Lav sukkerfrukt: for diabetes og helse

Beskrivelse

Se på sukkeret, er en god ide, men tamme ditt ønske om søtsaker kan være en «8217; utrolig vanskelig virksomhet.

Kanskje du allerede har eliminert de behandlede sukkerene, men du skjønte ikke hvor mye sukker er i frukt. Eller kanskje du bor med diabetes og vil vite hva fruktene vil ha minst innvirkning på blodsukkeret.

Selv om frukt også inneholder mange andre sunne næringsstoffer, inneholder noen varianter mer sukker enn andre. Finn ut hvilke frukter som har lavest sukkerinnhold, slik at du kan tilfredsstille ditt ønske om søtsaker uten å bryte sukkerbanken.

1. Sitroner (og filer)

Høyt innhold av vitamin C, sitroner og deres grønne kolleger kalk er ganske syre frukter. Ikke hold mye sukker (bare ett gram eller to for sitron eller lime) Og de er det perfekte tillegget til et glass D & # 8217; vann for å redusere appetitten.

2. bringebær

Bare med Fem gram & # 8211; Litt & # 8216; mer enn en teskje & # 8211; av sukker per kopp og mange fibre for å fylle deg, er bringebær en av de mange overraskende bærene for å lage listen.

3. Jordbær

Jordbærene er overraskende lave i sukker vurderer at de har en så søt og deilig smak. En kopp rå jordbær har om Syv gram av sukker, sammen med ovenfor 100 prosent av den anbefalte daglige dosen av vitamin C.

4. Blackberries

Selv brombærene har bare Syv gram av sukker per kopp. Du trenger ikke å føle deg skyldig i å snakke med disse mørke fargebærene. Som en bonus er de også rike på antioksidanter og fibre.

5. Kiwi

Disse merkelige fruktene fra den uskarpe grønne massen er teknisk ansett som en bær. Kiwi (eller kiwi) er rike på vitamin C og dårlig sukkerarter & # 8211; med Seks gram kiwi. Du kan finne Kiwi All L & # 8217; år på supermarkedet.

6. Grapefrukt

En annen sitrus å sette inn i listen er grapefrukt. Mens grapefrukt sikkert ikke har en søt smak som en & # 8217; Jeg er en & # 8217, god frokost bare med Ni gram av sukker i midten av en mellomstor grapefrukt.

7. Avocat

Selv om det ikke er akkurat det første som kommer til å tenke når du tenker på frukter, er avokado virkelig frukt og naturlig lavt sukker. En hel rå avokado har bare om et gram av sukker. Hva de inneholder mange avokadoer er sunne fettstoffer, som vil hjelpe deg med å holde deg sati.

8. Vannmelon

Vannmelonene er den ikoniske sommerfrukten. De kan virke som en fryd, men de er lave i sukker. Den har en hel kopp vannmelon kuttet i terninger Mindre enn 10 gram av sukker. En fordel med vannmelonforbruket er også en «8217; utmerket kilde til jern.

Hvordan kutte: Vannmelon

9. Melon

Meloner må deres oransje farge til et høyt vitamin A-innhold. En kopp av denne herlige melonen inneholder mindre enn 13 gram av sukker. Dette kan være en PO & # 8216; høyere enn andre frukter, men husk at en 12-ounce kan soda har Nesten 40 gram av sukker og svært liten ernæringsmessig verdi.

10. Appelsiner

Appelsiner er en annen flott måte å nyte en søt matbit uten kalorier og sukker, øker også L & # 8217; Tar vitamin C. En typisk marine oransje har om 12 gram av sukker av frukt og mindre enn 70 kalorier.

11. Ferskener

Fersken kan være utrolig søt, men en Mindre enn 13 gram sukker i en mellomstor frukt, kan fortsatt betraktes som lavt sukker for en frukt.

Ta bort

Disse 11 lave sukkerfrukter inneholder fra en til 13 gram sukker, men husk at størrelsen på delen gjør forskjellen.

En del av vannmelon er bare en kopp, så gi deg tre eller fire kopper vannmelon kan enkelt sette deg et sted i nærheten av en kan av sukkerholdig brus i form av sukker.

Selvfølgelig inneholder all frukt mange flere vitaminer, mineraler og fibre enn sukkerarbeidede snacks. Fiberrike matvarer reduserer fordøyelsen, noe som betyr at blodsukkernivået ikke øker raskt etter å ha spist frukt. Som for de fleste ting i livet, er moderat nøkkelen.