Kramper med bakre muskler i låret: årsaker, lettelse og forslag til forebygging

Kramper med de bakre lårmuskulaturene er svært vanlige. De kan plutselig manifestere seg, noe som forårsaker en følelse av innsnevring og smerte på baksiden av låret.

Hva skjer? De femorale bicep muskelkontrakter (stramning) ufrivillig. Du kan også se en hard nodule under huden. Dette er kontraktsmuskelen.

Selv om årsaken til kramper til de bakre lårmuskulaturene ikke alltid er kjent, er det mange ting & # 8211; Som dehydrering og # 8217; muskel tretthet & # 8211; de kan bidra til dem.

Her er hva du trenger å vite om hvorfor du kan prøve kramper på kneetens sener og hvordan å lindre smerte og hindre dem i å gjenopprette.

Hva er årsakene til kneetens tendonkramper?

Noen 3 av 4 caSes av muskelkramper forekommer om natten under søvn. Det er interessant å merke seg at mange tilfeller av kramper på kneetens sener betraktes som idiopatisk. Dette betyr at leger ikke alltid kan indikere en bestemt årsak.

Når det er sagt, er det flere situasjoner som kan føre til muskelkramper. Fortsett å lese for å finne ut hva de kunne være.

Muskel innsats

Kramper med lårets bakre muskler kan stamme fra feil oppvarming for A’Aktivitet eller A’overdreven aktivitet. Muskelspenningen er mer vanlig årsak til kramper.

Når du ikke oppvarmer eller ikke strekker seg før’trening, muskler kan føle seg stresset, noe som gjør dem sårbare for kramper og andre skader. Når folk overdrevet bruker muskler, lkesyre kan akkumuleres og forårsaker stramme kramper.

Dehydrering

Selv trening og ikke å drikke nok vann kan forårsake kramper til bakløymuskulaturen. L’ide her er at når vannet og elektrolyttene går tapt gjennom svette og ikke er erstattet, blir nervene sensibilisert og gjør musklene kontrakten.

Spesielt kan trening i et varmt eller fuktig klima akselerere prosessen med dehydrering og muskelkramper.

Mineraler

Utilstrekkelig mengde magnesium, kalium og kalsium i kroppen kan produsere kramper til lårets bakre muskler. Disse mineralene kalles også elektrolytter.

Mens du drikker mye vann, er grunnleggende under treningen og den daglige aktiviteten, inkludert disse elektrolyttene, er like viktig for å rekonstruere mineralreserver.

Andre risikofaktorer

Det er også noen risikofaktorer som kan øke oddsen som en person lider av kramper på kneetens sener:

  • Eldre mennesker har vanligvis ikke den samme muskelmassen og kan stresse de lettest musklene, forårsaker kramper.
  • Idrettsutøvere som ofte trener i den varme sesongen eller som ellers adresserer dehydrering, kan ha flere kramper.
  • Folk som lever med diabetes, leversykdommer, komprimering av nerver og skjoldbruskkjertel, kan manifestere muskelkramper.
  • Gravide kvinner har en tendens til å lide av kneet sener og andre muskelkramper. Hvis disse kramper er nye, kan de gå bort etter fødselen.

Hva er symptomene?

Kramper med bakre muskler i låret og andre muskelkramper kan manifestere uten varsel. Alle’Start kan du varsle en liten spenning, etterfulgt av en sterk smerte og en økning i spenningen.

Hvis du ser på musklene dine, kan du til og med se en klump av vev under huden. Dette er din kontraktsmuskulatur. Kramper kan vare et par sekunder a 10 minutter.

Etter at de første kramper har gått, kan du prøve en følelse av undertrykkelse eller ømhet i noen timer.

Hvordan lindre kramper på bakløymuskulaturen

Handle raskt når du føler deg kramper til kneetene. Selv om du kanskje ikke kan forstyrre det helt, kan du kanskje redusere tyngdekraften.

Del av gulvet

Så snart kramskapet festes, forsøker å forsiktig strekke muskelen i motsatt retning til sammentrekningen. Sitt på gulvet med et utvidet ben foran deg og den bøyde foten. Foldet fremover forsiktig til du hører en forlengelse i kneetene.

Del på Pinterest

Du kan også forlenge kneetene fra en oppreist stilling. Plasser foten hælen på det berørte benet på en fortau eller på en annen, noe litt hevet overflate. Bidra til å holde balansen som holder et tre eller en og en annen stabil overflate, som en vegg. Brett langsomt benet kneet står til du føler en liten strekk i kneetene.

Del på Pinterest

Massasje

Mens du forlenger deg, kan du også vurdere å bruke et avgjørende trykk og massere muskelen for å hjelpe deg med å frigjøre kramper.

Hvis du har en skumrull, kan du prøve å sitte på gulvet med rullen under låret. Bruk armene sakte til å løfte sidene fra gulvet, og hold det motsatte benet litt brettet. Så la han rulle sakte mellom kneet og baken.

Del på Pinterest

Varm og kald terapi

Den generelle regelen er å påføre varme til musklene når de er avhandling. Så, i den skarpere fasen av krampen, kan varmen hjelpe.

Du kan lage en varm pakke hjemme ved å sette et håndkle i en varmtvannskål (ikke varmt). Wink l’håndkle, deretter brette den inn i en firkant før du søker på området i 20 minutter.

Alternativt kan du fylle en ris sokk, knytte den og sette den i mikrobølgeovn for 15 sekunders trinn til det varmer opp. Påfør det på kramper i 20 minutter.

Etter at sammentrekningen har gått, prøv å bruke ispakker for å lindre muskelsmerter.

Slik hindrer du kramper på bakre lårmuskler

Du kan kanskje endre noen ting i din daglige rutine og gi et spark til kramper til kneetens sener på fortauet.

Hydrater

Eksperter sier Menn skal drikke 15.5 kopper væsker om dagen og kvinner bør drikke 11.5 kopper.

Dette er generelle retningslinjer. Du må kanskje konsumere flere væsker avhengig av aktivitetsnivået, Dell’alder, tid eller forskjellige medisiner du tar.

Gravide eller ammende kvinner må kanskje drikke 13 kopper væsker for å holde seg hydrert.

Gode ​​væskevalg inkluderer naturlig vann, melk, fruktjuicer og urtete. Sportsdrikker kan hjelpe deg hvis du trener hardt for mer enn en’nå, siden mineraler og sukker reintegrere.

Ansikt manglene

Prøv å spise flere bønner, tørket frukt, valnøtter og frø for å øke din magnesium Butikker. Kalium Det er i bananene, i svisker, gulrøtter og poteter.

Hvis du fortsatt tror at du savner disse essensielle mineralene, bør du vurdere å spørre legen din om å leie kosttilskudd. Gravide kvinner, for eksempel, ofte Ta magnesiumtilskudd for å håndtere muskelkramper.

Oppvarming

Forbered musklene og forberede dem på aktiviteten kan bidra til å forhindre innsatsen som fører til kramper. Det er spesielt viktig å varme de bakre lårmuskulaturene før # 8217; Øvelse hvis du merker at de er avhandling.

I stedet for å starte med en full tur, prøv å gå i flere minutter, så:

  • Statsen med føttene på avstanden til også. Bringer en fot av noen få centimeter foran # 8217; andre med hælen som berører jorden.
  • Brett overkroppen fremover bøyer benet stående og bringer baken tilbake.
  • Gå tilbake til startposisjonen.
  • Gjenta denne svingende bevegelsen flere ganger for begge bena.
  • Tøye ut

    I tillegg til å varme opp tilstrekkelig for øvelsen, prøver å forsiktig strekke de bakre lårmuskulaturene. Løp strekker mens du sitter eller står, uansett hva du føler deg bedre.

    Selv å praktisere yoga kan regelmessig hjelpe. Det er flere poser det spesielt Mål de bakre lårmusklene, inkludert hunden vendt ned, posisjonen til den utvidede trekanten og stillingenes stilling.

    Hvis du ofte får kramper om natten, gjør disse strekkøvelsene før du går i seng.

    Når skal du se en lege

    Selv om muskelkramper vanligvis ikke er tegn på en mer alvorlig tilstand, kan de noen ganger være relatert til underliggende helseproblemer, for eksempel:

    • Blowlet problemer på grunn av arterier herdet i bena. Dette betyr at arteriene i bena kan være for stramme til å gi nok blod, spesielt under treningen.
    • Nervøs kompresjon, spesielt i ryggraden på grunn av lumbal stenose. Smerte og kramper med denne tilstanden kan bli verre etter lange turer.
    • Utmattelse av kalium, magnesium eller fotball. Du kan utvikle utilstrekkelser gjennom en dårlig ernæring eller bruke narkotika som fungerer som diuretika.

    Anser muligheten for å konsultere legen din dersom muskelkramper forekommer ofte og forårsaker sterk smerte. Se også legen din hvis du har:

    • Hevelse eller rødhet av bena
    • muskel svakhet
    • Kramper som ikke svarer på hjemmepleieforanstaltninger

    Hva du kan forvente fra avtalen din

    Før du utfører en fysisk undersøkelse, vil legen sannsynligvis spørre deg om å forklare dine symptomer. De vil spørre deg når kramper oppstår, med hvilken frekvens og tyngdekraften.

    Legen din kan også be deg om å gi informasjon om din medisinske historie, inkludert eventuelle forhold du har eller narkotika du antar.

    Det er også viktig å merke seg at aktivitetene deltar eller noe annet som kan bidra til kramper.

    Ta bort

    Det er en rekke grunner til at du kan ha kramper med de bakre lårmuskulaturene. Selv om ubehagelig, kramper er vanlige og kan reagere positivt til noen enkle livsstilsendringer, for eksempel å drikke mer vann.

    Ellers, fikse en avtale med legen din for å sikre at det ikke er andre helseproblemer som får dem til å bli adressert.