Motsatte effekter av kreatin og # 039; alkohol på muskler

Vi ser ofte etter måter å få kroppen til å jobbe mer intelligent når vi trener. Om du vil forbedre vår fysiske motstand, unngå skade eller bygge muskler, vi vil ha litt mer hjelp.

Kreatin bidrar til å aktivere muskler og gir en støtteforhøyelse. Kroppen skaper kreatin naturlig, men kreatin kosttilskudd har eksistert i mange år og er veldig verdsatt av idrettsutøvere. Salg av kreatin er ca $ 400 millioner alle & # 8217; år.

Kreatin i kroppen din

Kreatin er en type aminosyre som hovedsakelig er i skjelettmuskulaturen. Den er produsert i leveren, nyre og bukspyttkjertelen. To tredjedeler Den er lagret i muskler som fosfokreatin.

L & # 8217; Alkohol, D & # 8217; Andre deler har motsatt effekt på musklene. L & # 8217; trening umiddelbart etter å ha drukket kan forårsake muskelskader og langsom muskelgjenoppretting. Så, drikker alkohol kunne kansellere noen av fordelene med kreatin for muskelkonstruksjon.

La oss ta en nærmere titt på kreatinen og alle «8217; alkohol og rollen de utfører i muskelbygging.

COS & # 8217; er kreatinen?

Tenk på kreatinen som en strømperiode. Når musklene dine trenger energi, gir kreatin det drivstoffet for raske og kraftige bevegelser. Når musklene forbruker den lagrede energien, trenger du mer kreatin for å fortsette å forbedre musklene dine.

Kreatin og muskelkonstruksjon

Øvelser, som L & # 8217; motstandstrening, forårsake små tårer eller skade på muskelfibre. Satellittceller aktiveres deretter for å reparere og bygge nye muskler i hvileperioder, opptil en eller to dager etter øvelsen.

Musklene kan vokse på forskjellige måter. Aminosyrer, hormoner og et sunt kosthold bidrar til å bygge muskler.

Kreatin bygger muskler:

  • tiltrekke vannet i musklene
  • Voksende muskelfibre
  • Slowing ned muskel desintegrasjon

Vanligvis trenger kroppen din fra en til tre gram av kreatin hver dag for å erstatte det du mister.

De fleste spiser fisk og kjøtt for å lade opp eller akkumulere L & # 8217; lagret energi. Du kan også ta kreatintilskudd for å øke nivåene dine.

Tilsetningen av kreatin kan også forhindre muskeldegenerasjon med alderen og # 8217; alder og kan være nyttig for folk som ikke produserer kreatin alene.

Kreatin kosttilskudd

Kreatin er kjent som et ergogenstøtteverktøy, eller ytelsesoppgraderer, populær blant idrettsutøvere.

Disse verktøyene kan være enheter, kosttilskudd, farmakologisk terapi eller psykologisk praksis for å bidra til å forbedre evner eller forbedre resistens av # 8217;.

Trening eller å gjøre høy intensitetsøvelser forårsaker en raskere kreatinforbrenning. Kosttilskudd kan hjelpe med styrke, styrke og gjenoppretting.

Idrettsutøvere og kroppsbyggere bruker ofte kreatintilskudd for å øke motstanden. Kreatin bidrar til å gi korte energi vinds for å forbedre ytelsen.

Kreatin kan ha andre fordeler som blir studert, inkludert forbedring av hjernefunksjoner som minne og tilbakekalling. Kreatin kan også støtte immunforsvaret ditt.

Kreatin kosttilskudd kan være nyttige:

  • Under treningen eller treningen eller # 8217; høy intensitetsøvelse
  • For å forhindre tap av muskelmasse på grunn av aldring
  • For muskelforhold og cerebral funksjon
  • For vegetarianere og veganer som ikke tar ganske protein fra kostholdet deres

Hvordan kan kreatin og l & # 8217; alkohol kan påvirke deg?

L & # 8217; Alkohol har en negativ effekt på koordinering og muskelbevegelse

Dyr utdanning indikere at alkoholen kan senke fotballbevegelsen i musklene. Dette har effekt på muskelkontraksjon. Ytterligere studier er nødvendig for å bekrefte disse effektene på mennesker.

L & # 8217; Alkohol reduserer din evne til å oppnå næringsstoffer

For å bygge muskler trenger kroppen din drivstoff i form av ekstra ernæring under treningen.

L & # 8217; Alkohol kan redusere kroppens absorpsjon av kroppen, inkludert proteiner og aminosyrer. Dette har en negativ effekt på måten musklene reagerer på # 8217; trening. Musklene kan bli utsatt for skader og er langsommere for å gjenopprette etter øvelsen.

L & # 8217; Alkohol gjør kreatintilskuddene mindre effektivt

Drikkealkohol reduserer kreatinfordeler for å bygge muskler og hjelpe med motstand og gjenoppretting.

Dette skjer fordi:

  • L & # 8217; Alkohol bærer vann; vann;. L & # 8217; Alkohol ekstrakter vannet fra vev og virker som vanndrivende, forårsaker dehydrering, muskelkramper og smerte.
  • Kreatin kan ikke streve etter vann som ikke er C & # 8217;. Kreatin tiltrekker seg vann i celler for å bygge muskler etter øvelsen, så hvis du er dehydrert, kan kreatin ikke gi energi til musklene dine.
  • L & # 8217; Alkohol har en direkte innvirkning på organene som produserer kreatin. Regelmessig alkoholforbruk kan skade muskler, lever og nyrer. Siden kreatin er produsert og brukt av disse organene, L & # 8217; alkoholmisbruk kan sakte svekke kroppen din.

Ting å vurdere på kreatin

Hvis du tenker på å prøve eller for øyeblikket bruke kreatintilskudd, er det noen nyttige tips for å huske på:

  • Du trenger om xnumx-xnumx kreatin gram hver dag for å forbedre ytelsen: de fleste kan få det fra ditt eget kosthold.
  • Idrettsutøvere antar generelt lastdoser på 20 gram kreatin i fem dager for å samle fosfokreatin i muskler før Dell ‘# 8217; treningsøkt. Dette kan forårsake bivirkninger som kramper, diaré eller kvalme. For å unngå disse bivirkningene kan du ta mindre mengder (3 gram) i lengre tid.
  • Kreatin kan være nyttig hvis du er vegetarianer og ikke ta ganske protein i kostholdet ditt.
  • Det er ikke nødvendig å være en idrettsutøver d & # 8217; elite for å forbedre fordelene med # 8217; trening med hjelp av kreatin.
  • Det er viktig å drikke mye vann når du antar kreatinen for å få mest mulig ut av kosttilskuddene.
  • Kreatin kan gjøre deg fett fra # 8217; vann absorbert av musklene.
  • Unngå å ansette kreatin med alkohol eller koffein fordi de begge er diuretika som kan forårsake dehydrering.
  • Hvis du har en nyre- eller leversykdom, snakk med legen din før du tar kreatinen.
  • Kreatin kosttilskudd er tilgjengelig i forskjellige varianter, men kreatinmonohydrat har mest forskning til støtte for sin sikkerhet og effektivitet.
  • Kreatin fungerer best hvis det tas med karbohydrater og enkle proteiner for å fordøye for raskt å gi muskelpuls under aktiviteten.
  • Kreatin virker ikke for alle. Du kan prøve det for å se om du får resultatene du leter etter.

Bunnlinjen

Kreatin kan gi en energiforhøyelse for høyintensitetsøvelser eller treningsøkter og bidrar til å bygge muskler. Har blitt brukt trygt for idrettsutøvere for å forbedre ytelsen.

L & # 8217; Alkohol kan dempe de gunstige effektene av kreatin fordi den har noen motsatte effekter på muskler og celler. L & # 8217; Alkohol er god i moderasjon, men unngå å drikke i dagene når du trener slik at musklene dine kan dra nytte av kreatintilskudd.

Spør legen din eller til apoteket ditt for å hjelpe deg med å velge en respektabel merkevare av kreatinmonohydrat med kraft- og renhetsgarantier. Mattilskudd som kreatin er ikke godkjent av mat- og narkotikadadministrasjonen og kvaliteten kan variere avhengig av merkene.