Parenthood-eksperter reagerer på dine hovedspørsmål etter fødselen

Du spurte, vi svarte. DAI A’Se på råd fra våre eksperter for de første 6 ukene etter fødselen.

Del på Pinterest

De første 6 ukene etter fødselen er fulle av kjærlighet og spenning, men de er også utmattende og for å si mildt overveldende. Vi vet at C’Det er en stor oppmerksomhet i # 8217; sørg for at barnet ditt er helt sunt og lykkelig i den perioden, men vi er her for å minne deg om å konsentrere deg om å ta vare på deg.

Vi spurte våre etterfølgere på sosiale medier som deres hovedspørsmål i løpet av de første 6 ukene, og vi satte oss i kontakt med vår medisinske rådgivende komité for foreldre for å hjelpe dem med å svare. Vi fikk noen vektede spørsmål, og vi var i stand til å få svar fra tre av våre eksperter:

Finn ut hva våre etterfølgere ønsket å vite og hvordan våre eksperter hjalp dem.

Du kan finne videoer av våre eksperter om våre fremtredende poeng i Instagram her.

Karla Pippa, sertifisert doula og konsulent for amming

Hvordan håndtere det hovne brystet i de tidlige dagene / ukene etter fødselen?

Hvis amming går bra, er det den beste måten å håndtere syltetøyet, så sørg for at du spiser deg med fasthet. Du kan også uttrykke for hånd under en varm dusj eller du kan pumpe, men bare for en PO & # 8216; av lettelse. Hvis du er veldig ubehagelig, kan du prøve å bruke kaldt kålblader for å redusere hevelse.

Hvordan kan jeg amme med en sterk skuffelse?

Hvis du har en sterk skuffelse, er den mest effektive måten å hjelpe et barn i vanskeligheter, angriper det og legger seg ned eller legger seg for å eliminere tyngdekraften fra blandingen. Det kan være nyttig å uttrykke bare litt og # 8216; å overvinne den første energiske skuffelsen.

Hvordan kan jeg amme og flaske på samme tid?

Hvis alt går bra, mange konsulenter for ammende råd til å vente 3-4 uker før du introduserer en babyflaske, slik at du virkelig kan starte amming. Hvis du tilbyr en babyflaske, velger du brede munner brystvorter, langsom strømning og test en rytmisk tilnærming for å etterligne ammingrapporten.

Når vaginal smerte forsvinner? Mye press der borte!

Selv om helbredelsesprosessen kan ta måneder for mange, vil de fleste føle en betydelig forbedring i vaginal smerte innen 2 uker. Sheight Baths, Ice Packs og Hold deg unna føttene dine, bør hjelpe. For de vanskeligste tilfellene inviterer vi deg til å konsultere en bekkenbunns terapeut.

Slik justerer du melkproduksjonen fra pumping bare til amming bare?

Når amming fortsetter godt, er det mer effektivt enn pumpen, deretter passasjen fra # 8217; utvinning alle’amming bør hjelpe tilførselen av melk. L’Strømforsyning på forespørsel i stedet for at programmert generelt også styrker tilbudet ditt. I tilfelle problemer, sørg for at du kontakter en konsulent for amming.

Hva kan jeg gjøre hvis jeg føler meg en følelse av brennende bryst når melken kommer?

Brennende følelser under amming kan oppstå av flere grunner. Hvis det bare er under L’amming, er det svært sannsynlig at dette er en følelse av skuffelse i et bryst. Det kan imidlertid være bedre å konsultere en konsulent for amming hvis du er bekymret eller hvis det er andre symptomer.

Hva gjør en dør? Hvordan kan en doula hjelp?

En Doola er en støtteperson som hjelper deg med å forberede deg på levering, følger prosessen med fødsel med deg og vitne til deg etter fødselen. En Doola gir følelsesmessig, fysisk og informasjonsstøtte Slik veileder du deg med arbeidsstillinger, hjelper deg med å bla gjennom det medisinske systemet og amme. Vi anbefaler sterkt at du får en.

Se ressursene for å finne praktisk doule her.

Raj Dasgupta, MD, Sleep Medicine

Begge barna mine sov ikke som nyfødte av andre mennesker. FORDI!?

Gjør ditt beste for ikke å sammenligne deg selv og barnet ditt med andre: sove og barn er veldig personlig. Men det er noen ting som alle nyfødte har til felles:

  • Total sovetid. Nyfødte skal sove i totalt 18-20 timer.
  • Sovefaser. Barn bruker 50% av natten i Sleep Rem (Ons-Active Sleep & # 8221), som er en av de mest essensielle fasene av søvn for å hjelpe dem å vokse. De bruker de resterende 50% av natten i ikke REM-modus, O & # 8220; fredelig søvn & # 8221;.
  • Varighet av søvnsyklus. I nyfødte er søvn sykluser svært korte, kun fra 45 til ca 50 minutter. Dette betyr at C’det er muligheten for flere oppvåkninger, og hvis barnet ikke svinger, må foreldrene mate på deres gråte eller gi ham litt og / 3216; av komfort.

De forteller meg å sove når barnet sover, men det er umulig. Hva er noen forslag?

Dette er et veldig vanlig problem som Neo Foreldre står overfor. I stedet for å prøve å kombinere søvnprogrammet med barnets en, har vi andre råd:

  • Når barnet gjør en lur eller sover, er det på tide å senke det med et par hakk. Ikke å løpe for å gjøre klesvask, ikke å gjøre 20 flere jobber, men å endelig ta et pust og slappe av et øyeblikk. Og ja, legg bort den mobiltelefonen.
  • Sonnellini! Jeg er en fantastisk måte for nye foreldre å føle seg forynget og hvilet, og vi trenger alle det med våre nyfødte. Pass på at du gjør disse sleepers mellom 12: 2 og 20: xnumx og gjør ditt beste for å sove mer enn xnumx minutter.

Noen råd og sminke for de søvnløse nettene?

Barn gjør mye støy. Gurgogliano, Burp og noen ganger hoste. Så det viktigste å konsentrere seg ikke å hoppe til hver liten lyd som kommer fra din nyfødte.

Hvis du tilbringer en av de søvnløse nettene, sørg for at du tar med deg litt utenfor eller i nærheten av et vindu om morgenen. Sollys kan bidra til å gjenopprette våre sirkadiske rytmer, så dette kan bidra til å forhindre at barn har to dårlige netter under.

Jeg kan bruke CBD til å sove under amming?

En dag d’I dag bruker folk CBD for alt, og vi gjorde en lang vei når det gjelder forskning. Men det er fortsatt mange spørsmål der ute når det gjelder CBD. Så når det gjelder amming og bruk av CBD, må du sørge for at du følger FDA-retningslinjene for å unngå det.

Min angst er til stjernene: Du har råd til å roe det å sove bedre?

Konsentrerer seg om de tingene du kan sjekke, som er din godnatt ritual. Vær oppmerksom på hva du spiser, når du spiser og sørg for at du legger bort teknologi og gjør en PO & # 8216;. Når det gjelder soverommet selv, hold det mørkt og prøv å holde det stille og på den kuleste siden.

Tipane Jake, Certified Personal Trainer, Postpartum Fitness

Hvordan vet jeg når kjernen min er sammen igjen ?! Matbit?!

Mange kvinner opplever diastasen rake etter graviditet, som er splittet av Alba-linjen (dvs. medianlinjen i bukemuskulaturen). Du kan teste det alene hjemme som plasserer to fingre horisontalt over navlen og trykker grundig. Sjekk om C’det er et mellomrom mellom bukveggen på begge sider.

Nesten alle opplever et gap etter fødsel, men vi prøver å se om C’Det er et mellomrom fra 2 til 2 1/2 fingre i # 8217; navle, 3 tommer over eller 3 tommer under. Hvis du har et gap i et av disse punktene, har du diastasen rettene, og det er ikke på tide å begynne å gjøre crunches.

Hva er noen øvelser jeg kan gjøre hjemme for å lindre ryggsmerter?

Postpartum lumbal smerte er vanlig fordi hofter, bukene og den dype bekkenbunnen er alle litt og # 8216; ustabil etter graviditet. For å hjelpe deg med å bekjempe denne ustabiliteten og skaffe kraft, er det første du bør konsentrere, for å sikre at du virkelig har kommandoen på kegelen din:

  • Ta en sittestilling på en stol og forestill deg at du føler deg når du prøver å stoppe deg for å tisse. Se om du kan holde det trykket i 5-7 sekunder.
  • La oss nå prøve å synkronisere denne sammentrekning av kegelen med pusten din. Ta et dypt pust gjennom nesen din, fyll magen og puster ut gjennom munnen din som om du prøver å blåse en ballong.

Hvordan kan jeg trene uten å gjøre for mye?

En av de vanskeligste tingene å håndtere etter levering er det haster som du har rundt for å gå tilbake til din normale treningsrutine. Det er vanskelig å bremse deg selv, men dette er et veldig viktig øyeblikk å gjøre de tingene du trenger din kropp mer. Du må hvile, ta deg tilbake og ta vare på barnet.

Den beste måten å sørge for at du ikke gjør for mye, er som enhver annen vanlig treningsrutine. Du vil ikke ha en økning i intensiteten eller varigheten på over 10% uke i uken. De beste postnatale øvelsene til å starte er øvelser for bekkenbunn, # 8217 Stabilitetsøvelser; hip og gå.

Vi vet at det ikke ser mye ut, men hvis du gjør disse tingene hele tiden for de neste 6 ukene til 3 måneder, vil du være på et flott sted når du er autorisert til full aktivitet.

Kegels er det eneste svaret?

Etter å ha utviklet kommandoen på Kegel, prøv å legge til litt & # 8216; aktivering av skinker og noen stabilitetsøvelser av # 8217; hofte for å forberede deg på hva som helst din normale aktivitet.

De tre første øvelsene for å legge til etter at du har utviklet kommandoen på kegelen, er glutenbroer, skall og sidebenheiser. Synkronisere disse bevegelsene med Kegelen din vil legge til en ny utfordring og vil gjøre det mye mer stimulerende.

Hva er noen øvelser jeg kan gjøre for å gjøre oss klar til å trene igjen?

Tenk på hvordan du gjør deg klar til å gradvis gå tilbake til din normale treningsrutine i de første 6 ukene etter fødselen. Begynn å legge til en øvelse i uken for de neste 6 ukene. Innen den sjette uken bør du gjøre seks øvelser og ta en fin lang tur etter hver av disse øvelsene. Start med disse øvelsene:

  • Kegler
  • Glutei Bridges
  • Clam skall
  • LAUNING LED LED SIDE
  • Stasjonær vask eller splittet squats
  • Gratis Body Squats

Når du når det punktet du legger til lunges og squats, kan du bruke en stabilitetskule mot en vegg eller stabilisere deg selv med en dowel eller en kostesett, for å hjelpe deg med å holde deg stabil.

Ta bort

Ikke glem å ta vare på deg etter barnets fødsel. Vær oppmerksom på kroppen din, senker ritualen av godnatt og sørg for at du trener, men gjør det sakte. Vær tålmodig med deg selv og unngå å sammenligne situasjonen din med det for noen andre fordi alles reise er annerledes.

Husk å alltid kontakte legen din eller Doola hvis du har spørsmål eller tvil om helsen din. Du kan også følge oss Instagram For noen forslag og ler underveis.