Pilates vs Yoga: Hva er den beste treningen?

Pilates, Yoga, Yogilates, Piyo. De ser alle ut til å tilby lignende treningsøkter, så hvordan velge? Pilates og Yoga har utviklet seg betydelig de siste årene. Med forskjellige varianter tilgjengelig i treningsstudioer og studioer rundt om i verden, er CE N’er for nesten alle smaker.

Yoga og Pilates er både lavpåvirkende treningsøkter som fokuserer på # 8217; bruk av kroppsvektmotstand. Fordelene er store. Begge treningsøktene kan øke generell helse, noe som fører til en bedre livskvalitet.

Som med enhver øvelse, er riktig form grunnleggende. Endringer må gjøres for de med fysiske begrensninger.

Pilates

Del på Pinterest

Pilates ble utviklet av Joseph Pilates på slutten av første verdenskrig. Det har vært brukt hovedsakelig som rehabilitering for sårede soldater. Pilates brakte sin metode til USA i 1923 og tilbrakte år for å perfeksjonere sin tilnærming.

Pilates kan:

  • Øk muskelstyrken og motstanden
  • Forbedre fleksibilitet og holdning
  • Bringe til en bedre balanse
  • forårsake en reduksjon i leddsmerter

Pilates fokuserer på små bevegelser som krever bruk av viktige muskler i ryggen og kjernestabilisatorene. C’Det er en sterk vekt på # 8217; start av hver øvelse med et kontrollert pust som starter en sammentrekning av de sentrale musklene. Pilates kan gjøres på en matte eller spesialisert utstyr. L’utstyret er unikt som det bare bruker fjærer, spak og kroppsvekten din for å gi motstand.

Tester tyder på at Pilates kan være nyttige for personer med følgende forhold:

  • leddgikt
  • urininkontinens
  • Åndedrettsforholdene
  • Felles skader
  • ryggsmerter

Yoga

Del på Pinterest

Den eksakte opprinnelsen til yoga er ukjente. Men eksisterer i minst 3000 år. Yoga har røtter i sjamanismen, i buddhismen og andre østlige religioner. Fokuserer på de fem overbevisningene om:

  • Sann avslapning
  • trening
  • puster
  • dietten
  • Positiv tenkning og meditasjon

Bevissthet og dyp pusting er grunnleggende funksjoner i en yoga praksis. Selv om det er mange forskjellige typer yoga, hold ulike poser og bla gjennom ulike bevegelser er standard i de fleste klasser. Yoga kan ses som en form for tankekontor. Kombiner fysisk aktivitet og bevisst konsentrasjon. Dette gir større bevissthet om å puste og energi; energi.

Fordelene med yoga har blitt mye studert. I tillegg til fysiske og mentale fordeler, er yoga også kjent for å ha positive effekter for medisinske problemer, inkludert:

  • angst
  • Depresjon
  • multippel sklerose
  • leddgikt
  • Åndedrettsforholdene
  • Høyt blodtrykk
  • Kronisk smerte
  • Type 2 diabetes

Likheter mellom yoga og pilates

  • Både Yoga og Mat Pilates kan utføres med lite utstyr. De krever bare bruk av en matte og noen ekstra scenobjekter som en blokk eller en pilates ring, hvis ønskelig.
  • Begge fokuserer på # 8217; korrigert pusten bruker under trening og understreke membranen puste eller dyp pusting i magen.
  • Både yoga og Pilates krever mental konsentrasjon og kan bidra til å redusere stress. De kan også tilpasses forskjellige treningsnivåer.
  • Yoga vs Pilates: som er best?

    Yoga og Pilates er begge gode treningsøkter. Hvis du har en helsetilstand, kan du konsultere en instruktør for å finne ut hva som er best for deg.

    Mange former for yoga krever betydelig fleksibilitet og mobilitet av leddene, spesielt ryggraden, sidene og håndleddene. Selv om de fleste poser kan endres, kan en person med alvorlige begrensninger eller smerte finne det vanskelig å følge det i mer avanserte klasser.

    Det er mange forskjellige stiler av yoga, inkludert reparatør Yoga, Acro Yoga og Yoga på stolen. Finn det som fungerer best for kroppen din er grunnleggende.

    Pilates kan være en god øvelse for eldre eller for de som gjenoppretter seg fra en skade takket være sine lavvirkningsøvelser og subtile bevegelser. Det er mange former for pilates. Hovedforskjellen mellom dem er typen av utstyr som brukes.

    Treningsøkter basert på’utstyr bruker mange av de samme bevegelsene i en klasse av matter, men med større motstand. Mat Pilates er flott for mange mennesker, men kan være mer utfordrende for de som har redusert mobilitet eller en kraft av den knappe kjernen.

    Pilates kan være dyrt og # 8217; tilgang til utstyret er obligatorisk for noen former for Pilates. Som med yoga, kan Pilates endres, men en korrekt undervisning og utførelsen av øvelsene er grunnleggende for å unngå skade.

    Advarsler

    Rediger treningsøktene dine Hvis du lider av rygg eller nakkesmerter, eller du har respiratoriske problemer. Snakk med legen din før du prøver Pilates eller Yoga hvis du er gravid, eller du har andre fysiske begrensninger.

    Kontakt alltid legen din og en sertifisert instruktør før du starter et treningsprogram. Du kan tenke på å ta private leksjoner før du går inn i en klasse eller følger en treningsvideo. En feil form eller trykk over grensene dine kan forårsake skade.

    Kommende trinn

    Yoga og Pilates er begge gode lagt til din ukentlige treningsrutine. Disse treningsøktene vil hjelpe deg med å nå dine mål hvis du leter etter:

    • Bygge lange og tynne muskler
    • Øk din fleksibilitet
    • Skaffe seg mental klarhet
    • Forbedre stabiliteten til kjernen din

    Yoga kan hjelpe deg med å utdype praksisen med meditasjon, forbedre din fleksibilitet og hjelp med balanse;. Pilates kan være bedre for gjenoppretting etter en skade, for å forbedre stillingen og for styrken av kjernen.

    Del på Pinterest