Kickboxing fordeler: bedre hjerte helse, vekttap og mer

Kickboxing er en form for kampsport som inkluderer slag, spark og leggings. Sport inkorporerer flyttet fra andre typer kampsport, som Karate, samt boksing.

Det finnes forskjellige typer kickboxing, hver med forskjellige regler. For eksempel bruker amerikansk kickboxing hender og føtter for å etablere en kontakt, mens Muay Thai tillater albuer og knær som kontaktpunkter.

Kickboxing uten kontakt og kardio kickboxing innlemme de samme juridiske spilleteknikker, spark og slag av andre typer kickboxing, men du direkte slag og sparker til poser og pads for hendene i stedet for en treningsfølge.

Kickboxing tilbyr en rekke helsemessige fordeler til folk i alle aldre. Vi vil se på disse fordelene senere, sammen med forslag til å starte.

Kardiovaskulær helse

TIL 2014 Studio viste at deltakelse i kickboxing tre dager i uken for en «8217; nå av gangen øker det maksimale spiseforbruket (VO2max).

VO2Max er målet for maksimal mengde oksygen du kan bruke under den fysiske aktiviteten. Er en indikator på kardiovaskulær motstand. Jo mer høy, mer effektivt kroppen din mottar og bruker oksygen.

Muskelstyrke og balanse

I samme studie av 2014 så deltakerne en forbedring i muskelstyrken både i øvre og nedre kroppsdel.

En liten en studere som undersøkte effekten av kickboxing hos personer med multippel sklerose (SM) viste at kickboxen tre dager i uken har ført til en forbedring i koordinering og # 8217; balanse.

Selv om bare 11 deltakere har fullført tester og opplæring, tyder resultatene av denne studien at kickboxing kan bidra til å forbedre den reaktive og forventede balansen. Dette kan i sin tur redusere risikoen for fall med alderen i alderen;.

Vekttap

Det er ikke en hemmelighet at’vanlig trening kan hjelpe deg med å håndtere vekten din.

Kickboxing gir en aerob trening som brenner kalorier og kan hjelpe deg med å gå ned i vekt. Forskning & # 8211; Undersøkelser Vis at kickboxer elite og amatører har mer muskelmasse og lavere prosenter av kroppsfett.

En person som veier 155 pounds kan brenne 372 kalorier for bare 30 minutter med kickboxing.

Tillit og selvtillit

L’Trening og kampsport har vært knyttet til større sikkerhet og selvtillit. Tillit til seg selv spiller en viktig rolle i kickboxing og mange studioer stresser styrking av tillit som en del av’treningsøkt.

TIL 2010 Review antyder at praksisen med kampsport forbedrer selvtillit hos unge mennesker. Selv l’trening generelt var tilkoblet For å forbedre selvtillit.

bedre søvn

L’Fysisk aktivitet forbedrer søvn, selv hos mennesker med søvnforstyrrelser. C’er en betydelig mengde rettssaken Hva å gjøre regelmessig trening har en positiv effekt på kvalitet og sovende liv.

Søvnmangel øker risikoen for sykdommer, for eksempel kreft og hjertesykdommer. Sover nok forbedrer stemningen og evnen til å tenke og øke energinivået.

Forbedring av mental helse

Kampsport, inkludert kickboxing, og andre former for trening har vært tilkoblet Å forbedre mental helse og positive følelser.

Kickboxing inkluderer aerobic og anaerobe øvelser, som begge har en positiv innvirkning på # 8217; humør. Det gjør det ved å øke endorfiner og produsere endringer i den delen av hjernen som kan forbedre stress, # 8217; angst og depresjon.

Sikkerhet i kickboxing

Kickboxing er vanligvis trygt for de fleste. Men som med enhver sport som involverer bevegelsene i hele kroppen, kan kickboxing forårsake skade.

TIL 2003 studie som undersøkte forekomsten av skader i folket som deltok i kickboxen for fitness har bemerket at de vanligste skader er strekkene på skuldrene, ryggen, sidene, knær og ankler.

Hvis du allerede har skader som interesserer disse områdene, snakk med legen din før du starter kickboxing.

Det er også en god ide å snakke med legen din før du starter ny øvelse, spesielt hvis du har hjerte eller lunge tilstand nedenfor.

Forslag til nybegynnere

Hvis du ikke kjenner kickboxen, kan du finne følgende forslag nyttige:

  • Enkel kickboxing sakte for å redusere risikoen for skade.
  • Vurder dine mål (for eksempel fitness, vekttap eller konkurranse) når du velger et kickboxing kurs.
  • Prøv å delta i kickboxen minst tre dager i uken for en gang om gangen.
  • Pass på at du er full på forhånd og vær hydrert mens jeg trener deg selv.

Finn en klasse

Mange kampsport og treningsstudioer tilbyr forskjellige nivåer av kickboxing leksjoner.

Når du er på utkikk etter et kickboxing kurs, er det viktig å vite hva dine mål er og være oppmerksom på din nåværende fysiske helse. Beskriv disse tingene for potensielle instruktører for å sikre at du får det du trenger fra treningen din.

Det er også en god ide å undersøke utstyret som trengs for kickboxing leksjoner. Noen treningsstudioer kan gi utstyr, så sørg for at du finner ut hva som er inkludert og hva som ikke før du kjøper.

L’utstyr som kreves for kickboxing kan inkludere:

  • hansker
  • Bandasjer for hender og ankler
  • en paradisin
  • hodeplagg
  • parastinchi

L & # 8217;

Kickboxing kan øke din styrke, styrke og generell fysisk form.

Før du prøver kickboxing, snakk med legen din for å se om de er i tvil.

Hvis du får det grønne lyset, begynner du å ta det sakte. Arbeid med økter av A’nå tre ganger i uken for å samle de mange helsemessige fordelene som tilbys av denne øvelsen.