Hvordan vet jeg om de er i fare for kardiovaskulær sykdom?

Kardiovaskulære sykdommer, også kjent som hjertesykdommer, er hovedårsak av dødelighet i Amerika. Den gode nyheten er at med en’tilstrekkelig selvhjelp og medisinsk rådgivning, kan du i stor grad redusere sjansene dine for å utvikle denne tilstanden.

Et stort antall amerikanere er ikke sikker på at jeg har større sjanse til å utvikle hjertesykdom. Bruk L’liste over potensielle faktorer nedenfor for å se om du selv er i fare for hjertesykdom.

Diabetes

Personer med diabetes har høyere risiko for å utvikle hjertesykdom i forhold til den generelle befolkningen, ifølge Sykdomskontrollsentre (CDC). Dette skyldes at med diabetes ofte betyr at blodtrykk og kolesterolnivå er høyere enn gjennomsnittet.

Hvis du har diabetes, bør legen din besøke deg regelmessig for faresignaler, og du bør være forsiktig med å spise godt og forbli fysisk aktiv.

Familie historie

Risikoen for hjertesykdom er relatert til genetikk, så det er en god ide å snakke med familien din og få et bedre bilde av din medisinske historie. Hvis noen i familien din hadde et hjerteinfarkt, et slag eller en hvilken som helst form for hjertesykdom, bør du informere legen din.

Husk at å ha en familiehistorie av tilstanden betyr ikke nødvendigvis at du vil utvikle en hjertesykdom. Det betyr bare at du må være mer våken for å unngå ting som kan forårsake det.

Kosthold

Dietten din spiller en svært viktig rolle i risikoen for å utvikle hjertesykdom. Hvis du spiser sunt, er det ikke noe som bekymrer deg, det kan være på tide å tenke på det. En diett rik på salt, transfett og mettet fett kan gjøre deg mer utsatt.

Du bør streve for å få en balanse mellom frukt, grønnsaker, stivelser, fett og proteiner ved hvert måltid og prøve å unngå å spise mat med tilsatt sukker og natrium når det er mulig.

Trening

Selv din fysiske aktivitet er en viktig faktor for å bestemme risikoen for hjertesykdom. Hvis du lever en stillesittende livsstil og ikke trener regelmessig, kan risikoen for hjertesykdom være større. De CDC Anbefaler minst 150 minutter per uke med aerobic av moderat intensitet, for eksempel å gå eller sykle for alle voksne hver uke. Det er også to ikke-påfølgende styrke- eller styrketreningsdager.

Vekt

A’Andre viktige hensyn til risikoen for hjertesykdom er vekten. Mer enn 70 prosent Amerikanske voksne er overvektige eller overvektige, og hvis du er en av dem, kan du sette deg i fare.

Å være overvektig kan øke både blodtrykk og kolesterol. Det kan også øke sjansene for å utvikle diabetes eller ha et hjerteinfarkt. Etablere vekttapsmål for deg selv og snakk med legen din om å lage en plan D’handling for å nå målvekten din.

Understreke

Stressnivåene dine kan også øke risikoen for å utvikle hjertesykdom. I tillegg til å øke blodtrykket kan langsiktig stress også bidra til andre risikofaktorer som fysisk tomgang og # 8217; overdreven mat, drikke eller røykforbruk.

Stress kan styres relativt enklere med puste teknikker og muskelavslapping, så se etter noen av disse øvelsene på Internett. Du kan også spørre legen din om å anbefale noen, hvis du tror de kan være nyttige for deg.

røyk

I tillegg til å være ekstremt skadelig for lungene, øker røyking sterkt sjansene for å utvikle hjertesykdom. Kjemikaliene som finnes i sigaretter skade blodlegemer, blodårer og hjertefunksjon.

Hvis du er på utkikk etter en god grunn til å slutte, er det en hjertesykdom. Tallrike støttetjenester og behandlingsmetoder er tilgjengelige for folk som prøver å slutte å røyke, så sjekk på nettet eller snakk med legen din for mer informasjon.

L & # 8217;

Hvis du tror du er påvirket av en av de nevnte risikofaktorene, ingen panikk. Det er aldri for sent å begynne å ta tiltak for å redusere sjansene for å utvikle hjertesykdom. Gjør ditt beste for å spise sunt og vær aktiv og kontakt legen din om andre forebyggende tiltak som kan fungere bra for deg.