Hyatal brokk og trening: hva du skal gjøre, hva du skal gjøre og hva tilstanden hjelper

A’Hiatal Hernia er en vanlig medisinsk tilstand hvor en del av den øvre delen av magen skyver gjennom en hiatus, eller en åpning i membranen og i brystet.

Selv om det er mer vanlig hos eldre, er alderen ikke den eneste risikofaktoren for A’Hiatal Hernia. Det kan også skyldes spenningen på membranen på grunn av tunge heiser og langvarige hoster, så vel som fra faktorer knyttet til livsstil som røyking.

L’Øvelse er en måte å håndtere mange kroniske helsemessige forhold og å miste vekt kan hjelpe deg med å minimere symptomene på A’Hiatal Hernia. Noen øvelser kan imidlertid faktisk forringe din hiatal brokk ved å teste bukområdet eller forverrende mageforbrenning, brystsmerter og andre symptomer.

Du trenger ikke å unngå alle’Trening, men vi anbefaler deg å fokusere på treningsøkter som ikke vil forverre dine brokk. Snakk med en lege av følgende hensyn på # 8217; trening før du starter.

Du kan øve med en’brokk?

Samlet sett kan du trene hvis du har en’Hiatal Hernia. L’Øvelse kan også hjelpe deg med å gå ned i vekt, hvis det er nødvendig, noe som kan forbedre symptomene.

Nøkkelen fokuserer imidlertid på øvelser som ikke vil rive området der området ligger. Dette vil bety at eventuelle trenings- eller løfteutiner som bruker det øvre bukområdet, kan ikke være hensiktsmessig.

I stedet regnes følgende øvelser som er sikre for A’Hiatal brokk:

En annen vurdering er om du lider av syre refluks med hiatal brokk, da flere intense øvelser kan forverre dine symptomer. Det er derfor jogging og turgåing kan være favorisert med hensyn til løpet, da de utføres på en # 8217; lavere intensitet.

Hernia iatale øvelser for å unngå

Som en generell regel er det viktig å unngå øvelser som kan påvirke bukområdet. Ellers kan du risikere å forverre symptomene dine. Det er også mulig at A’asymptomatisk herniated brokk blir symptomatisk etter innsatsen på grunn av løfting av tunge belastninger.

Følgende øvelser bør unngås hvis du har en’Hiatal brokk:

Løftebegrensninger av Hiatal Hernia

Ikke bare er det ikke trygt å løfte tunge vekter med en’Hiatal brokk, men også andre tunge løfteaktiviteter kan sette en hard test din brokk.

Disse inkluderer løfte møbler, bokser eller andre tunge gjenstander. Vi anbefaler å motta hjelp til å løfte tyngre objekter, spesielt hvis du har en større brokk.

Øvelser og strekker seg for å behandle symptomer på A’Hiatal Hernia

Hvis du søker etter moduser online & # 8220; Natural & # 8221; å behandle en’Hiatal brokk, noen bloggere fremme dietten sammen med spesifikke øvelser som sies å styrke ditt abdominalområde.

Det er tvilsomt om styrkingstreningen faktisk kan behandle en’brokk eller hvis du bare reduserer symptomene. I alle fall, vurder å snakke med en lege av følgende øvelser.

Øvelser for å styrke membranen

Diapragmatisk pusting består av dypere pusteteknikker som bidrar til å øke oksygenstrømningseffektiviteten. Over tid kan disse øvelsene til og med bidra til å styrke membranmuskelen. Her er en metode:

  • Ligge eller sitte ned i en komfortabel posisjon, hviler en hånd på magen og # 8217; andre på brystet.
  • Inspirere mer dypt enn du kan til du hører magepressen mot hånden din.
  • Hold nede, deretter puster ut og føler at magen beveger seg bort fra hånden din. Gjenta for forskjellige åndedrag hver dag.
  • Yoga øvelser for hiatal brokk

    Delikate Yoga øvelser kan hjelpe l’Hiatal brokk på forskjellige måter. Først kan dype pusteteknikker styrke membranen. Du vil også se større styrke og fleksibilitet generelt. Det antas at noen poser, som stolens stilling, bidrar til å styrke abdominalområdet uten å streve det.

    Pass på at du forteller din yoga instruktør dine forhold slik at du kan hjelpe deg med å endre posene. Du må unngå inversjoner som kan forverre dine symptomer. Disse kan inkludere bro og fremover fold.

    Øvelser for vekttap

    Å miste vekt kan forbedre symptomene på en’Hiatal brokk. L’Øvelse, sammen med kostholdet, kan bidra til å skape det kaloriunderskuddet som trengs for å brenne kroppsfett. Når du går ned i vekt, bør du begynne å se symptomene dine reduseres over tid.

    Andre livsstilsendringer som kan bidra til å kurere en’Hiatal Hernia

    Det kan være vanskelig å forhindre en’Hiatal brokk, spesielt hvis du har risikofaktorer eller hvis du ble født med en stor blenderåpning i membranen. Imidlertid er det vaner du kan adoptere for å minimere symptomene, inkludert:

    • Slutte å røyke, med hjelp av legen din som kan lage et gulv for å slutte å røyke egnet for deg
    • unngå å løfte tunge gjenstander
    • Ikke legg deg ned etter å ha spist
    • spis innsiden 2 klokka 3 å sove
    • unngå matvarer som forårsaker mageforbrenning, som løk, krydder, tomater og koffein
    • Ikke bruk stramme klær og belter, som kan forverre syre refluks
    • heve sengens hode mellom 8 og 10 tommer

    Ta bort

    Mens symptomene på’Hiatal brokk kan bli et problem, er denne tilstanden ekstremt vanlig. Faktisk er det anslått at Ca 60 prosent av voksne Har Iatali Ernie innen 60 år.

    Vektløfting og andre spenningsøvelser kan ikke være hensiktsmessig med A’IATAL brokk, men du bør ikke helt utelukke operasjonen;. Noen øvelser, spesielt kardiovaskulære rutiner, kan hjelpe deg med å gå ned i vekt og forbedre symptomene. Andre kan bidra til å styrke membranen.

    Snakk med en lege før du starter disse øvelsene, spesielt hvis du er ny i # 8217;. De kan også hjelpe deg med å etablere en rutine med plass til gradvise forbedringer.