Kaffe og diabetes: Forebygging, effekter på glukose og insulin og mer

Kaffe og diabetes

Når kaffen ble dømt så skadelig for helse. Imidlertid er det økende tester som kan beskytte mot noen typer kreft, leversykdom og til og med depresjon.

Det er også overbevisende forskning som tyder på at økende kaffeinntaket faktisk kan redusere risikoen for å utvikle type 2 diabetes. Dette er gode nyheter for de av oss som ikke kan møte dagen til vi går inn i vår Java Cup.

Men for de som allerede har type 2 diabetes, kan kaffe ha negative effekter.

Enten du prøver å redusere risikoen, at du allerede har diabetes eller du ikke kan gjøre uten kopp kaffe, oppdage effekten av kaffe på diabetes.

Hva en så’er diabetes

Diabetes er en sykdom som påvirker måten kroppen din behandler blodsukker på. Blodsukker, også kjent som blodsukker, er viktig fordi det er det som feeds hjernen og gir energi til musklene og vevet.

Hvis du har diabetes, betyr det at du har for mye glukose i blodsirkulasjonen. Dette skjer når kroppen din blir motstandsdyktig mot insulinet og ikke lenger er i stand til å effektivt absorbere glukose i celler for å produsere energi.

Et overskudd av glukose i blodet kan forårsake alvorlige helseproblemer. Det er flere faktorer som kan forårsake diabetes.

Typer av kronisk diabetes er type 1 og 2. Andre typer inkluderer svangerskapsdiabetes, som oppstår under graviditet, men har en tendens til å forsvinne etter fødselen.

Prediabetet, noen ganger kalt borderline diabetes, betyr at blodsukkernivået er høyere enn vanlig, men ikke så høyt som ville bli diagnostisert med diabetes.

Noen tegn og symptomer på diabetes inkluderer:

  • tørst
  • Uforklarlig vekttap
  • utmattelse
  • irritabilitet

Hvis du tror du har noen av disse symptomene, er det viktig å snakke med legen din.

Kaffe og mulig forebygging av diabetes

Helsefordelene for diabetes varierer fra sak til sak.

Harvard forskere har overvåket over 100 000 mennesker i ca 20 år. De fokuserte på en periode på fire år, og deres konklusjoner ble senere publisert i dette 2014 Studio.

De fant at folk økte med kaffen som tok over en kopp om dagen hadde en lavere risiko for’11% av utviklingen type 2 diabetes.

Imidlertid har folk som har redusert kaffetakelsen av en kopp om dagen, økt risikoen for å utvikle diabetes med 17%. Ikke c’det var forskjell mellom de som drikker te.

Det er ikke klart hvorfor kaffe har en slik innvirkning på diabetesutvikling.

Du tenker på koffein? Han kan ikke være ansvarlig for disse gode fordelene. Faktisk har det vist seg at kortsiktig koffein øker glukose og insulinnivåer.

I et lite studio involverer menn, koffeinfri kaffe har også vist en akutt glykemi økning. For øyeblikket er det begrensede studier og videre forskning er nødvendig på effekten av koffein og diabetes.

Kaffekraft på glukose og insulin

Mens kaffe kan være nyttig for å beskytte folk mot diabetes, har enkelte studier vist at din enkle svart kaffe kan utgjøre en fare for folk som allerede har type 2 diabetes.

Koffein, blodsukker og insulin (før og etter måltidet)

En studie fra 2004 Det har vist at å ta en koffeinkapsel før spising har ført til en økning i blodsukker etter måltid hos personer med type 2 diabetes. Han viste også en økning i motstanden ALL’insulin.

Sekund En nylig 2018 studie, Det kan være en genetisk supporter involvert. Gen kan spille en rolle i metabolismen av koffein og i veien påvirker det blodsukkeret. I denne studien viste folk som metaboliserte koffein sakte høyere blodsukker enn de som metaboliserte koffein genetisk raskere.

Selvfølgelig, C’Det er mye mer i kaffe i tillegg til koffein. Disse andre tingene kan være ansvarlige for Dell’beskyttende effekt observert i studien i 2014.

Drikke kaffe med koffein i lang tid kan også endre effekten på følsomhet for glukose og alle «12217; insulin. Toleranse fra langsiktig forbruk kan være det som forårsaker beskyttelsesgeffekten.

Nyere studere Siden 2018 har det vist at de langsiktige effektene av kaffe og koffein kan kobles til reduksjonen av risikoen for prediabetes og diabetes.

Rask og insulin blodsukker

En annen Studio 2004 undersøkt en effekt av mid-range & # 8221; på folk uten diabetes som hadde drukket 1 liter normal kaffe filtrert med papir om dagen eller som hadde abstained.

På slutten av det fire ukers studio hadde de som konsumerte mer kaffe, større mengder insulin i blodet. Dette var tilfellet selv under fasting.

Hvis du har type 2 diabetes, kan kroppen din ikke effektivt bruke insulinet til å håndtere blodsukkeret. L’Effekt av & # 8220; Toleranse & # 8221; observert i forbruket av langsiktig kaffe tar det mye lenger enn fire uker å utvikle seg.

Drikke vanlige kaffe

C’Det er en klar forskjell i måten folk med diabetes og mennesker uten diabetes reagerer på kaffe og koffein. EN 2008 studio Habituelle drikkere av kaffe med type 2 diabetes overvåket kontinuerlig blodsukker under daglige aktiviteter.

I løpet av dagen har det blitt vist at umiddelbart etter å ha drukket kaffe, ville blodsukkernivået ha økt. Blodsukkeret var høyere på dager da de drakk kaffe sammenlignet med dagene da de ikke gjorde det.

Andre kaffehelsefordeler

Det er andre helsemessige fordeler for å drikke kaffe som ikke er knyttet til diabetesforebygging.

Nyere studier med kontrollerte risikofaktorer viste andre kaffepenger. De inkluderer potensiell beskyttelse mot:

  • Parkinsons sykdom
  • Leversykdommer, inkludert leverkreft
  • gikt
  • Alzheimers sykdom
  • gallestein

Disse siste studiene har også vist at kaffe ser ut til å redusere risikoen for depresjon og øke evnen til å konsentrere seg og tenke klart.

Kaffe med ekstra ingredienser

Hvis du ikke har diabetes, men problemer for å utvikle det, vær forsiktig før du øker kaffeinntaket. Det kan være en positiv effekt fra kaffe i sin rene form. Imidlertid er fordelene ikke det samme for kaffedrikker med ekstra søtningsmidler eller meieriprodukter.

Daglig forslag til diabetes

  • Kaffe kan være mer populær enn noensinne, men drikker det regelmessig er ikke den beste måten å håndtere diabetes, selv om (tro det eller ikke) er det økende tester som kan bidra til å forhindre diabetes.

Kremete og sukkerdrikker som finnes i kaffekjeder, blir ofte belastet med usunn karbohydrater. De er også veldig rike på kalorier.

L’Virkningen av sukker og fett i mange kaffe og espresso drikker kan overstige kupongen fra enhver beskyttende effekt av kaffe.

Det samme kan sies om søtet kaffe og til og med kunstig myknet og andre drikker. Når søtningsmidlet er tilsatt, øker risikoen for å utvikle type 2 diabetes. Forbruket av for mange tilsatte sukkerarter er direkte forbundet med diabetes og alle fedme.

Drikk regelmessig kaffedrikker med høyt mettet fett eller sukker kan øke motstanden mot insulinet. Til slutt kan det bidra til type 2 diabetes.

De fleste av de store kaffekjedene tilbyr drikkealternativer med mindre karbohydrater og fettstoffer. Coffee Drinks & # 8220; Magre & # 8221; De lar deg våkne om morgenen eller å trekke opp om ettermiddagen uten sukker som kjører.

Noen sunne tips for å smake kaffen din inkluderer:

  • Legg til vanilje og kanel som et alternativ sunt og uten karbohydrater
  • Velg et ikke-søtet vaniljeemelk-alternativ, for eksempel kokosnøtt, sengetøy eller mandelmælk
  • Be om halvparten av mengden smaksatt sirup når ordre fra barer, eller stopper i sirup

Risiko og advarsler

Selv for sunne individer, kan koffein i kafé ha noen bivirkninger.

De vanlige bivirkningene av koffein inkluderer:

  • hodepine
  • rastløshet
  • angst

Som nesten alt, er moderat nøkkelen i kaffeforbruket. Men selv med moderat forbruk har kaffen risikoen du bør diskutere med legen din.

Disse risikoene inkluderer:

  • En økning i kolesterol med ufiltrert kaffe eller uttrykt type
  • En økning i risikoen for halsbrann
  • Høye blodsukkernivåer etter et måltid

Andre ting å huske på:

  • Tenåringer bør ta mindre enn 100 milligram (mg) koffein hver dag. Dette inkluderer alle koffeindrikker, ikke bare kaffe.
  • Små barn bør unngå koffein som inneholder drinker.
  • L’Lagt til søtsaker eller krem ​​kan øke risikoen for diabetes og bli overvektig.

Ta bort

Ingen mat eller tillegg gir total beskyttelse mot type 2 diabetes. Hvis du har prediabetet eller du er i fare for å få tak i diabetes, miste vekt, trening og følge en balansert og næringsrik diett, er den beste måten å redusere risikoen for.

Ta kaffe for å unngå diabetes vil ikke garantere et godt resultat. Men hvis du drikker allerede kaffe, kan det ikke skade.

Prøv å redusere mengden sukker eller fett som drikker med kaffe. Snakker også med legen din om kostholdsalternativer, Dell’trening og effekter som kanskje må drikke kaffe.

Q&A: Hvor mange kopper?

Spørsmål:

Jeg har type 2 diabetes. Hvor mange kaffekopper kan jeg ha en dag?

TIL:

Dette avhenger av personen, siden det ikke er gyldig anbefaling for alle. Men generelt, drikker, usøtet kaffe i moderasjon, er det bra for de som lider av type 2 diabetes. Den typiske anbefalingen er ikke å ta mer enn 400 milligram koffein om dagen. Dette tilsvarer ca. 4 kopper kaffe.

Hvis humøret ditt, sove, blodsukker og # 8217; energi er påvirket, kan anbefales for å begrense sin ansettelse;. Det viktigste når du velger kaffe for personer med diabetes eller for de som styrer sin vekt, er å være oppmerksom på innholdet av melkekarbohydrater og tilsatte søtningsmidler. Det er tilrådelig å redusere eller eliminere kunstige søtningsmidler siden de har vist å ødelegge intestinale bakterier, forårsake trang og overskytende mat og ha en negativ innvirkning på vektstyring og blodsukker.

Tradisjonell spottet melk, cappuccino og egghvites alle inneholder melk og kan ha tilsatt søtningsmidler hvis du får en smak. Drikkevarer som inneholder koffein som ikke har karbohydrater, inkluderer Americanos, Espresso og bare svart kaffe. Enten du foretrekker kaffebønner eller øyeblikkelig pulverisert kaffe, er ikke forskjellig ernæringsmessig, men smak, friskhet og koffeininnhold kan variere.

I stedet velger du honningbruk som søtningsmiddel og kombinerer den til en «8217; usøtet melkemelk i forhold til krem. Dette vil redusere mettet fett og karbohydratinntak mens du fortsetter å levere smak. Begrenset til 1 spiseskje honning eller ikke, som inneholder 15 gram karbohydrater. Tradisjonelle kaffedrikker kan inneholde opptil 75 gram karbohydrater som kommer fra tilsatt sukker, så dette reduserer dem betydelig.

Natalie Olsen, RD, LD, ACSM EP-C Svar representerer meninger fra våre medisinske eksperter. Alt innhold er strengt informativt og bør ikke betraktes som et medisinsk rådgivning.