Jeg sov før 9: xnumx hver kveld: det er derfor jeg vil gjøre det for alltid

Gå til sengs før & # 8217; sena 9:00 kan virke som en måte å håndtere rømningen. Men jeg forsikrer deg om at det ikke er det.

I stedet, gå til sengs klokken 8:30 & # 8211; En nåde som tilbys til meg som freelancer med en fleksibel arbeidstid & # 8211; Det var en passasje til en mer produktiv morgen. Det var en utfordring som jeg spurte meg selv mens tidsfrister var truet opp til slutten av året.

Jeg hadde lært en hektisk morgen der jeg måtte våkne opp tidlig for å respektere en frist som fra 5:00 til 8:00 kunne de være de tre mest produktive timene på dagen min. I løpet av de tre timene, ingen e-post, ingen ny jobb, ville ingen telefonsamtale ankommet og ingen romkamerat Talkax ville ha distrahert meg med en rask historie.

Faktum er at hvis jeg prøvde å våkne klokka 5:00 etter den vanlige 10:00 eller 11:00 & # 8211; Ok, vel, noen ganger klokka 11:30 & # 8211; Nå for å gå i seng, ville jeg bli bleknet, og jeg ville ha en mental bakrus av 2:00 Oversettelse: Mine morgentimer kan ha vært så produktive som f ***, men innsatsen og den mentale tåken som uunngåelig fulgte var alvorlig motproduktiv for resten av dagen min.

Hvor mye ville endres hvis jeg sov først for å våkne opp før?

& # 8220; Sove våre programmer som mennesker og alt om kroppen vår fungerer litt og # 8216; bedre når vi er på et program & # 8221; sier Chris Winter, MD, forfatter av & # 8220;Søvnløsning: Fordi søvn er avbrutt og hvordan du løser den, & # 8220; og medisinsk direktør i Sleep Medicine Center på Martha Jefferson Hospital i Virginia.

& # 8220; Vi fordøyer bedre, våre hormoner fungerer bedre, vi er bedre humør, vår hud ser tydeligere og ja, vi er mer konsentrerte mentalt og produktive & # 8221;.

Så, med mye å tjene (Les: Få leksene dine) og ikke mye å miste, bestemte jeg meg for å sovne klokka 8:30 eller før, selv i helgene, for A & # 8217; hele uken. Hei, produktivitet. Farvel & # 8230; sosialt liv?

Den første natten: Søndag

For å fikse min første avtale med sengen min, måtte jeg forlate middag med mine Crossfit-venner med 8:00. Tatt i betraktning at vi normalt distribuerer søndagens skremmer, går ut i det minste til kl. 10.00, dette var sannsynligvis utrolig snart.

Men jeg sovnet uten problemer klokka 8:30, og jeg hoppet ut av sengen da min vekkerklokke spilles på 5:00 & # 8230; På fem tekster leser ikke fra min #fitfam med anbefalingene fra den geriatriske legen i området. Moro.

Den andre natten: Mandag

Om morgenen kan det være jobben min tidlig på kvelden, men nettene er når jeg bryter treningsøktene mine & # 8211; Årsak til at de siste to årene har jeg vært en hengivet deltaker av 7:00 Crossfit-leksjonen av en varighet av en & # 8217; nå i boksen bak # 8217; hjørne fra leiligheten min.

La oss ta en pause og gjøre kontoene her: Hvis jeg ønsket å følge den leksjonen, ville jeg ha ca. 30 minutter etter at leksjonen skulle gå hjem til fots, fjern sportsbåndet og lengden på svette, munch en post-trening snack og # 8211; Potensielt også middag: Vask tennene mine, vask ansiktet mitt og sovner.

Videre vil vinteren advarer om at det å gjøre trening så nær sengen kan faktisk forstyrre min evne til å sovne. «Kvelden er den naturlige temperaturen i kroppen vår senket, signerer at vi er klare til å gå til sengs. Men å gjøre nattøvelse kan motvirke det ved å varme opp kroppen & # 8220;.

Heldigvis syntes det ikke å være tilfelle. Jeg kom hjem i jammies klokka 8:20, og med bare 10 minutter å spise før jeg sov, hadde jeg foreskrevet, jeg smakte en proteinfinger, jeg børstet mine pearled hvite og sov et sted mellom 8:35 og 8: 38 pm

Alt var fint og godt neste morgen & # 8230; Bortsett fra at jeg ble latterlig forstoppet. Indikerer den svarte kaffen og det offisielle forbudet mot proteinbjelkene 10 minutter før du går i seng. Aldri igjen.

Den tredje natten: tirsdag

Siden jeg jobber hjemmefra, forberedte jeg en middag som Julia Child ville godkjenne rundt 5:00. Tanken var at hvis jeg kunne forberede, spise og fordøye middagen før jeg satte meg i form, ville jeg ikke trenge en proteinfinger etter trening og forstoppelse og forstoppelse ville være et minne om fortiden. Som shell-telefoner. Eller min ex.

Dessverre, C & # 8217; de var vertikale push-ups under trening den dagen, som for de som ikke vet, krever å være helt opp ned.

Jeg spurte ikke. Men jeg forsikrer deg om at post-wod laks burps er ubehagelig og merkelig distrahere. Uavhengig av dette, avsluttet jeg treningen, jeg kom hjem, jeg gled pyjamas og rehydrert, uten behov for en post-treningsmatbit.

Den fjerde og femte natten: onsdag og torsdag

I disse dager gjorde jeg en GII-vennlig middag (Les: smakløst) før Crossfit, jeg kom hjem på 8:10, og jeg tilbrakte 20 minutter senere for å skyte selfie i min nye julpyjamas & # 8211; Pakke med 3 fra TJ Maxx, Don & # 8216; t @ meg & # 8211; Før du går i dvale.

Poenget er dette: Jeg våknet før 5:00. Så vidt jeg er bekymret, gjør dette ikke bare en bondeperson. I utgangspunktet gjør meg neste Tim Cook.

Dessverre, i stedet for å gjøre viktige ting for Apple, svarte jeg på e-postene, og jeg skrev masker i vaginale ark.

Den sjette natten: fredag

Fredag ​​kveld skjedde to strålende ting.

En, min far besøkte sitt hjem i Florida. Helt uvitende om min lille utfordring, booket middag klokka 5:30. En fin måte, hvis ikke eldre, for å unngå mengden av New York-middagen.

For det andre hadde middagen avsluttet klokken 7:30, og siden det var dagen min, tilbrakte jeg resten av kvelden å se på replikene av venner i en maske av eukalyptus. Jeg drømte om å dø det blå håret og flytte til Texas for 8:30. Ah, vakkert liv.

Og la meg si, jeg tror at det å våkne klokka 5:00 på lørdag er den manglende forbindelsen (les: lønnsom) som manglet min rutine. Når jeg sier at jeg gjorde en dritt, mener jeg at jeg gjorde den listen over ting å gjøre min tispe.

Den syvende natten: Lørdag

Ingenting sier singel og klar til å sosialisere hvordan å gå til sengs klokka 8:30. Så, for ikke å bli en gammel ensom tale (og du vet, #balanse), gikk jeg ut til baren med vennene mine til 9:30 og nr. 8230; Og så sovnet jeg på 10:00

Selvfølgelig kan dette ha vært en liten utroskap for min utfordring, men jeg reiste meg om morgenen etter 7 timers søvnopptatt, og jeg var ferdig med listen over ting å gjøre på søndag klokken 10.00 Jeg antar at du kan si at min Hack for produktivitet arbeidet uten å ødelegge mitt sosiale liv helt.

Dommen? Jeg er en ny kvinne

Jeg kunne ikke ha Instagram-tilhengerne av The Queens of the Goodnight Oprah, Arianna Huffington eller Sheryl Sandberg, men jeg følte meg aldri nærmere berømmelse (dvs. mer produktiv) enn jeg følte i hele min uke å sovne klokka 8:30 og Våkn opp klokka 5:00

Jeg er ikke en matematiker, men hvis du måtte sette inn et nummer basert på antall artikler jeg skrev denne uken, ville jeg si at denne uken jeg produserte 30 prosent mer enn innhold enn noen annen uke.

Selv om jeg ikke kan love at jeg vil velge å sosialisere etter treningsstudioet eller en avtale på tinder hver kveld før du går i seng på 8: 30, lærte jeg at denne bryteren er den som mest reduserer stress og øker produktiviteten jeg kan gjøre For arbeidsdagen min.

Gabrielle Kassel er en velværeforfatter basert i New York, som spiller Rugby, går inn i leire, blanding av protein smoothies, forbereder måltider, tverrfitting. Han gjorde pendleren i to uker, prøvde hele 30-utfordringen og spiste, full, børstet, vasket og vasket med trekull, alt i navnet på journalistikken. På fritiden kan du finne lese selvhjelpsbøker, for å trykke på benk eller praktisere HYGGE. Følg den opp Instagram.