Kastet tilbake: Årsaker, symptomer og behandlinger

Vi inkluderer produkter som vi tror på våre lesere. Hvis du kjøper lenker på denne siden, kan vi tjene en liten kommisjon. Her er vår prosess.

Når du kaster ut ryggen, vil du føle en rask start på lumbal smerte. Smerte kan være forskjellig eller verre hvis du lider av kronisk lav ryggsmerter.

Mange ganger oppstår denne smerten etter et hardt arbeid, som å spole eller løfte tunge gjenstander eller en skade.

Kaste ryggen din kan hindre deg i å utføre dine normale aktiviteter i flere dager. Du kan spørre deg om du trenger å se etter nødsituasjonen.

Les videre for mer informasjon om hva du kan gjøre for å hjelpe ryggen hjemme og når det er på tide å se en lege.

Symptomer

Kast ryggen kan forårsake følgende symptomer:

  • Stivhet på baksiden som hindrer deg i å bevege seg godt
  • Intense Low Ryggsmerter
  • muskelspasmer eller intense angrep i sammentrekning og muskelavslapping
  • Problemer for å opprettholde en god holdning

Når smerten begynner, er det vanligvis ikke sist over 10-14 dager Hvis det er en akutt lesjon. Ellers kan symptomene være de som er et kronisk bakproblem.

Våre initiativer

Løfte ryggen betyr vanligvis at du har strukket ryggmuskulaturen. Løfte tunge gjenstander eller bøyning fremover i en ubehagelig stilling er vanlige årsaker til muskelmasse. Smerten produsert av muskelspenning er vanligvis rundt nedre rygg og ikke lenger.

Noen av de vanligste aktivitetene som forårsaker lanseringen av ryggen, inkluderer:

  • Twisting ryggen din, som når du treffer en golfball
  • Løft noe for tungt
  • Strekker ryggen for mye
  • Øv en dårlig holdning og mekanikk i kroppen under løfting

L’utførelse av en eller flere av disse aktivitetene kan forårsake skade på mange strukturer som støtter ryggen, for eksempel:

  • LIGAMENTS
  • muskler
  • blodårer
  • Binde stoffer

Selv liten skade, som små lacerasjoner i beskyttende vertebrails, kan stimulere tilbake nerver og føre til betennelse og smerte.

Diagnose

De fleste kan identifisere aktiviteten eller # 8217; skade når de kastet ryggen din.

Legen din vil begynne med å spørre deg dine symptomer, hva du gjorde da du la merke til dem og hva som gjør dem verre eller bedre. Dine symptomer vil vurdere når de gjør en diagnose og anbefaler behandlinger.

For eksempel, hvis smerten er alvorlig eller forårsaker alvorlige symptomer, for eksempel nummenhet til ben eller tap av blærekontroll, anbefaler legen vanligvis ytterligere eksamener. Men hvis legen mistenker en ryggstrekning, kan han ikke anbefale bildebehandling.

Imaging Studies kan noen ganger avsløre underliggende lesjoner eller andre årsaker til ryggsmerter, som en svulst. Eksempler på bildestudier som en lege kan anbefale inkluderer:

  • X-ray
  • Tac
  • MR

Hvis ryggsmerter ikke forbedrer etter to uker eller verre, må du kanskje ringe legen din for å gjøre en avtale for ytterligere tester.

Behandlinger

Det første du må gjøre etter å ha kastet ryggen din, er resten. Hvile gjør at kroppen kan helbrede og redusere betennelsen. Videre vil smerte sannsynligvis begrense dine daglige aktiviteter umiddelbart etter å ha kastet ut ryggen din.

Lytt til kroppen din når du gjenoppretter fra en ryggskade. Prøv å ikke overdrive dine aktiviteter. I tillegg til hvile, kan du prøve følgende forslag:

  • Påfør stoffpakker dekket med stoff på nedre rygg for 10-15 minutters trinn. Ikke bruk isen direkte på huden, fordi det kan være skadelig.
  • Få en benk Anti-inflammatorisk medisin, som ibuprofen (Advil) eller Sodium Napossene (Aleeve). L’Acetaminofen (Tylenol) kan lindre smerte, men det er ikke en antiinflammatorisk medisin.
  • Bruk spesielle puter eller støtter til nedre rygg for å lette presset. Et eksempel inkluderer å rulle et håndkle og plassere det bak baksiden av baksiden av ryggen. Legene kaller ham lumbal roll.
  • Sov med en lumbal rulle bak ryggen eller med en pute mellom beina dine hvis du sover på din side. Disse søvnposisjonene kan redusere stress på baksiden. Unngå å sove på magen, siden dette kan forverre ryggsmerter.
  • Snakk med legen din hvis du ser en kiropraktor for behandling, kan være nyttig for din skade.

Når du begynner å flytte

Etter omtrent en eller tre hviledager begynner den å bevege seg for å hindre stivhet og forbedre blodstrømmen til skadede muskler.

Engasjere seg i en langsom og lett strekk og gå i 10 minutters trinn kan hjelpe. Eksempler er å trekke knærne til brystet eller trekke bena rett til brystet.

Mens noen aktiviteter kan være nyttige, har andre potensial til å forverre ryggsmerter. Unngå aktiviteter som involverer:

  • tungt løft
  • bøyd
  • vri ryggraden, hvordan å slå en golf eller tennisball

I tillegg til husbehandlinger, kan legen anbefale og foreskrive tilleggsbehandlinger. Eksempler inkludert:

  • Fysioterapi
  • Mest kraftige antiinflammatoriske stoffer, muskler eller smertestillende medisiner
  • steroid injeksjoner

I sjeldne tilfeller kan legen anbefale kirurgi for å korrigere skader. Hvis du lider av kronisk ryggsmerter som har blitt forverret av en skade, kan dette være tilfelle.

Forebygging

Å ha sterke og kjerne muskler kan bidra til å redusere sannsynligheten for at du kan kaste ut ryggen din. Aktiviteter som kan hjelpe deg med å opprettholde en sterk tilbake, og samtidig fremme fleksibilitet inkluderer Pilates, Yoga og Tai Chi.

Foruten alle Fysisk aktivitet, kan du også bruke beskyttelsesenheter når det er mulig for å redusere sannsynligheten for ryggskader. Eksempler inkluderer et belte for vektløfting eller en tilbake veileder som gir ekstra støtte. Mange størrelser og alternativer er tilgjengelige.

For ytterligere hjelp, kontakt en sertifisert personlig trener eller en fysioterapeut for den beste stillingen og de sikreste øvelsene.

Sørg også for at du trener en god holdning når du øker tunge gjenstander for å unngå raske skader. Husk å:

  • Hold albuene og armene så nært som mulig til kroppen.
  • Bøyer knærne og øker bena, ikke med ryggen og ryggen.
  • Unngå å vri ryggen når du løfter deg selv.
  • Unngå å hoppe under løfting.
  • Hvilte når objektet blir for tungt for å fortsette å løfte det.

Bruk alltid sunn fornuft når du øker tunge gjenstander. Hvis du tror at lasten kan være for tung, er det sannsynligvis. Rekruttere A’annen person som hjelper deg eller forsøker å bruke mekaniske hjelpemidler, for eksempel vogner eller spesielle transportører.

Når skal du se en lege

Kontakt en beredskapslær for følgende symptomer relatert til oppkast:

  • dysfunksjon av blære eller # 8217; tarmene
  • nummenhet i ett eller begge bena
  • Svakhet til bena som gjør det vanskelig å stå
  • Feber høyere enn 101.5. f (38.6 ° C)

Symptomene som ikke er en nødsituasjon, men krever fortsatt umiddelbar medisinsk behandling inkluderer:

  • Skader som ikke har redusert smerte med hjemmebehandlinger
  • smerte eller ubehag som fortsetter å forstyrre ditt daglige liv og dine aktiviteter

Hvis du føler at noe ikke er bra med ryggen, er det bedre å se legen din før eller senere. Igjen, snakk med legen din dersom kiropraktiske behandlinger kan være nyttige for deg.

Bunnlinjen

Ifølge L’American Association of Neurological Surgeons, 90 prosent Personer med spenning eller lumbal forvrengning tar tilbake fra’skade innen en måned.

Ideelt sett kan du ta vare på ryggen din hjemme. Men hvis smerten blir verre eller gjør det vanskelig å fullføre daglige aktiviteter, kontakt legen din.