Lav karbohydrat smoothies: 10 Du kan gjøre hjemme

Det antas at lav karbohydrat dietter hjelper folk å miste vekt. Enten det er sant eller ikke, følg en diett som inkluderer mindre karbohydrater forvandlet som frokostblandinger, frukt og grønnsaker, kan Amidaceae bidra til å redusere risikoen for diabetes og andre metabolske problemer.

Karbohydrater: En oversikt

Karbohydrater er en av de tre makronæringsstoffene som leveres av mat. Sammen med proteiner og fett, gir karbohydrater energien vi trenger for å mate kroppen vår. Mange matvarer inneholder karbohydrater, men ikke alle karbohydrater er det samme fra næringsstedet.

Integer og ubehandlede karbohydrater finnes naturlig i en rekke matvarer som er rik på næringsstoffer, inkludert frokostblandinger som helkorn, vill ris, quinoa og andre, og grønnsaker og belgfrukter. Den enkleste, men naturlig ubehandlede karbohydrater finnes i melk og frukt. Men mange bearbeidede matprodusenter legger til raffinerte karbohydrater, inkludert hvitt mel og sukker. Disse karbohydrater & # 8220; enkelt & # 8221; Behandlet kan finnes i ting som:

  • kaker
  • Kjeks
  • sukkertøy
  • loff
  • Pasta
  • brus

De American Diabetes Association Den har disse tipsene for å begrense enkle karbohydrater i kostholdet ditt:

  • Drikk vann i stedet for sukkerholdige drikker som fruktjuicer, søt te, sportsdrikker og brus.
  • Spis frukt i stedet for å drikke juice.
  • Bytt søte poteter med hvite poteter.
  • Spis hel hvete brød i stedet for hvitt brød.
  • Bytt ut integrert ris med hvit ris.

Lav karbohydrat smoothies hjemme

Forbered hjemmelaget lavkarbohydrat Lisslels, gjør intelligente fruktvalg og prøv å innlemme grønnsaker for ekstra næringsstoffer. De sunneste lavkarbohydrat smoothies opprettholder fiber fra frukt og grønnsaker.

Fiberen hjelper fordøyelsen og hjelper deg å føle deg fornøyd. Bruk en høy strømblender for å gjøre smoothies jo mykere og kremaktig mulig. For væsker, unngår juice til fordel for naturlig vann, melk (skummet, mandler, kokosnøtt eller ris) og is. Legg til gresk eller melk yoghurt for å øke proteininnholdet.

1. Lav karbohydrat grønn smoothie

De grønne smoothies får vanligvis sin pulserende farge fra en sjenerøs tilsetning av grønnsaker, som spinat. Spinat er klassifisert blant sunnere grønnsaker, takket være sine mange essensielle næringsstoffer. Denne oppskriften inneholder også avokado, linfrø og mandelmelk.

Del på Pinterest

Hent oppskrift.

2. Lav karbohydrat jordbær sprø smoothie

Denne enkle oppskriften på smoothie inneholder jordbær, mandler og kanel. Kanel kan bidra til å senke blodsukkernivået.

Hent oppskrift.

3. Red Velvet Smoothie

Den vakre fargen på denne smoothie kommer fra # 8217; lagt til rødbeter, som tilsett næringsstoffer som vitaminer A og C, så vel som fotball og jern. L’avokado gjør det jevnt og rikelig.

Hent oppskrift.

4. Lav karbohydrat jordbær cheesecake smoothie

Usøtet soya melk og ricotta gjør dette smoothie rik på protein og dårlig karbohydrater.

Del på Pinterest

Hent oppskrift.

5. Lav karbohydrat sjokolade peanøttsmør smoothie

Denne smoothie bruker Stevia for søthet i stedet for tradisjonell sukker. Stevia er et kunstig søtningsmiddel som kommer fra Stevia-anlegget. I følge Mayo Clinic, Stevia kan hjelpe med vektstyring, men skal brukes i moderasjon.

Hent oppskrift.

6. Følelse av pære til lavt karbohydrat sitrusfrukter

L’Frossen og skrelt avokado er en god banan erstatning i denne smoothie. Erstatte bananen med avokado eliminerer alt sukker, og du vil også få mange sunne fettstoffer. Fett av høy kvalitet gjør at du føler deg mer full lengre. Denne oppskriften har også spinat og persille for ekstra næringsstoffer.

Hent oppskrift.

7. Danza av Polka Dot Berries

Denne oppskriften for Smoothie bruker blåbær og bjørnebær, to frukter med lav glykemisk indeks. Chia frø er også inkludert. Jeg er en rik kilde til matfibre.

Del på Pinterest

Hent oppskrift.

8. Peach Pie Protein Smoothie

Fersken er en annen lavglykemisk indeksfrukt. Denne smoothie blander fersken med gresk yoghurt med høyt protein, kanel og pulverprotein. Bytt mandel eller kokosmelk med melkemelk for å holde kaloriene lave.

Hent oppskrift.

9. Mynte protein smoothie

Denne grønne smoothie forener en forfriskende peppermynte ekstrakt, mandelmelk, avokado og spinat. Det er en kombinasjon av mynte som er fri for sukker og meieri og rik på fett og sunne fibre.

Hent oppskrift.

10. Blåbær smoothie og spinat

En blanding av frosne blåbær, spinat, mandelmelk og gresk yoghurt gjør denne glatte og rikelig med smoothie.

Del på Pinterest

Hent oppskrift.