominal transversal. Tenk på denne muskelen som på / # 8220; belte & # 8221; Internt av kroppen din.

Mens vi råder deg til å snakke med en fysioterapeut eller legen din for lignende øvelser, kan du trygt, bekkenhells er en god måte å starte på. Binder strengt et ark rundt magen for å støtte bukene og gjøre dette:

  • Legg deg ned på ryggen, legg føttene på gulvet og bøy bena dine.
  • Trekk navlen mot ryggraden og løft bekkenet fra gulvet.
  • Stram klippene og hold i 5 sekunder.
  • 5-serien 5-repetisjonstips.

Innen 8-12 uker bør du være klar til å bytte til dypere abdominaløvelser. EN studere av 40 kvinner viste at kjerneforsterkende øvelser fungerer! Du spør deg hvor mye det er ganske? I følge American Trening Council, Du kan utføre abdominal øvelser for å tone muskler 2-3 ganger i uken.

Her er noen gode mageforsterkende øvelser du kan prøve:

  • Dell’underarm. Ligger med underarmene på gulvet. Nærbilde til tiptoe. Suget i magen. Klem baken. Hold 20 og øker etter hvert som du blir sterkere.
  • Omvendt knase. Ligge på ryggen med knærne foldet og lårene vinkelrett på bakken. Med abdominals, har han på seg knærne til brystet hans. Hold posisjonen for 2 teller og gjenta 10 ganger.
  • Scissor sparker. Ligge på ryggen med sine rette ben. Øker begge bena fra gulvet og skru deretter opp bena ved å senke dem og løfte dem vekselvis. Gjør fra 15 til 20 repetisjoner.

Her er noe du bør vite: Hvis bukene dine har skilt mer enn 2-2.5 centimeter & # 8211; Diastase Retilinear & # 8211; Og du ser ingen nedleggelse av gapet med tiden og # 8217; trening, du kan trenge kirurgi for å rette opp det.

Spis godt

Når du tar vare på en nyfødt 24 timer i døgnet, xnumx dager på xnumx, er du fristet til å nå sjokolade og forby sunne spisevaner i fortiden, spesielt midt på natten når resten av huset sover dypt. Så her er noen enkle, velsmakende og sunne snacks:

  • High fiber korn å holde systemet jevnt (ingen fortalte deg at de dovne tarmene er vanlig etter fødselen & # 8211; klandre ditt slitne fordøyelsessystem av kamp og hormoner)
  • Kutte grønnsaker og frukt
  • Mel D’Instant Oats
  • Maxful yoghurt sprinklet med mysli eller tørket frukt

Abdominale band, skede og korsetter: hva er riktig?

Disse vil støtte hele magen og nedre rygg og gi deg en flat mage, men formen din vil ikke forandre seg. Mødrene som har gjennomgått en keisersnitt, oppfordrer dem ofte fordi de kan hjelpe den’gravering for å helbrede ved å fjerne trykket. Men keisiske mødre er ikke de eneste fansen.

Her er hasselet:

  • Abdominalbåndene etter fødsel er laget av justerbar elastikk som dekker bysten fra ribbenene til sidene.
  • Cincers i livet er vanligvis laget med et mer stivt materiale, de dekker deg fra under bysten til hofter og har en kroklegging. De gir deg en ekstra komprimering som kan forårsake mer skade enn fordeler, så vi anbefaler deg å unngå dem.
  • Korsetter er ikke bare en relikvie av 1850. Du kan fortsatt finne dem i dag, men de vil gi deg ekstra komprimering du vil unngå.

Hvis legen din anbefaler en magebandasje, vil du sannsynligvis ha den i 10-12 timer om dagen i 6-8 uker. Det virker fristende? Husk at du fortsatt må jobbe på bukene før du virkelig kan si farvel til den magen.

Her er noen mageinnpakningsalternativer å vurdere:

  • Belly Bandit Original Belly Wrap
  • Opptrykk Shrinkx Belly Belly Postpartum Pack
  • Ingrid og Isabel Bellaband

L & # 8217;

Du spiser på en sunn måte, trener, jobber abdominals & # 8230; Og magen din er fortsatt der. Og nå?

Ikke bekymre deg hvis du fortsatt har en mage 3 eller 6 måneder etter fødselen. Den nevnte «9 måneder å bære den; 9 måneder for å fjerne det «Det kan ikke være en gyldig vitenskap, men det kom fra # 8217; opplevelse av mange mødre som deg.

Hvis du tror at barnets vekt er blitt en del av deg for alltid, eller du har andre spørsmål, kontakt legen din for å be om hjelp. Og ta en «8217; andre pust av den søte duften av barn og motstå fristelsen til å sammenligne notater med andre mødre. Fordi vi er hver på vår tur.