Paralyseangst: Symptomer, depresjon, behandling og andre

Helse og velvære berører hver av oss annerledes. Dette er en persons historie.

Alle & # 8217; Jeg startet jeg hadde ingen anelse om å ha en D & # 8217 forstyrrelse;. På jobb var jeg overveldet, og jeg følte meg mer følelsesmessig enn vanlig, så jeg tok en sykdomsavtale for å sette hodet mitt tilbake. Jeg leser at ledig tid kan hjelpe deg med å føle deg mer positiv og prøve mindre depresjon, så jeg var sikker på at det var litt og # 8216; hvile det ville få meg til å føle at det regnet om et øyeblikk.

Men etter to uker med pause ble min mentale tilstand betydelig utfelt. Jeg var ukontrollabel i flere dager, min appetitt var ikke-eksisterende, og jeg kunne ikke sove. Jeg tok motet til å se en lege for ren forvirring. Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg følte meg verre enn før min medisinske lisens.

Heldigvis var legen min veldig empatisk, og han kunne se nøyaktig hva problemet underliggende var. Han utledet at det jeg trodde var stress relatert til arbeid var faktisk et paralyserende tilfelle av depresjon og angst.

I utgangspunktet la jeg «8217 som ble ombalanse under overflaten mens jeg fokuserte på å finne lindring fra de mest alvorlige symptomene på depresjon. Jeg startet et kurs av antidepressiva og startet en daglig treningsrutine. Kombinasjonen av disse to tingene, sammen med forlatelse av mitt stressende arbeid, bidro til å appease de intense følelsene av fortvilelse, følelsesmessig nummenhet og selvmordstanker.

Etter noen måneder begynte stoffet virkelig å tre i kraft. Men når mitt humør forbedret, var de lammende symptomene på # 8217; angst forblev mer utbredt enn noensinne.

Hvordan konsumeres å se etter kontroll

Som mange av de millioner av mennesker som lider av angst rundt om i verden, ønsket jeg å være kontroll over livet mitt. Jeg ble besatt av vekttap, og selv om jeg aldri har blitt diagnostisert med en matforstyrrelse, viste jeg noen bekymringsfulle symptomer.

Jeg veide tre eller fire ganger om dagen og delt all mat i kategorier av gode eller dårlige gutter. Full mat som kylling og brokkoli var gode, og alt som var utdypet var dårlig. Jeg lærte at mat som ris, havre, søte mais og poteter kunne øke blodsukkeret og forårsake trang, så selv de matene ble «dårlig» dårlig & # 8221;.

Cravings kom uansett, og jeg reagerte tygge junk food og spytte den i søppel eller spise store mengder mat til jeg følte meg dårlig.

Jeg dro til treningsstudioet hver dag, noen ganger opptil tre timer om gangen, hevder vekter og gjør kardio. På et tidspunkt stoppet menstruasjonssyklusen min.

Mine kroppsbildeproblemer ble deretter til sosial angst. Jeg ga opp all og alkohol for å forbedre humøret mitt, men uten en vodka i hånden fant jeg det vanskelig å slappe av og åpne meg selv, selv med mine beste venner. Dette har forvandlet seg til en større frykt for å måtte forklare meg selv til fremmede. Fordi jeg ikke drikker? Fordi jeg ikke jobbet lenger? L & # 8217; Angst gjorde meg katastrofen og ta det verste mulige resultatet, slik at jeg er redd for alle & # 8217; ideen om å sosialisere seg i det offentlige.

Del på Pinterest

En gang jeg planla å møte en venn, men jeg slettet alle & # 8217; siste øyeblikk fordi vi skulle til en restaurant der jeg en gang gikk med en tidligere kollega. Jeg var overbevist om at kollegaen ville ha vært der, og jeg ville ha blitt tvunget til å forklare hvorfor jeg ikke lenger var nok til å jobbe.

Denne tankegangen har blitt insinuert i andre aspekter av livet mitt, og jeg følte meg engstelig for små ting som å svare på døren og ringe til telefonen. Jeg hadde mitt første panikkanfall på et tog, og dette ga et ytterligere nivå av angst: frykten for å ha et annet angrep, som ofte var tilstrekkelig til å forårsake et panikkanfall.

Som et resultat av # 8217; innledende angrep begynte jeg å høre en smertefull hals knute hver gang jeg måtte gå opp et tog. Jeg trodde det var magebrennende, men jeg oppdaget at det faktisk er en vanlig fysisk reaksjon på # 8217; angst.

Finn verktøyene for å gjenopprette

Lær å overvinne de fysiske og mentale symptomene på angsten har vært en lang og komplisert reise. Jeg tok antidepressiva under veiledningen til legen min i seks år, noe som hjalp meg utrolig. Fra tid til annen stod jeg også på piller for angst. Har alltid vært en god kortsiktig løsning for når kroppen min nekter å slappe av, men heldigvis var jeg i stand til å finne andre verktøy som hjalp meg til å fullstendig håndtere mine symptomer.

Siden L & # 8217; Alkohol er en depressiv, min lege rådet meg til å stoppe. Ikke å drikke var viktig fordi han holdt min depresjon i sjakk, mens jeg fant en måte å håndtere min lammende angst.

Jeg sluttet å være en diett fordi jeg visste instinktivt at han hadde på seg mer stress enn lykke. Jeg fikk litt & # 8216; Vekt og nå fokuserer jeg på å opprettholde et balansert kosthold uten å fikse meg på kaloriene. L & # 8217; Øvelse er fortsatt en stor del av livet mitt, men nå er det en form for helbredelse i stedet for en taktikk for å gå ned i vekt, og jeg gjør eksperimenter med forskjellige aktiviteter & # 8211; fra å svømme til yoga & # 8211; Avhengig av humøret mitt.

Mens jeg var ute av jobb, gapp jeg min lidenskap for å skrive og bestemte seg for å åpne bloggen min. Alle & # 8217; Jeg ante ikke at denne kreative utbruddet ville ha hatt en slik helbredende kraft på min psyke. Mange anklager sosiale medier for å utløse # 8217; angst, men jeg brukte dem & # 8211; Sammen med kreativ skriving og # 8211; Som et positivt verktøy for å møte min frykt. Jeg kan være mye mer ærlig om min angst i en Facebook-melding eller i en statsoppdatering og har dokumentert min historie om mental helse på min blogg.

Andre har Han citerte Twitter som en effektiv håndteringsmekanisme For stress, og jeg er tilbøyelig til å være D & # 8217;. Ha min D & # 8217 forstyrrelse; åpen angst før møtet er en vekt ut av tankene mine, som gir meg å sosialisere seg lettere.

Del på Pinterest

Men å flytte bort fra sosiale medier er fortsatt viktig for meg på daglig basis, og jeg finner at meditasjon er en nyttig måte å senke hjernens hjerne etter en dag brukt på nettet. Forskning tyder også på at praktiserende bevissthet ikke bare skaper en følelse av fred og avslapning, men kan også gi kognitive og psykologiske fordeler som vedvarer hele dagen.

Nå kjenner jeg mine utløsende faktorer, og selv om min angst ikke har forsvunnet, kan jeg klare symptomene mine når de begynner å bli et problem. Noe enkelt som overvåking av koffeininntaket kan hjelpe deg med å minimere min angst før en lang reise eller en sosial begivenhet. Jeg vet også at hvis jeg jobber hjemmefra i flere timer, må jeg gå ut og ta pusten d & # 8217, frisk luft for å hindre at negative tanker blir insinuert.

Jeg ble ikke overrasket over å finne at tilbringe tid i naturen kan redusere symptomene på stress, angst og depresjon. Eksperter foreslår bare 30 minutter i uken alle & # 8217; åpen kan hjelpe.

Godta min angst

Jeg så min psykiske sykdom som en & # 8217; lidelse. Men nå er det en del av meg, og jeg føler meg rolig for å diskutere det åpent.

Denne endringen av mentalitet var ikke lett. Jeg tilbrakte år å gi meg en nær meg for ikke å takle sosiale situasjoner godt, men jeg gjorde fred med det faktum at jeg er en engstelig innadvendt som trenger lang tid å lade opp batteriene. Lær å tilgi meg selv og vis meg litt og # 8216; Mer medfølelse er beviset at jeg endelig passerte demonene som bidro til min angst, og forlot meg lykkelig og klar for fremtiden.

Blogging var et vendepunkt for meg, ikke bare fordi det er kreativitet vitenskapelig forbundet til positive følelser, men fordi han knyttet meg til folk rundt om i verden, bor de også med angst.

Jeg endelig gjenvunnet min tillit etter å ha hørt det i så mange år, og et overraskende resultat var en ny karriere skriftlig, som gjør at jeg kan jobbe fra hjemmet mitt. Å ha en jobb som gjør at jeg kan uttrykke meg på en kreativ måte, er å givende og være i stand til å håndtere arbeidsbelastningen min når min angst vises, er noe som er en integrert del av mitt velvære.

Det er ingen rask løsning eller en magisk potion for å kurere angst, men C & # 8217; Det er så mye håp for berørte personer. Å anerkjenne de utløsende faktorene vil hjelpe deg med å forutse symptomene før de ankommer, og med medisinsk støtte og gjenopprettingsverktøyene finner du praktiske måter å minimere forstyrrelsene i ditt daglige liv.

Gjenoppretting er for hånden og tar tid og hardt arbeid, men du kommer til å ankomme. Begynn å vise deg selv litt og medfølelse og huske, det vil være verdt ventetiden.

Fiona Thomas er en forfatter av livsstil og mental helse som hun sameksisterer med depresjon og # 8217; angst. Besøk Sin nettside eller koble til henne Twitter.