Kompulsiv strømforsyning før syklusen: hva du bør vite

Beskrivelse

Som en kvinne er du sannsynligvis kjent med den tvangsstøtten for å spise visse matvarer like før menstruasjonssyklusen. Men fordi ønsket om å fortære sjokolade og junk food er så kraftig på den tiden i måneden?

Les videre for å lære hva som skjer i kroppen for å forårsake disse premenstruale trangene og hvordan du bremser dem.

COS & # 8217; er den tvangsmessige spisestedet?

Den tvangsmessige spisene, også kalt binge-spising, er preget av en sterk ukontrollabel impuls for å konsumere store mengder mat. I noen tilfeller, l & # 8217; tvangs kraft utvikler seg i ukontrollert strømforstyrrelse (seng), som er en formell diagnose. I andre skjer det bare i bestemte øyeblikk, for eksempel i løpet av dagene som går foran syklusen.

Noen vanlige symptomer på tvangsmessig mat inkluderer:

Fordi den tvangsmessige spisene foregår før syklusen?

Forskning indikerer at premenstruisk tvangsmessig mat har en fysiologisk komponent.

Ifølge en studie publisert i International Journal of Eating Disorders, ovariehormoner synes å spille en viktig rolle. Studien viste at høye nivåer av progesteron under premenstrual fase kan føre til en «compulsive fôring og misnøye av kroppen.

Estrogen, D & # 8217, ser ut til å være forbundet med en reduksjon i appetitten. L & # 8217; østrogen er på sitt høyeste nivå under eggløsning.

I en forenklet forstand er det sannsynlig at du føler deg mer misfornøyd med alt umiddelbart før syklusen. Denne misnøye kan være en utløserfaktor for å spise tvangsmessig.

L & # 8217; Premenstruelt binge varer vanligvis noen dager og slutter når menstruasjonen begynner, selv om det ikke alltid er tilfelle.

Hvis L & # 8217; tvangsmakt fortsetter utenfor menstruasjonssyklusen, kontakt legen din.

Hvordan kan jeg unngå å spise tvangsmessig?

Det første trinnet for å redusere eller unngå å spise tvangsmessig er å gjenkjenne at problemet eksisterer.

Du må også bestemme når du er mer sannsynlig å knulle deg. Etter å ha gjort det, prøv disse forslagene for å unngå å spise for mye.

Spise bevisst

  • Hold en matdagbok for å holde oversikt over alt du spiser, spesielt hvis du firder deg. Se hvor mange kalorier du spiser (på papir eller via A & # 8217; app kan hjelpe deg med å stoppe syklusen.
  • Prøv å spise sunn måte gjennom hele måneden. Reduser matvarer som inneholder raffinerte sukkerarter.
  • Fyll ut av fiberrike matvarer som frukt, grønnsaker, bønner, frø og integrert frokostblandinger. Fiberen hjelper deg å føle deg mer full lengre.

Gjør en intelligent matbit

Gjøre sunne livsvalg

  • Stress kan føre til en «-følgelig følelsesmessig kraft under syklusen. Trening, avslappende teknikker, sov regelmessig og opprettholde et positivt perspektiv kan bidra til å håndtere stress.
  • Bli med i en støttegruppe som Overeaters anonym. Snakk med andre mennesker som forstår hva du passerer, kan være nyttig. Du kan også være i stand til å implementere noen av deres vellykkede behandlingsstrategier.

Når jeg skal ringe en helsepersonell?

Ikke alle krever behandling for premenstruelt tvangsmessig strømforsyning. Hvis du skjønner at du tar deg til tider forskjellig fra dagene som går foran syklusen, eller hvis den tvangsmakten forårsaker en betydelig vektøkning eller et følelsesmessig ubehag, bør du konsultere en helsepersonell.

Sekund Mayo Clinic, behandling for ukontrollert fôringsforstyrrelser inkluderer ulike typer psykologisk rådgivning, for eksempel:

DBT er en bestemt type CBT med fokus på Posters Advice & # 8221; Som et middel for å dempe modellene av skadelig oppførsel.

De kan også brukes suppressorer av appetitten eller andre legemidler.

Forhåndsordnede cravings er vanskelig å kjempe. Armond på forhånd med kunnskap, sunne spisemuligheter og stresshåndteringsteknikker kan hjelpe deg med å bekjempe pulser. Vær oppmerksom på hva du spiser.

Hvis du har problemer med å stoppe for å spise kompulsivt til tross for din beste innsats, evaluer muligheten for å lete etter profesjonell hjelp.