Muskel Tretthet: Behandlingsalternativer, Risiko og forebygging

Hva så «8217; er behandlingen av muskelforvrengning?

En overdreven kroppsinnsats kan forårsake en rekke skader. En muskuløs strekk, eller muskelstranding, oppstår når muskelen er for strukket eller revet. Dette kan være mindre og som en smerte etter en intens trening, eller det kan være så alvorlig å be om en kirurgisk reparasjon.

Muskel tårer er en veldig vanlig lesjon. De fleste som praktiserer sport, har opplevd ham på et tidspunkt i deres liv. Dårlig klimaanlegg, tretthet og feil oppvarming kan føre til muskuløs strekk.

Når en muskelstrekning oppstår, rapporterer folk ofte en popup-følelse eller skyting. Dette er følelsen av det muskulære vevet som strekkes til det klikker. Dette er ofte en & # 8217; veldig smertefull opplevelse. Stammene forekommer mer vanlig i:

  • Baksiden av ryggen
  • nakke
  • skulder
  • muskel kneet sener, som ligger på baksiden av låret

Det er forskjellige måter å behandle muskelforvridninger på. L & # 8217; Behandlingsenhet avhenger av innsatsens omfang.

Når du trenger omsorg for muskel tretthet;?

Diagnose og behandling av muskulær strekk:

  • lindrer smerte og # 8217; betennelse
  • Reduserer risikoen for ytterligere skade
  • Det hjelper deg med å finne full bruk av kroppen din
  • Gi kroppen din sjansen til å hvile og helbrede riktig

Uten tilstrekkelig behandling kan gjentatte skader eller muskelsmerter og svakhet oppstå under daglig bruk. Det kan være spesielt smertefullt under atletisk trening og aktiviteter.

Kirurgi er nødvendig for å reparere en muskel som er revet i forhold til en som er spent. Kirurgi er generelt L & # 8217; siste utvei for muskel lesjoner.

Muskelspenningsbehandlinger

Forsyninger

De fleste muskelspenninger krever profesjonell medisinsk behandling. Den riktige behandlingen av muskelspenning krever de riktige aksjene og et komfortabelt sted å hvile. Du kan trenge følgende forbruksvarer:

  • is
  • plastpose
  • håndkle
  • Kompressiv bandasje, som en ess bandasje
  • puter
  • smertestillende

Avhengig av den berørte muskelen, kan det hende du trenger hjelpemidler for å stabilisere muskelen, spesielt hvis den påvirker en av lemmer. Disse kan inkludere:

  • krykker
  • fatle
  • en brace
  • En rullestol

Med tilstrekkelig behandling er alle disse enhetene midlertidige.

Risemetode

Sekund American Academy of Orthopedic Surgeons (AAOS), Den vanligste og effektive behandlingen for muskel tårer er rismetoden. De enkelte risbrevene står for hvile, is, kompresjon og høyde. Spesielt innebærer ris:

  • Hvilte ved å dedikere en tid som er tilstrekkelig til å helbrede og unngå fysisk aktivitet. Dette kan hjelpe muskleroppgaven og andre skader.
  • Is Musklene dine bruker kalde pakker med en barriere mellom dem og huden din fra fire til åtte ganger om dagen i 20 minutter om gangen.
  • Komprimere muskelen ved å påføre et konstant og delikat trykk. Dette forhindrer hevelse og # 8217; betennelse, som forsinker helbredelse. Wrap en elastisk bandasje rundt muskelen interessert er det beste.
  • Løft lesjonen over hjertet for å redusere hevelse. Bruk puter eller andre enheter for å heve en hit lem mens du hviler.

Anti-inflammatoriske smertestillende midler som L & # 8217; ibuprofen (Advil) eller L & # 8217; aspirin kan bidra til å redusere hevelse og smerte. Fysioterapi kan også være nødvendig. Kirurgi er typisk behandling for revet eller ødelagte muskler. Du og legen din vil diskutere alle de kirurgiske eller ikke-kirurgiske alternativene som er tilgjengelige for å reparere muskelen.

Risiko for muskel tårebehandling

Det er svært få risikoer for å behandle muskelstrenging. Men C & # 8217; Det er en liten sjanse til å ta for mange smertestillende eller forlate en ispakke på huden for lenge. Følg alltid doseringsinstruksjonene på alle reseptbelagte eller counter medisiner. Bruk en barriere som et håndkle mellom en ispakke og huden. La huden varme opp mellom glasurområdet.

Kirurgi for å reparere en revet muskel innebærer noen risiko. Disse kan inkludere:

  • blødning
  • Blodkoaguli
  • infeksjon
  • smerte
  • stivhet
  • Redusert helbredende tid

Forebygging

L & # 8217; Det siste du vil gjøre er å gjenopprette en spent muskel. Det er flere måter å forhindre repetisjon av en muskuløs tåre, inkludert:

  • tillater tilstrekkelig tid til å helbrede fra en skade
  • Strekk musklene hver dag
  • Krysstrening for sportsøkninger eller velge A & # 8217; annen aktivitet for å styrke muskler
  • oppvarming før # 8217; Øvelse eller A & # 8217; intens aktivitet
  • Spis rik kaliummat, som bananer og avokado, før & # 8217; trening for å hindre muskuløs tretthet
  • Moistrate riktig under L & # 8217; trening

Snakk med legen din om hvilke tiltak du kan adoptere for å unngå muskel tårer hvis du prøver dem regelmessig. Hvis du har en muskuløs lesjon som krever kirurgi, kan det være nødvendig med narkotika eller fysioterapi etter prosedyren. Legen vil gi spesifikke oppfølgingsanvisninger basert på lesjonens type og alvorlighetsgrad.