Magesmerter: 7 naturlige rettsmidler

Visión General

Magesmerter er så vanlige at vi alle opplever dem på et tidspunkt. Det er dusinvis av grunner til at du kanskje har magesmerter. De fleste årsaker er ikke alvorlige og symptomene passerer raskt. Generelt er det ikke nødvendig å gå utover kjøkkenet for å finne en løsning.

1. Amari og soda

Del på Pinterest

En bar er sannsynligvis det siste stedet hvor du tror du ville se etter lindring fra kvalme, men mange stoler på fem eller seks dråper bitter for cocktailer blandet i et glass kaldt tonic, brus eller ingefær ale.

De vanligste merkene med bitter inneholder en blanding av urter som kanel, fennikel, peppermynte og ingefærmynte. Disse ingrediensene kan være grunnen til at de bidrar til å lindre kvalme i noen mennesker.

Du vil prøve dem? Dette er noen av våre favoritter:

  • Angostura bittert
  • L’peychaud bitter
  • Tonet vann Q
  • Club Soda Q

2. ingefær

Del på Pinterest

Siden oldtiden vurderte folk ingefær en kur for alt, fra smerte til kvalme. Det er ikke bare en gammel historie. Studier har vist at ingefær kan være en svært effektiv behandling for noen typer magesykdommer.

Ginger er en naturlig anti-inflammatorisk tilgjengelig i mange former, alt nyttig. Tugget og integrert ingefær er lett å ansette, mens andre foretrekker det som en drink. Prøv en helt naturlig ingefær ale eller skive en fersk ingefærrot og lag en te.

Ginger er tilgjengelig i mange former. Å velge:

  • Original Bruce Cost Ginger Ale & # 8211; Boks av 12
  • Frisk ingefærrot
  • Chimes Original Ginger Chews, 5 Pund Box
  • Nytt kapittel Ginger Force Supplement, 60 myke kapsler

3. Kamille te

En god kopp kamille kan bidra til å lindre smerter i magesmerter når man virker som antiinflammatorisk. Disse antiinflammatoriske egenskapene hjelper magemuskler til å slappe av, noe som kan redusere smerte fra kramper og spasmer.

4. Brat dietten

Del på Pinterest

Hver foreldre til et barn vet at banan dietten, ris, eple saus og toast (brat) rolig mage smerte. Kan hjelpe med kvalme eller diaré.

Brat dietten inneholder lav fiber og høy bindende matvarer. Ingen av disse maten inneholder salt eller krydder, ingredienser som kan forverre symptomene. Dette kjedelige dietten er et godt alternativ for deg å føle deg dårlig, men du trenger fortsatt å spise noe. Prøv å rive brødet nok; Det antas at brent brød reduserer kvalme.

5. Mynte

Del på Pinterest

Peppermynte er ofte sitert som en nyttig løsning for kvalme og magesmerter fordi mentol i bladene er en naturlig smertestillende middel.

Test:

  • Kok en mintkopp eller mynte
  • Lukt av peppermynte ekstrakt
  • suge en peppermynte
  • Tygge mynteblader

Dette bør redusere magesmerter og lindre følelsen av kvalme.

6. Apple eddik

Hvis du kan fordøye det, prøv å ta en skje med denne syre krydder du sannsynligvis har hjemme for å nøytralisere magesmerter. Det er for sterkt? Bland en skje med en kopp d’vann og en skje med honning og drikke sakte.

Syrer i # 8217; Apple eddik kan forbedre fordøyelsen av stivelsen, slik at du kan nå tarmen og opprettholde sunne bakterier i det området. Noen mennesker tar en skje hver dag som et forebyggende tiltak

7. Thermoform

Du vil oppdage at en elektrisk tallerken eller pose med varmtvannet eller posen er en lettelse når du føler deg dårlig, og deretter krøllet opp i varmeepennen og slappe av til symptomene passerer.

Varmen i magen vil distrahere deg fra kolikk eller smerte og kan hjelpe deg med å slappe av musklene dine og redusere kvalme. Men ikke la det være for lenge fordi du kan skade huden for overdreven bruk.

Du har ikke en på fingertuppene? Spør en av disse:

Når skal du besøke en lege

Noen ganger indikerer mageproblemer en mer alvorlig tilstand. Langvarig oppkast setter deg i fare for dehydrering. Drikke små Sorsi D’vann kan hjelpe deg med å unngå dehydrering. Kontakt lege hvis du har problemer med å holde vann i mer enn seks timer. Du bør også kontakte legen din hvis du føler kvalme eller magesmerter og ubehag i mer enn 48 timer.

Hvis du finner ut at du hele tiden har mageproblemer etter å ha spist spesifikke matvarer eller utførte spesifikke aktiviteter, snakk med legen din på symptomene dine på neste besøk. Det kan ikke være noe, men et raskt besøk til din familie lege kan utelukke Crohns sykdom, A’matallergi eller noe annet problem.

Les l’element på engelsk.