Kaffe og amming: påvirker barnet?

Del på Pinterest

Kaffe tips under amming

Du trenger ikke å slutte å drikke kaffe hvis du ammer. Drikk moderat koffeinmengder & # 8211; eller # 8217; ekvivalent av ca fra to til tre 8 gram kopper & # 8211; Det er usannsynlig at hver dag negativt påvirker barnet.

Husk at koffeininnholdet i en kopp kaffe kan variere avhengig av hvilken type kaffebønne og forberedelsestid. Eksperter anbefaler deg å holde deg rundt 200 til Milligram 300 av koffein som et nivå & # 8220; Safe & # 8221; hver dag.

Fortsett å lese for å lære mer om koffein og amming.

Koffein og brystmelk

Koffeinnivåer når topp i morsmelk to timer etter forbruk før gradvis reduksjon. Og veldig lite koffein passerer faktisk gjennom morsmelk når du drikker kaffe.

I henhold til resultatene av a Tidligere studie av 1984, mellom 0.06 og L’1.5 prosent av koffeinens barnehage når barnet under amming.

Koffein ligger i andre matvarer og drinker, som te, sjokolade, energidrikker og brus. Husk å inkludere alle koffeinskilder når du beregner L’koffeinens daglige inntak.

Mens’American Academy of Pediatrics Han rangerte koffein som en & # 8220; Maternal medisinering vanligvis kompatibel med amming & # 8221; det er fortsatt en god ide å begrense de 300 milligram koffein eller ikke per dag.

Hvilke effekter kan ha koffein på barn?

Hvis du drikker 10 eller flere kopper Kaffe Hver dag kan du merke noen bivirkninger i barnet ditt, inkludert:

  • irritabilitet
  • Dårlige sovende ordninger
  • nervøsitet
  • Pigoleria

Premature babyer og nyfødte bryter ned koffein sakte enn større barn. Du kan se bivirkninger i yngre barn etter færre kaffekopper.

Noen barn kan også være mer følsomme for koffein enn andre. Hvis du oppdager en økning i Irritability eller en dårlig søvn som følge av koffeinforbruk, vurderer å redusere å ta eller vente på å konsumere kaffe til etter å ha breading barnet ditt.

Kaffeevirkninger på ammende mødre

For mye koffein kan produsere ubehagelige effekter selv for mor. Drikk mer enn Fire kopper Hver dag kan det føre til noe, fra # 8217; irritabilitet til nervøsitet eller alle «restlessness.

Annen bivirkninger Kan inkludere:

  • migrene
  • søvnforstyrrelser
  • hyppig urinering
  • mageknip
  • Akselerert hjerterytme
  • Muskel tremor

Koffein påvirker maternell melkproduksjon?

Det er ingen bevis for å støtte det faktum at drikke kaffe eller koffein i moderate mengder påvirker mengden brystmelk produsert av kroppen.

Du bør & # 8216; pumpe og laste ned’Etter å ha drukket kaffe?

Pumping og lossing er noe du kunne ha hørt om før, spesielt i referanse til alkoholforbruk under amming. L’ideen er å pumpe ut melk som kan påvirkes av en potensielt skadelig substans, slik som L’alkohol eller koffein.

Faktisk brukes utvinningen bare for å bidra til å bevare lageret ditt hvis du ikke vil mate barnet ditt på et gitt tidspunkt. Denne metoden fjerner ikke stoffer fra din melk. I stedet må du vente på at koffeinen metaboliseres naturlig av brystmelken.

Hvis du er bekymret for barnet ditt som bruker koffein fra brystmelken, husk at koffeinnivåer i morsmelk når toppen om en eller to timer etter å ha drukket kaffe.

For å redusere risikoen for å overføre koffein til barnet ditt, ta en kopp kaffe umiddelbart før du ammer barnet ditt, eller hvis barnet ditt går forbi 2 timer mellom en fôr og den andre, vent på kaffe til når du er ferdig med å amme barnet .

Hvor mye koffein C’er i kaffe?

Mengden koffein kan variere sterkt mellom merkene og basert på forberedelsestider eller andre forberedelsesfaktorer. Hva du kan vurdere en kopp kaffe kan variere sterkt i form av størrelse.

Som et resultat, den Koffeininnhold for & # 8220; en kopp & # 8221; kan variere fra 30 til 700 mg, avhengig av hvor stor kopp kaffe er og hva slags kaffe du drikker.

Eksperter Etablering av anbefalinger for koffein Definer en kopp kaffe som 8 gram kaffe tilberedt eller 1 unse sterkere drinker, som L & # 8217;.

Hva med klare, mellomstore og mørke øl?

Det kan ikke være så mye forskjell i koffein blant stek som du kanskje tror. Alt avhenger av hvordan kaffe måles: Lette ristede bønner er tettere; De mørke stekebønner har mindre masse.

Hvis lette roasts og mørke roasts måles i henhold til volumet, kan infusjoner med lett risting inneholde en betydelig større mengde koffein. Når målt basert på vekt, kan koffeininnhold være relativt det samme.

Naturlige måter å få mer energi på

Det kan være vanskelig for nye mødre får den anbefalte fra syv til åtte Timer lukker hver natt. Men maskering av tretthet med kaffe kan noen ganger forverre problemet.

Her er noen andre måter du kan få en utbrudd av energi i løpet av dagen uten koffein.

Drikk mer vann

Øke vanninntaket kan bidra til å holde kroppen hydrert. Det kan også få deg til å føle deg mer energisk. Tross alt er et av de første tegnene på dehydrering tretthet.

Kvinner som ammer skal målrette seg 13 kopper av væsker om dagen.

Flytt kroppen din

Trening Det kan være L’siste ting å tenke på når du føler deg sliten, men ta en tur rundt # 8217; isolert eller gjør en kort trening video kan øke endorfiner og lavere stress nivåer. Det kan også forbedre kvaliteten på søvn.

Når du er autorisert alle’aktivitet etter fødselen, prøv å flytte 150 minutter av moderat aktivitet hver uke.

Spis godt

Mate kroppen din med en balansert kosthold Det er spesielt viktig under amming.

Selv om rådene varierer basert på vekt og aktivitetsnivå, bør du sikte på en annen 500 kalorier om dagen, eller totalt mellom fra 2.300 til 2500 kalorier om dagen under amming. Spise nok kan hjelpe med energinivået og din melkproduksjon.

Analyser L’liste over ting å gjøre

Prøv å prioritere listen over ting å gjøre og konsentrere L’energi på deg selv og på bindingen med barnet ditt. Det første året av barnets liv er en utmerket tid til å ønske velkommen dine venner og din familie på sine tilbud for å lette din mentale og fysiske belastning.

Koble til andre

Det kan være enkle isolater i de tidlige dager, spesielt hvis barnet ditt alltid feeds og du er sliten. Gå hjem og se venner og familie kan hjelpe deg med å forbedre humøret ditt og gi deg energi.

Ta bort

Ta en kopp kaffe er et komfortabelt og trøstende ritual som du ikke trenger å gi opp bare fordi du ammer. Hold’moderat rekruttering, ca 200-300 milligram koffein hver dag.

De fleste barn viser ikke negative bivirkninger med dette forbruksnivået, men ser tegn som oppstyr, irritabilitet eller dårlig søvn i barnet ditt og små barn. Regel L’Forutsetning følgelig og vurder å snakke med legen din eller konsulent for amming for videre råd.