Liste over cardio øvelser: 14 morsom trening

Når de fleste tenker på kardiovaskulære øvelser (kardio), er de første aktivitetene som kommer i tankene rase, sykling eller svømming.

Ja, disse er gode måter å øke hjertefrekvensen på, men ikke alle liker. Kardio skal være en grunnleggende del av din sunne livsstil. Heldigvis er det ingen tilnærming & # 8220; en størrelse & # 8221;.

Hvis du ønsker å inkorporere mer kardio i treningsrutinen, ikke la deg bli skremt av de erfarne maratonløpene du ser i nabolaget ditt. Sunn treningsøkter bør ikke føre til å tilbringe timer på tredemølle. Det er mange morsomme og kreative måter å få kardio og virkelig nyte det.

Hvorfor trenger du cardio først?

Cardio er definert som en hvilken som helst type trening som øker hjertefrekvensen og holder den høy i lengre tid. Ditt respirasjonssystem vil begynne å jobbe hardere når du begynner å puste raskere og dypere. Blodkarene ekspanderer for å bringe mer oksygen til musklene, og kroppen vil frigjøre naturlige smertestillende midler (endorfiner).

De fysiske og mentale fordelene med denne typen trening er tilsynelatende uendelige.

  • Behandle vekten din: Sentrene for sykdomskontroll og forebygging (CDC) sier at det er rikelig med vitenskapelig bevis på at 150 minutter med moderat intensitetskardio vil hjelpe deg med å holde vekten din over tid.
  • Resterende hjertesykdom: Forskning har vist at økende hjertefrekvens med vanlige kardioøvelser kan bidra til å forhindre kardiovaskulære sykdommer, som representerte 31% av globale dødsfall i 2012.
  • Forbedring av stemningen: Det er sannsynligvis ikke en overraskelse for deg, men søket støtter den rollen som # 8217; kardioøvelse spiller i å forbedre humøret ditt og øke din lykke. Kardio øker produksjonen av de hyggelige smertestillende som kalles endorfiner.
  • Bor lenger: Mayo Clinic antyder at folk som vanlige kardio øvelser vil leve lenger./der>

Kardio-operasjonsalternativene dine

Tenk på diagrammene og prøv noe nytt med disse morsomme kardioalternativene. Nøkkelen til å stikke til et vellykket treningsprogram er å oppdage A’aktivitet du liker.

Når du har en øvelse du elsker, vil du nyte det så mye at du må minne deg på at du også forbedrer helsen din!

1. Hoppetau

Det er sannsynlig at tauet fra fjerde klasse rekreasjon ikke hopper. I så fall, ta et tau for å hoppe i dag! Denne form for kardio kan utføres nesten hvor som helst. Løft din favorittspilleliste og hopper til rytmen. Kast tauet for å hoppe inn i en ryggsekk, i en koffert eller i en pose, vil du hjelpe deg med å klemme på 4 minutters trening en uke hver gang du har ledig tid.

2. Å danse

Uavhengig av det faktum at du tror du har to krav, er Dancing en fin måte å laste ned litt og setter på Steam mens du også gjør ditt kardio. Du tror kanskje at dansen er begrenset til Zumba-leksjoner, men det hindrer deg fra å bare danse på rommet ditt? Øk musikk og bale alene.

3. Organisert sport

Du kan ikke tenke på deg selv som en & # 8220;, men det er tonnevis av sports mesterskap for voksne der ute fullt av folk akkurat som deg og # 8211; Folk som vil ha det gøy og være sunne. Abonner på fotball, flaggfotball, basketball eller noe annet som passer din fantasi. Kjører i et felt eller i et felt er garantert å øke hjertefrekvensen din. Sjekk samfunnet ditt for ikke-konkurransedyktige sports mesterskap. Kanskje du også vil lage en ny venn mens du er der!

4. Power walking

Du trenger ikke å se en Disse kraftvandrere å samle fordelene med denne typen kardio. Utgang (eller hold deg på tredemølle hvis været er styggt) og øker rytmen.

5. jeg svømmer

Denne form for lav-effekt kardio er en fin måte å øke hjertefrekvensen som beskytter leddene. Hvis du ikke er helt sikker på dine svømmekompetanse, ta en kickboard og ta noen runder. Dette vil innebære ikke bare bena, men også bukene.

6. Boksing

Vi kan ikke være alle steinete Balboa, men alle kan bruke boksing for å holde seg frisk. Bare 30 minutters boksing kan hjelpe deg med å brenne opptil 400 kalorier.

7. Trampolin-ing

Hvis du har et stort springbrett i hagen din, er det fantastisk. Hopping og spill er ikke bare bra for deg, men også morsomt!

Hvis du ikke har en stor trampoline, ikke telle deg selv om dette. Du kan få en kompakt trampoline for å holde deg i leiligheten din. Sett dine favorittspor og løp eller sprett på stedet kan være like effektiv.

8. Sykling

Det er mange måter å tilpasse denne typen kardio til dagen din. Bytte bilen med en sykkel på din neste tur til supermarkedet. Slå den på og la tredemølle for treningssykelen under din neste tur til treningsstudioet. Biter kulen og prøv det innendørs sykkelstudio du holdt d’øye i de siste seks månedene, eller kjøp en trener slik at du kan kjøre gate sykkelen hjemme eller i garasjen.

9. Fotturer

Elsker livet ALL’friluft? L’Vandring kan bare være billetten for å øke hjertets helse. Flytt til den åpne, ikke bare vil din kardiovaskulære form øke, men ditt følelsesmessige velvære vil også øke.

10. båtliv

Du tror roing maskinen er bare for de som ønsker utstikkende biceps? Tenk igjen! Klem raden i rutinen i treningsstudioet kan gi deg et ekstra kardioforsterkning, samt styrke abdominalene og ryggmuskulaturen. Hvis du aldri prøvde testen med noe nytt.

11. Hula-Hoop

Selvfølgelig, sannsynligvis ikke # 8217; du gjorde fra # 8217; Siste barns bursdagsfest du gikk, men hvorfor ikke? Flytte hoftene dine vil øke hjertefrekvensen og forbedre styrken på kjernen. Og ikke bekymre deg: de produserer dem i voksne størrelser.

12. Gå

Kanskje du lurer på om å gå teller som en kardiovaskulær trening. Åpenbart! Dette er et flott utgangspunkt for folk som ikke kjenner den fysiske aktiviteten. Selv en 10 minutters spasertur kan ta deg til veien for å forbedre hjertesykdommen. Selv erfarne brukere nytte.

1. 3. Jack

Hvis du ikke gjør dem fra videregående skole til treningsstudioet, mister du deg! Denne aktiviteten uten utstyr kan øke hjertefrekvensen på kort tid. Også, de er enkle å gjøre fra hvor som helst. Begynn å hoppe først om morgenen når du trenger en pause fra pulten eller mens du venter på middag for å fullføre matlaging.

14. Trapp

Klatring trappene er en fantastisk måte å få hjertet til å slå på og gjøre kroppen din svette. Finn en park med en stor trapp eller bare en trapp trompet i en nærliggende bygning. Enhver klatre vil bli bra. Og hvis du trenger å bli hjemme, er Stairmaster din venn.

Ta bort

Ikke c’det er debatt om at kardiovaskulær trening er en grunnleggende del av et langt og sunt liv. Men dette betyr ikke at det er lett å lage kardioaktiviteten en vanlig rutine. Husk bare at hvis du holder et åpent sinn og blir kreativt, er det mange måter å øke hjertefrekvensen på. Du bør ikke føle deg begrenset til tredemølle.

Den viktigste delen av enhver treningsrutine er å finne det du liker. Det er mye mer sannsynlig å holde en rutine hvis det er noe du virkelig liker. Så eksperimentet, prøv nye ting og finn ut hvordan du kan nyte svette.