Menstrual hevelse: 5 måter å håndtere hevelse

Beskrivelse

Hevelse er en vanlig tidlig menstruasjon symptomer som mange kvinner opplever. Det kan virke som om du tok vekt eller at magen eller andre deler av kroppen er spent eller til og med hovent.

Hevelsen manifesterer seg generelt mye før menstruasjonsstart og forsvinner når du har menstruasjon i noen dager. Du kan ikke helt forhindre hevelse, men det er noen hjemmebehandlinger du kan prøve å redusere det. Her er noen måter å redusere menstrual hevelse på:

  • Følg et lavt natrium diett, inkludert frukt, grønnsaker, integrert frokostblandinger og magert protein
  • Drikk så mye vann
  • Hopp over koffein og alkohol
  • Begrense behandlede matvarer
  • jevnlig
  • Ta en vanndyr
  • Snakk med legen din dersom prevensjonspiller kan hjelpe

Hvis hevelsen din er ekstrem eller påvirker dine daglige aktiviteter, bør du snakke med legen din.

Hvordan kan du behandle og forhindre menstrual hevelse?

Selv om det ikke er gyldig omsorg for alle, kan flere livsstilsendringer redusere det før og under syklusen.

1. Spis den rette maten

Du bør unngå å spise for mye salt. Hvordan vet du om kostholdet ditt er for rik på salt? De American Heart Association Anbefaler å begrense saltet daglig rekruttering til ikke mer enn 2300 mg.

Behandlede matvarer inneholder veldig salt og andre ingredienser som kanskje ikke er de sunneste for deg. I stedet konsentrert om forbruk av frukt og grønnsaker, så vel som andre sunne matvarer som hele korn, magre proteiner, valnøtter og frø.

2. Drikk mye vann

Pass på at du drikker mye vann i dagene som går foran syklusen. Prøv å bære en flaske med vann med deg og prøver å fylle det flere ganger om dagen. Det er ingen og den eneste anbefalingen for mengden vann å drikke hver dag. L’mengde varierer fra person til person og avhenger av Miljø, personlig helse og andre faktorer. En god praktisk regel er å sikte på minst 8-gram vannbriller om dagen. Mange flasker d’gjenbrukbart vann inneholder 32 eller 24 gram. Så, avhengig av størrelsen du bruker, må du kanskje drikke bare 2 eller 3 flasker om dagen for å få dine 64 gram.

3. Hopp over alkohol og koffein

Eksperter mener at det er alkohol, alkohol som koffein bidrar til hevelse og andre symptomer på premenstruelt syndrom (PMS). I stedet for disse drikkene, drikk mer vann.

Hvis du har problemer med å hoppe over morgenkaffekoppen, prøv å erstatte den med en drink som inneholder mindre koffein, som te, eller erstatt en liten kaffe; kaffe med koffein med en koffeinfri type.

4. Tog

L’Vanlig trening er nøkkelen til å redusere symptomene på premenstruelt syndrom. Eksperter anbefale Hva med ett av følgende:

  • Noen timer med moderat fysisk aktivitet i uken
  • En’nå eller mer av intens aktivitet per uke
  • En kombinasjon av disse aktivitetsnivåene

For en optimal treningsplan, legg til noen øvelser for å bygge musklene dine et par ganger i uken.

5. Vurder narkotika

Hvis hjemmemedisinene ikke reduserer hevelse før og i løpet av syklusen kan du snakke med legen din om andre behandlinger. Noen av disse inkluderer:

  • Prevensjon. L’Inntak av prevensjonspiller kan hjelpe deg med å redusere symptomene på premenstruelt syndrom. Du bør snakke med legen din om den beste prevensjonsmetoden for deg.
  • Diuretic. Disse pillene bidrar til å redusere væsken som kroppen lagrer. Legen kan foreskrive dem for å lindre alvorlig hevelse.

Når menstrual hevelse oppstår?

Sannsynligvis vil du føle hevelse godt før syklusen starter. Hevelsen anses som et veldig vanlig symptom på premenstruelt syndrom. Symptomer på premenstruelt syndrom kan starte en eller to uker før syklusen starter. Du kan oppblåse hver måned, en gang nå og da, eller i det hele tatt. Lettelse fra hevelse kan forekomme umiddelbart etter syklusen starter eller etter noen dager.

Du kan ha andre symptomer på premenstruelt syndrom. Den amerikanske kongressen på obstetrikere og gynekologer sier det opp til 85 prosent av kvinnene Rapporter fysiske symptomer relatert til syklusen. I tillegg til hevelse, inkluderer andre vanlige symptomer:

  • krampe
  • Mat Cravings
  • dårlig humør
  • kviser
  • utmattelse

Symptomene du også har endret måned i måneden eller med alderen av Dell ‘# 8217;.

Fordi periodene forårsaker hevelse?

Det korte svaret er hormonene. Premenstruelt syndrom oppstår i løpet av den mestruterte syklusen lutealfasen. Det er da at østrogenhormoner og progesteron kan variere. Det er selv når livmorbelegget ditt blir oftere. Hvis du blir gravid, # 8217; befruktet eggpinner til livmorbelegget som er tykkere. Hvis du ikke er gravid, forlater det fortykkede belegget kroppen din og du har en syklus.

Hormoner kan ikke være den eneste grunnen til at du har fysiske symptomer som fører til syklusen. Andre årsaker til symptomene dine kan forholde seg til:

  • Generen din
  • Typen og mengden av vitaminer og mineraler som tar
  • kostholdet ditt, spesielt hvis det er rik på salt
  • Antallet drikke og mat som tar med koffein eller alkohol

Når du skal se en lege?

Du bør snakke med legen din dersom hevelsen din:

  • Det går ikke bort etter syklusen
  • Det er ganske seriøst å påvirke dine daglige aktiviteter

En sterk hevelse kan være et tegn på en medisinsk tilstand eller må behandles annerledes.

Hva er ditt perspektiv?

Den milde til moderat hevelse som starter før syklusen og forsvinner umiddelbart etter at syklusstart er generelt ingenting å bekymre seg for. Så lenge du er i stand til å arbeide normalt og symptomene oppstår under syklusen, er det mest sannsynlig at alt du trenger å gjøre for å redusere symptomene, er å prøve noen livsstilsendringer. Men hvis du lider av mer alvorlig hevelse enn hindrer dine daglige aktiviteter, snakk med legen din.

Spørsmål og svar: Tranebærjuice og menstrual hevelse

Spørsmål:

Jeg leste at tranebærjuice kan lindre symptomene på hevelse fordi det er et naturlig vanndrivende middel. Det er sant, og det er andre naturlige diuretika jeg kan prøve?

TIL:

Det er ingen åpenbare bevis som viser at drikking blåbærjuice vil redusere menstrual hevelse. Blåbær er rike på kalium, noe som bidrar til å forhindre vannretensjon, men testene er ikke sterke nok til å anbefale blåbærjuice spesielt for å hindre eller behandle hevelse før syklusen.

Rachel Liberto, Rnanswers representerer meninger fra våre medisinske eksperter. Alt innhold er strengt informativt og bør ikke betraktes som et medisinsk rådgivning.