Kaffe og kolesterol: Det er en link?

Beskrivelse

Det er mange uttalelser om kaffe og kolesterol. Studier på hvordan kaffe øker kolesterolnivåene er blandet. En ting er tydelig: Kaffe kan øke kolesterolet, men dette avhenger av hvordan du forbereder det og hvor mye du drikker. Hvis du er følsom for koffein, kan selv kaffe påvirke helsen din.

COS’er kolesterol?

Kolesterol er et voksaktig stoff som produseres av leveren. Det er naturlig funnet i kroppen. I tillegg til kolesterol produsert av kroppen din, få kolesterol gjennom visse matvarer. For mye LDL, eller kolesterol & # 8220; dårlig & # 8221;, det setter deg i fare for kardiovaskulær sykdom. De fleste leger anbefaler å begrense mengden kolesterol lagt til av dietten.

Kaffe inneholder ikke kolesterol så mange animalske produkter gjør. I stedet påvirker kaffe måten kroppen din produserer kolesterol.

Tilkobling mellom kaffe og kolesterol

Flere studier de siste ti årene har vist en sammenheng mellom kaffe og kolesterol. Ifølge en studie er feilen kaffeoljer (kjent som diiterpenes) som Cafestol og Kahweol. Kaffeoljer finnes naturlig i kaffe med koffein og koffeinfri.

Forskning indikerer at Cafestol påvirker kroppens evne til å metabolisere og justere kolesterolet. Sekund Meta-analyse Studier kontrollert på kaffe og kolesterol, kaffeloljer kan redusere gallsyrer og nøytrale steroler. Dette kan føre til en økning i kolesterol. Forskere har konkludert med at Cafestol er den mektigste forbindelsen for å øke kolesterolet identifisert i det menneskelige dietten & # 8221;.

Hvis du har en genetisk mutasjon som bremser ned stoffskiftet av kaffe i kroppen din og drikker to eller flere kopper kaffe om dagen, kan risikoen for hjertesykdom være større.

Fordi kaffen din er viktig

Kaffeoljer er kraftigere i kafeer der midlene har lengre kontakt med vann; vann under levering;. Det har vist seg at en fransk press, som leverer kaffe ved kontinuerlig passering av vann gjennom midlene, har høyere konsentrasjoner av Cafestol. Forberedelse i en amerikansk stil kaffetrakter med et filter, D’annen del, har relativt lave nivåer, siden drikken passerer gjennom jordene en gang. Det meste av Cafestol er igjen i filteret, uavhengig av’stek. En annen studere Han fant at kokt tyrkisk kaffe og skandinavisk stil kokt kaffe hadde den høyeste mengden diterpenes. Øyeblikkelig kaffe og drop kaffe hadde kvantitet & # 8220; ubetydelig & # 8221; og # 8217; uttrykte mellomliggende mengder.

Forskning & # 8211; Undersøkelser har vist at å drikke fem kopper kaffe om dagen med en fremgangsmåte for fremstilling av den franske pressen, kan øke nivåene av kolesterol i blodet fra 6 til 8217; 8%.

Fordeler med å drikke kaffe

Med mindre du drikker betydelige mengder ufiltrert eller fransk presset kaffe, L’økning i kolesterolnivået bør ikke være et stort problem, i hvert fall ikke når det gjelder kaffe. Tvert imot kan kaffe kan gi mange helsemessige fordeler.

Ifølge Mayo Clinic har studier ikke funnet noen signifikant sammenheng mellom kaffe og økte risikoer for hjertesykdom og kreft. Tidligere studier som har funnet en lenke, ikke vurdert andre høyrisiko felles atferd i kaffedrikkere, for eksempel røyking og mangel på trening. Forskningen har imidlertid indikert en sammenheng mellom forbruket av kaffe og nedgangen i dødeligheten.

Kaffe har også vært assosiert med beskyttelse mot sykdommer som type 2 diabetes, leversykdom, parkinson og depresjon.

Advarsler og risiko

Kanskje noen av de mest relevante spørsmålene om effekten av kaffe bor i sitt energiselement og forbedring av stemningen: koffein. Tross alt, det er derfor mange av oss drikker kaffe først.

Koffein er en stimulant. For mye kan forårsake nervøsitet, søvnløshet, hodepine, mage og angstlidelser. Noen mennesker er spesielt følsomme for effekten av koffein. Disse menneskene vil kanskje begrense mengden kaffe de drikker eller går til koffeinjen.

Koffein kan forverre noen forhold, for eksempel:

  • søvnløshet
  • angst
  • Depresjon
  • Høyt blodtrykk
  • Hjertproblemer som arytmier
  • nyreproblemer
  • Kroniske mageproblemer

Det er noen rettssaken at kvinner som drikker store mengder koffein, kan ha større risiko for osteoporose. Koffein kan samhandle med noen rusmidler eller urter. Bruk forsiktig hvis du tar:

  • Chinolonic antibiotika som Ciproflaxina og Norfloxacina
  • Medisiner for astma som teofyllin
  • Drow narkotika
  • Antikoagulerende stoffer
  • Stimulerende rusmidler, inkludert decongestants
  • echinacea
  • Slanking piller som inneholder koffein
  • Analgetika som inneholder koffein

Koffein er ikke bare i kaffe. Det er også inneholdt i svart te, grønn te, sjokolade, energidrikker og til og med i en type konvulsiv.

Ta bort

Uansett hvordan forberede den, går kaffen ikke hvor som helst. Det er en av de mest verdsatte drikkene i verden. Selv om C’Det er grunn til å bekymre deg for at kaffen øker kolesterolet, ikke C’det er nødvendig for å få panikk. Du kan redusere risikoen ved å forberede kaffe i en dråpe og nyte espressokaffe og kaffe eller kokt i moderasjon. Hvis du har høyt kolesterol, drikk kaffe tilberedt kaffe moderering. Snakk med legen din om tvil du har.