Overvektig graviditet: Tips for å gå ned i vekt

Del på Pinterest

Når du er gravid, er det viktig å spise nok til å gi barnet ditt utvikle de viktige næringsstoffene som han trenger for å vokse sterk. De fleste leger oppfordrer kvinner til å ta litt og # 8216; vekt under graviditet, men hva du bør gjøre hvis du allerede er overvektig?

Overvektige kvinner har større risiko for komplikasjoner av graviditet som preeklampsi og svangerskapsdiabetes. Deres barn har også større risiko for tidlig fødsel og noen feil ved fødselen. Tidligere ville legene ikke fremme vekttap under graviditet for overvektige kvinner fordi de fryktet at han ville ha skadet barnet. Men et nytt søk viser at overvektige kvinner kan gjøre trening og trygt kosthold for å gå ned i vekt uten noen negativ innvirkning på barnets velvære.

Hvis du er overvektig, kan du fortsatt ha en graviditet og en sunn fødsel. Fortsett å lese for å finne ut forslag om hvordan du kan gå ned i vekt trygt og effektivt under graviditeten.

Det er trygt å gå ned i vekt under graviditeten?

En nylig studie publisert i British Medical Journal Han oppdaget at overvektige kvinner som hadde blitt tilbudt kostholdsråd og trening under graviditeten, hadde bedre resultater for både mor og barn. Kvinner har mottatt informasjon om hvordan man følger et balansert kosthold, holder en matdagbok og engasjerer seg i fysiske aktiviteter, les hvordan du går.

Studien fant at disse inngrepene, spesielt endringene i kostholdet, var forbundet med en redusert risiko for 33% preeklampsi og redusert risiko for 61% av svangerskapsdiabetes. Sunn mat reduserte også risikoen for svangerskapshypertensjon og forretningsfødsel.

Hvis du er overvektig og gravid, kan graviditeten være den perfekte muligheten til å begynne med en sunn livsstil.

Jeg er ansett overvektig?

Du anses å være overvektig hvis du har en kroppsmasseindeks (BMI) på 30 eller høyere. L’IMC beregnes ut fra # 8217; høyde og vekt. Du kan angi informasjonen din og oppdage BMI med a Online kalkulator. Hvis du er overvektig, er du absolutt ikke bare. I følge Institutt for helse og menneskelige tjenester i USA, 1 voksen kvinne på 3 i USA er overvektig.

Hva er risikoen hvis du er gravid og overvektig?

L’fedme øker risikoen for komplikasjoner under graviditet. Jo større kroppsmasseindeks, desto større er risikoen for følgende:

  • spontanabort
  • Svangerskapsdiabetes
  • Hypertensjon og preeklampsi
  • Blodkoaguli
  • tyngre blødninger enn normalt etter fødsel

Disse problemene kan også skje med noen gravid kvinne, overvektig eller mindre. Men med en høyere BMI øker risikoen.

Hva er risikoen for barnet hvis du er gravid og overvektig?

L’fedme kan også øke risikoen for problemer for barnet ditt.

Problemene for barnet ditt kan inkludere:

  • Øre snart (før 37 uker)
  • Høyeste fødselsvekt
  • Mer kroppsfett ved fødselen
  • dødfødt
  • Fødselsfeil som Bifida Plug
  • Økt risiko for å ha en kronisk tilstand som hjertesykdom eller diabetes senere i livet

Hvordan kan jeg gå ned i vekt trygt under graviditeten?

Uansett hva du gjør, gjør det i moderasjon. Det er ikke tid til å oppleve et strengt kosthold eller et intensivt treningsprogram.

Rådfør deg med legen din

Snakk med legen din før du starter et treningsprogram under graviditeten. Kan hjelpe deg med å behandle en rutine og svare på eventuelle spørsmål du kan ha. Legen din kan også lede deg til en dietiker eller en trener for en personlig evaluering og råd om en god kraft og trening under graviditeten.

Vurder din graviditet som en & # 8217;

Graviditet kan være en flott tid å starte et treningsprogram og endre kostholdet ditt. Det er mer sannsynlig å ha gravide kvinner som besøker legen din regelmessig og gjør mange spørsmål. De har også en tendens til å være svært motiverte for å forandre sin livsstil for å holde barnet sitt sunt.

Start sakte

Du bør starte hver ny øvelse sakte og gradvis øke over tid. Start med bare fem eller 10 minutters trening hver dag. Legg til ytterligere fem minutter neste uke.

Ditt ultimate mål er å forbli aktiv i ca 30-45 minutter hver dag. Vandring og svømming er begge gode valg for folk som aldri har utøvd. De er begge delikate på leddene.

Dagbok

En online matdagbok er en fin måte å sikre at du tar tilstrekkelige næringsstoffer og drikker nok vann hver dag. Du kan avgjøre om dietten din inneholder for mange sukker eller natrium eller hvis du mangler en viss nærende viktig. En dagbok er også et nyttig verktøy for å holde styr på humøret og nivåene av sult.

Også en dagbok er den beste måten å planlegge treningsprogrammet på og lage en rutine som fungerer for deg. Først kan du gå inn i en rutine, bedre.

Mange nettsteder har også et fellesskapsforum tilgjengelig slik at du kan koble til med andre som har lignende mål. Du kan også dele treningsrutiner, oppskrifter og andre forslag til å holde tritt med din nye, sunne livsstil.

Unngå tomme kalorier

Under graviditeten, spis og drikk følgende i moderasjon (eller eliminerer helt):

  • hurtigmat
  • fritert mat
  • Mikrobølgeovnmiddager
  • soda
  • desserter
  • desserter

I en studere, Forskere har oppdaget at endringer i kostholdet var mer effektive enn trening bare i # 8217; hjelpe kvinner å redusere vekten og forbedre resultatene for barnets. Kvinner fulgte et balansert kosthold med en blanding av karbohydrater, proteiner og fett og holdt en matdagbok for å sikre å ta de riktige næringsstoffene.

Forlate kostholds moter

Din graviditet er ikke riktig tidspunkt for å prøve en ny matemote. Disse diettene er ofte svært restriktive for kalorier. De vil ikke gi barnet ditt næringsstoffene han trenger for å holde seg frisk. Faktisk kan kostholdsfaser være ekstremt farlig for barnet ditt hvis de får deg til å miste vekt for fort, eller hvis de lar deg spise bare et veldig lite utvalg av matvarer. Barnet ditt trenger mange forskjellige vitaminer og kan ikke ansette dem med et restriktivt diett. Det er bedre å vurdere det en endring i livsstil, ikke en diett.

Ikke overdriv det med treningsøkter

L’Fysisk aktivitet av moderat intensitet vil ikke skade barnet ditt. Men l’intens trening kan være farlig under graviditeten. En god praktisk regel er at du skal kunne utføre en samtale med en venn komfortabelt mens du trener. Hvis du puster for tungt til å snakke, trener du sannsynligvis for mye. Lytt til kroppen din. Hvis noe gjør vondt, må du slutte å trene og ta en pause.

Unngå enhver form for kontakt sport eller aktivitet som kan ubalanse deg og få deg til å falle, som ski, l’ridning eller terrengsykling.

Hvis du vil sykle, er en stasjonær sykkel sikrere enn en vanlig sykkel.

Ta et prenatalt supplement

Selv om et sunt og balansert kosthold inneholder de fleste vitaminer og mineraler som trengs for deg og barnets fremtid, kan det hende at et prenatalt supplement kan hjelpe til med å fylle eventuelle hull. Prenatal vitaminer varierer fra en voksen multivitamin. De inneholder mer folsyre for å forhindre nevrale rørfeil og mer jern for å forhindre anemi.

Prenatal kosttilskudd kan også hjelpe deg med å forhindre cravings og overflødig mat fordi kroppen din ikke vil føle seg privat.

L’

Hvis du er overvektig, kan du fortsatt ha en sunn graviditet. Prøv å holde seg aktiv og spise sunn mat. Gi barnet ditt vitaminer og næringsstoffer det trenger, er viktigere enn nummeret på skalaen. Hvis du ikke kan gå ned i vekt, ikke bekymre deg. Fortsett med en sunn fôring og en moderat trening og prøv å begrense vektøkningen.

Når du er hjemme hos barnet ditt, fortsetter dine vaner og sunn trening, slik at du kan være en sunn mor.